notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
tientuk3 kirjoitti:Jep, tuo keula on siis vissiin jostain DRD Derbistä eli 15 mm akselilla. Vanhojen Sendojen vanteet ovat 12 mm akselilla joten jos haluat käyttää vanhaa vannetta niin laakerit täytyy vaihtaa 15 mm sisäläpimitalla oleviin ja akseli samoin.
12 mm laakeri Derbissä on 12 x 32 x 10 ja 15 mm laakeri on 15 x 35 x 11. Ainakin sellainen laakeri kuin 15 x 32 x 9 löytyy jolloin sinun tarvitsee laittaa 0,5 mm shimmit laakereiden väliholkin kummallekin puolelle tai vaihtoehtoisesti tehdä 1 mm pidempi holkki tilalle.
Sitten ongelmaksi muodostuu vielä jarrusatulan kiinnitys keulaan. Luulen, että tuossa keulassa on hieman erilainen kiinnitys satulalle. Tästä taas selviät tekemällä sopivan adapterin vaikkapa alumiinista.
Jos taas päätät ostaa tuohon keulaan sopivan tuplalevyvanteen, joudut ostamaan myös uudet jarrusatulat jne..
Ainakin Motonetista löytyy laakerit mitoila 32/15x11 ja ne keskittivät meillä jarrulevyn keskelle jarrusatulaa ilman soviteprikkoja.
Huomioitava seikka on että valmis 15mm väliholkki laakereiden väliin on 12mm akselin vanteenkeskiöön väärän mittainen.
Maddu98
- Liittynyt:
- 11.1.2013 20:42
Mistäköhän voi johtua että juurikin vaihdettu kytkin luistaa? Ei tosin yhtä pahoin ennen remppaa mutta kumminkin
Koneeseen vaihoin siis alkuperäis varaosa levyt ja motulin öljyt. Öljyt on oikeenlaiset, joten ne ei voi olla syy.
Entiset levyt ei ollu kulunu yhtää ja silti luisti aika pahoin, joten voisiko kytkimen jouset olla ns. väsyneet?
ja pitäisköhän ne kokeilla vaihtaa uusiin
ketjuveto
- Pyörä:
- Yamaha fzr 600 -91, Tunturi pappa -72
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 5.8.2011 22:40
Jouset voivat olla kuoleutuneet. Vaihda vaikka varmuudeksi italkitin jäykemmät kytkinjouset ,kun eihän nekään maksa kuin 8e.
On se semmosta....
Maddu98
- Liittynyt:
- 11.1.2013 20:42
Juu täytyypä koittaa
en yhtää kyllä ihmettelis ku jouset on alkuperäset ja niit ei oo kertaakaa vaiheltu... ja tosiaa koneella ajettu jo sen 18000
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Mikähän on optimaalinen jäähdytysnesteen lämpötila vesikannesta mitattuna? Anturi on valettu silikonilla nipan tilalle siihen reikään ja mittari näyttää sellaista 60 astetta normiajossa. Termostaattia ei ole ja syyläri on noin puoliksi peitetty tällä hetkellä.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
heinone_
- Liittynyt:
- 17.4.2014 19:05
Onko tulpan lämpöarvolla vaikutusta kylmänä käynnistymiseen? ei meinaa oikee lähteä kylmänä käyntiin vaan saa polkea 5-10minuuttia. tällä hetkellä tulppa br10eix muistaakseni, et auttaisko jos heittäis lämpimämmän tulpan, esim br9es?
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Ei auta. Pelaako ryyppy?
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
heinone_
- Liittynyt:
- 17.4.2014 19:05
kyllähän se pelaa.. mikäs on ku koneesta kuuluu sirinää? ei oo vaikuttanu kulkemiseen ni en usko et se ois männänrenkaatkaan?
heinone_
- Liittynyt:
- 17.4.2014 19:05
ja tommone et vaikuttaako se kylmänä käynnistämiseen kun on 4% seos ja sisäänajossa
Jege24
- Liittynyt:
- 16.9.2014 11:31
Kyllä mulla ainakin lähti hyvin käyntiin vielä pikkupakkas öinä 4.5% seoksilla
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
Ei vaikuta 4% seokset käynnistymiseen ja sirinä yleensä kuuluu männänrenkaista/männänrenkaasta
Katso galleriani!
heinone_
- Liittynyt:
- 17.4.2014 19:05
paikallistin tuon äänen ketjuihin, ei onneks ollu männänrenkaat! Millähän nimellä löydän sen kumisen suojan mikä on koneen päässä swingiä siinä ympärillä suojaamassa swingiä ketjuilta?
toivottavasti joku tajus mitä tarkotan
vilsu55
- Pyörä:
- Derbi DRD Pro
- Liittynyt:
- 3.7.2012 12:41
Voikos derbistä tukkia tuon pytynkannesta kaasuttimelle ja sieltä paisuntasäiliöön menevän sivuttaiskierron? Eihän sillä ole muuta virkaa kuin kaasuttimen lämmitys? Kyseisellä mopolla kun en talvella aja. Vanhan mallisissa derbeissähän ei ole tuota ollenkaan.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
heinone_ kirjoitti:paikallistin tuon äänen ketjuihin, ei onneks ollu männänrenkaat! Millähän nimellä löydän sen kumisen suojan mikä on koneen päässä swingiä siinä ympärillä suojaamassa swingiä ketjuilta?
toivottavasti joku tajus mitä tarkotan
Ketjulaahain
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
vilsu55 kirjoitti:Voikos derbistä tukkia tuon pytynkannesta kaasuttimelle ja sieltä paisuntasäiliöön menevän sivuttaiskierron? Eihän sillä ole muuta virkaa kuin kaasuttimen lämmitys? Kyseisellä mopolla kun en talvella aja. Vanhan mallisissa derbeissähän ei ole tuota ollenkaan.
Jos tarve on poistaa kaasarin lämmitys, vie letku suoraan kannesta säiliöön. Jos poistat kierron kokonaan, voi olla että kiertovesipumppu ei tykkää kun kierto termarin ollessa kiinni loppuu kokonaan ja joutuu pumppaamaan "seinää" vasten...
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista