Reetuhai2 kirjoitti:Jos lukisit, niin huomaisit että toiset on L-profiilin männälle, joten toinen männänrengas on hiukka erikokonen.
Paikillisilta Tunturi myyjiltä, Voimakoneesta, voi ehkä jopa mopo sportistakin saada?mistä saisi tohon Tiger Puchin kytkinkopassa olevan öljyntäyttötulpan ja sen isomman korkin, joka on siinä kopan kyljessä?
Ehdottomasti synteettiset kytkinlisäaineelliset. jostain syystä jotkut "esson baarilaiset" väittää toista, ja valittaa sen jälkeen kun tunturi on paska kun kytkin luistaa...Silti eivät suostu uskomaan että ehkä se synteettinen öljy on vähän joka tilanteessa jonkun verran parempaa (talvella järkyttävän paljon, kesällä vähän) mitä joku kälynen mineraaliöljy.Entä mitä öljyjä tonne vaihteistoon voisi laittaa? Jostain olen kuullut, ettei syntettistä öljyä ainakaan...
Slerpa_ kirjoitti:Paikillisilta Tunturi myyjiltä, Voimakoneesta, voi ehkä jopa mopo sportistakin saada?
Slerpa_ kirjoitti:Autoissahan on vähän eri juttu. Jos vaikka siihen 60-luvun jenkkiin (jolla ajettu paljon, ja mahdollisesti seisonut jonkun aikaa jolloin kaikki lika jämähtänyt sinne koneeseen) heittämään ne jotkut uudet, pesevät öljyt (=nykymittapuulla hyvät öljyt) sinne koneeseen, mieti sitä paskamäärää mikä sieltä lähtee liikenteeseen ja mieti miten tehokkaasti ne paskat saa kaikki voitelureijät tukittua. Mopossa taas on vähän eri juttu kun ei näissä ole mitään pieniä voitelureikiä jotka voisivat mennä tukkoon, ja ei sitä paskaa samalla tavalla keräänny tommosessa pikkukoneessa.
Kävitkö jo kysymässä? Miten paljon siellä oli osaa? Pitää varmaan itekkin kysellä sieltä jarrukilpeä tohon pappikseen.Joo, kävin Nakkilan pyörässä & mopossa kyselemässä ja sieltä neuvottiin Nakkilan pöyrään (joku Viren se oli), josta löytyi vielä mopoon osia
Tämän vuoksi öljyihin on keksitty viskositeetit. Kyllä ainakin täälläpäin noihin rempattuihin jenkkeihin on heitetty uudet, viskositeetiltaan järkevät öljyt. En ymmärrä miten parempien voiteluominaisuuksien omaavan, mutta yhtä paksun öljyn käyttö voisi olla huonompaa mitä huonompien ominaisuuksien öljy? Eikä niissä muutenkaan ole enään missään öljyissä mitään lisäaineita, joita vanhat koneet "tarvitsevat".männän välykset ovat niin suuret, että synteettistä öljyä joutuu palotilaan, joten auto syö öljyä ihan järkkyttävästi
Slerpa_ kirjoitti:Kävitkö jo kysymässä? Miten paljon siellä oli osaa? Pitää varmaan itekkin kysellä sieltä jarrukilpeä tohon pappikseen.
Slerpa_ kirjoitti:Taitaa niissä olla vähän sama mitä niissä käyttää, kuitenkin ovat sen verran laiskoja koneita, ja surkeimmatkin nykyöljyt on varmasti parempia mitä sen ajan parhaimmat öljyt.
eikö laiska= matalat litratehot, kireä=korkeat litratehot? 25 heppanen 50cc kone on kireä, mutta 25 heppanen 2 litranen on laiska.Ja ei ne jenkkien koneet niin kauheen laiskoja ole, paitsi jos koneen kokoon verrataan, koska jenkkien verotussysteemi otettiin auton hevosvoimista, jonka takia koneet olivat vähän laiskoja kokoon nähden
Mutta mikä sen aiheuttaa että synteettinen olisi pahasta?Joo, ei ne jenkkien koneet ole (olleet) kauheen nirsoja sen suhteen, että mitä öljyä käytää. Itse en vieläkään suosittele täys-synteettistä öljyä, puoli-synteettinen käy vielä.
Slerpa_ kirjoitti:eikö laiska= matalat litratehot, kireä=korkeat litratehot? 25 heppanen 50cc kone on kireä, mutta 25 heppanen 2 litranen on laiska.
CAdillac 500 moottorilla varustetun vehkeen kyytissä olen ollut, ja tuntu kun joku 70-luvun diisselikone olisi ollut alla...
_otou_ kirjoitti:Ässä tiikerin kone, en muista koneen mallii