lelle69
- Pyörä:
- Gilera rcr 2010
tps1 kirjoitti:Tällänen tyhmä kysymys: oon vaihtamassa eteen jarrupaloja, pitääkö ilmata ja miten se palojen vaihto menee? mopo on siis gilera rcr 04.
Melkeempä se pitää aina ilmata. jarrusatula pois ja vaikka ruuvipenkkiin kiinni ja halakasee sen ja jos männän on jumissa vähäsenkää nii kannattaa käyttää männät pois ja puhistaa että ei jää laahaamaan ja sitten uudet palat paikolleen ja ilmaus.
L4R1
Joo voisko joku fiksu ihminen kertoo et mistä johtuu et mopo ei lähe käyntii ku työntämällä ja sitku lähtee ni paisunta säiliöön tulee painetta eli siis korkin alta kuuluu suhinaa. Moponi siis on gilera smt 08
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
Avaa pytty ja vaihda kannentiiviste, todennäköisesti vika korjaantuu sillä.
L4R1
juu tänää hain uuen tiivistesarjan pitääpi kahtoo korjaantuuko vika
pevupoika
Paljonko kulkis vm. -09 smt josta holkki ja reikälevy pois ja välit 11-58?
Sako600
Arvioituja tietoja netistä.
Holkki pois + isompi suutin 60-65km/h
Kaasarin reikälevy + isompi suutin: 50-55km/h
En tiedä oliko tuohon holkki pois laskettu jo reikälevy ja suutin.
Esimerkiksi jos mopo kulkee 11/53 väleillä 60km/h saa soliferin rissalaskurilla laskettua teoreettisen nopeuden 11/58 väleille. Joka on 54.8275862069 km/h.
Jos taas sen 65 niin silloin 59.3965517241km/h.
Itse olen halunnut aina vääntöä mopoon, mutta ei vielä ole tullut tehtyä sitä. Varmaankin suurennan holkkia ja otan kaasarin reikälevyn pois ja isompi suutin. Väleistä en vaan vielä osaa sanoa mitkä ovat mukavat. Voi ehdottaa jos tietää mielestään sellaiset.
L4R1
L4R1 kirjoitti:Joo voisko joku fiksu ihminen kertoo et mistä johtuu et mopo ei lähe käyntii ku työntämällä ja sitku lähtee ni paisunta säiliöön tulee painetta eli siis korkin alta kuuluu suhinaa. Moponi siis on gilera smt 08
ossaiskos joku neuvoo tämmöstä, vaikka tänään vaihettiin tiivistesarja niin silti antaa pienenpaineen ja vesi paisuntasäiliössä on sakeanväristä ja haisee bensalle itse en enää ymmärrä joten neuvoja otetaan vastaan kiitos!
Mikzu_
- Pyörä:
- Gilera SMT Racing -11
Täh? Mun gilera smt racing meni jo vakiona sen 50-55 km/h
Nyt menee 11/62 väleil, 80 suuttimel ja kurittomana 60-65 km/h ja vääntää paljon paremmin, reikälevyä tai hukkaputkea jaksanu ottaa pois kun mitään vaikuta .. mut onko noi välit vieläki liian raskaat?
Gileramies97
Mikzu_ kirjoitti:Täh? Mun gilera smt racing meni jo vakiona sen 50-55 km/h
Nyt menee 11/62 väleil, 80 suuttimel ja kurittomana 60-65 km/h ja vääntää paljon paremmin, reikälevyä tai hukkaputkea jaksanu ottaa pois kun mitään vaikuta .. mut onko noi välit vieläki liian raskaat?
Missä tuossa Gilerassa on kurit, koska itsellänikin on saman mallinen Gilera? Ja siinä alkukäyrässä ei ole holkkia niin kuin vanhemmissa malleissa. Menee suoralla mittariin 52-53. Onko rajoittavaa CDI boksia ja mikä on hyvän kokoinen suutin tähän. Ja auttaako nopeuteen jos otan reikävelyn pois?
Sako600
Kai se kuri on siinä kohalla putkea missä on ne kolme mutteria.
Reikälevyn poistaminen ei auta paljoa paskaakaan pelkästään vaan laitat samalla isomman suuttimen niin silloin vaikutusta löytyy.
Gileroissa ei ole rajoittavaa cdi boksia ja sopiva suutin täytyy testata omille vireille sopivaksi.
Netistä löytyy paljon tietoa mikä suutin olisi hyvä esim. 5 kokoa isompi suutin reikälevyn poiston jälkeen. Mutta tiedä sitten miten hyviä nää ohjeet on..
Mikzu_
- Pyörä:
- Gilera SMT Racing -11
Gileramies97 kirjoitti:Mikzu_ kirjoitti:Täh? Mun gilera smt racing meni jo vakiona sen 50-55 km/h
Missä tuossa Gilerassa on kurit, koska itsellänikin on saman mallinen Gilera? Ja siinä alkukäyrässä ei ole holkkia niin kuin vanhemmissa malleissa. Menee suoralla mittariin 52-53. Onko rajoittavaa CDI boksia ja mikä on hyvän kokoinen suutin tähän. Ja auttaako nopeuteen jos otan reikävelyn pois?
Jos on racing malli niin ei ole rajoittavaa CDI boxia, kuri on alkukäyrän ja paisarin välissä. Se reikälevy ei kait sitte vaikuta? Mut en määkää oo sitä pois ottanu
Itellä on 80 kokone suutin ja kuriton ja kulkee sen +64 noil väleil
Älä ainakaa 80 pienempää osta..
Ja eise reikälevyn pois otto ole iso homma mutta itse en ole nähnyt tarpeelliseksi sitä pois ottaa ^^
Gileramies97
Mutta noi pultithan on hitsattu kiinni? Millä avasit sen ja jouduitko ostamaan uudet mutterit?
Mikzu_
- Pyörä:
- Gilera SMT Racing -11
Gileramies97 kirjoitti:Mutta noi pultithan on hitsattu kiinni? Millä avasit sen ja jouduitko ostamaan uudet mutterit?
Hitsattu ? wat? Mulla ne on vaa kuusiokoloavaimel ja toisel puolel mutteri ?
Ja otin ite sen reikälevy tnää pois, ei mun mielest vaikuttanu mitenkää mihkää..
Gileramies97
Onks sul siis Gilera SMT Racing, semmone puna musta valkone? Ku mul on ainaki hitsattu kiinni.
Mikzu_
- Pyörä:
- Gilera SMT Racing -11
Gileramies97 kirjoitti:Onks sul siis Gilera SMT Racing, semmone puna musta valkone? Ku mul on ainaki hitsattu kiinni.
http://www.gilera.fi/mallisto?=&malli=SMT%20Racing <-- Tollane on .. Ja ei ole hitsattu näyttää vaa siltä. Pidä sielt takaa kii jakoavaimel tai jollai pihdeil si kuusikolol avaat siittä edest : ) Ja siinä ei ois mitää järkee hitsata alkukäyrää paisarii kii -.-''
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista