Muikhu
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 4.11.2014 9:33
Ota vanha laakeri kätee ja suunnaks ikh kivijalkakauppa nii eiköhän rupee löytyy.
~Ei sillä väliä millä vaan miten~
kadfe
- Liittynyt:
- 27.3.2014 19:01
Moro! Mikä vois olla derbissä, kun koittaa saada käyntiin, niin ei lähde työntämällä tai polkemalla? Hirveä paukahdus kuuluu välillä ja otin putken irti ja poljin vähän niin tulee mukava lieska paukahduksen kera pakoaukosta.. Mistä tämä johtuu?
Bensaa tulee ainakin.. Kipinä tulee kanssa?..
AtteKahkonen
- Pyörä:
- Suzuki RG125F -95
- Paikkakunta:
- Hausjärvi
- Liittynyt:
- 7.9.2014 13:27
Noni sain kannen tiivisteen vaihettua. Pistin käyntiin ni pari minuuttii se kuullosti ihan samalta ku ennen tiivisteen vaihtoa. Sit se lopetti savuamisen ja pari kertaa nato kierrättää iha normaalisti. mut nyt on sellanen et derbi lyö putkeen tosi paljon ja ajovalo pätkii (ei sammu kokonaan missään vaiheessa). Onko sähköpuolen vika? tulppa oli ihan musta ku katoin. Koitin kans pihassa ajaa vähän ni se nykii välillä niinku ei sais kipinää
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Kerro vähän tarkemmin. Käykö se tyhjäkäyntiä ihan normaalisti, mutta kierrättäessä rupee paukkumaan vasta, vähänkuin olisi rajotin siinä? Miten se ajovalo pätkii? Tyhjäkäynnillä välkkyy himmeän ja kirkkaan välillä, kierroksilla vai missä ja miten?
Tarkista nyt että kaikki liittimet on kunnolla kiinni, siinä työn yhteydessä on voinu joku liitin jäädä löysälle, esim jos työkalulla vahingossa nykässyt johtonippua niin joku liitin puoliksi irti tms. Tulpanvaihto on kova sana, tulpat on semmosta tavaraa että jos kone käy paskasti (esim juuri kun kansipaffi vuotaa), tulppa hajoaa varsin helposti ja aiheuttaa mm. käyntihäiriöitä. Ensiapuna voit kokeilla putsata tulpan ja kärkiä vähän hiomapaperilla jynssätä, mutta uusi tulppa kannattaa hakea.
AtteKahkonen
- Pyörä:
- Suzuki RG125F -95
- Paikkakunta:
- Hausjärvi
- Liittynyt:
- 7.9.2014 13:27
Eli nyt siis toi toimii muuten mut savuttaa ja kierrokset nousee hitaammin ku normaalisti lämpimänä. Kuullostais siltä et termostaatti ku aukee ni sit rupee vesi virtaa taas koneen sisää ja siks savuu mut ei kumminkaa paisuntasäiliöö nouse ilmakuplii :/ menikö kannentiivisteen asennukses mul joku pieleen?
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Tumma savu on öljystä, vaalean harmaa savu jäähdytysvedestä. Tämä siis lämpimällä koneella. Kylmä moottori usein savuttaa vaaleaa savua hetken.
Jäähdytysvesi voi päästä sylinteriin kannen tiivisteestä, mutta vaihteistoöljy ei.
Vaihteistoöljyä voi päästä kampikammioon kampuran stefan kytkinpuolen kautta.
Kumpikin voi aiheuttaa pauketta / pätkimistä...
karstamagneetti
- Pyörä:
- EXC125 '07
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 23.9.2014 21:31
Sattuuko kukaan tietämään, että onko VM ja UM rabasoille tarkotetussa 50cc airsalissa eroa mäntien mitoilla tai vastaavilla mallien välillä?
lååpå
- Liittynyt:
- 16.8.2014 22:03
Kertokaas pystyykö derbi sendassa sytytystä säätämään? kun vaihdoin athena pytyn ja siinä on hitusen pidempi mäntä joten eikö se vaikuta sytytykseen? tämä vain sillä kun ei tahdo toimia kun pätkii ja lyö sellaisen äänen välillä putkesta kun löisi liekkiä....
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
DRD Pro:ssa ainakin pystyy ennakon säätämään. Männän pituudella ei tosin ole vaikutusta sytytyksen ajoitukseen.
lååpå
- Liittynyt:
- 16.8.2014 22:03
Okei, no tietäskö kukaan mistä sellainen pieni posahdusta vaikuttava ääni johtuisi tai mitä kannattais tehdä että se lähtisi, samoin kun pätkiminen ennen piikkiä.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Veikkaan että käy rikkaalla, tarkista ilmanputsarin puhtaus.
lååpå
- Liittynyt:
- 16.8.2014 22:03
tulpasta päätellen ei käy rikkaalla ja ilman putsari on puhdas.. itellä alkaa ideat loppumaan
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Ootko koittanu toisella tulpalla?
Tuppuman
- Pyörä:
- MBK Nitro
- Liittynyt:
- 10.3.2011 23:29
Atteeh. Vähä epäilen niin sulla on mennyt kansi aavistuksen verran kieroon, kun on kannentiiviste mennyt.. Auki ja kansi suoristukseen, samalla kannattaa ajattaa myös sylinterin pinta. Nyt uuden tiivisteen kanssa täyttää kierouden, mutta vuotaa kuitenkin osittain. Ja uusi tiivisten työstön jälkeen. Aina jos palaa tiiviste kannesta, niin on suuri vaara, että kansi vetää kieroon. Kansi kuitenkin on sylinterin kuumin osa ja jos se kuumenee toispuoleisesti niin vetää mopoissa tosi herkästi kieroon.
lååpå
- Liittynyt:
- 16.8.2014 22:03
notreal911 kirjoitti:Ootko koittanu toisella tulpalla?
olen kokeillut toisella tulpalla ja samaa tekee..
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista