DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

Puijonperkele
Liittynyt:
10.8.2011 2:01
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Puijonperkele » 24.11.2012 19:09

Mistähän vois johtua että akku tyhjenee äkkiä ja mitkään valot ei toimi? Ostin pyörän vasta eilen joten en ole kerennyt tutkimaan ollenkaan :lol: kyseessä vuoden 07 malli
ilotulite
Liittynyt:
8.8.2010 22:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ilotulite » 24.11.2012 20:40

Voi ny v*tulla päähän.. Noin kk sitten kun olin kylillä pyörimässä, niin moponi vain sammui eikä enää suostunut lähtemään käyntiin, noh siinä sitten käynnisteltiin sitä ja se lähti vähäksi aikaa käyntiin. Kun hinkkasimme siinä n. 30 min niin se lähti käyntiin ja toimi normaalisti, paitsi että aina kun mopon käynnisti niin mittariston asetukset piti laittaa uudestaan JA moottorin vikavalo paloi. Alkoi tekemään myös sellaista että 1-3 vaihteilla se rajoitti, mutta 4-6 ihan normaalisti. Noh ajoin sitten 3vko sillä lailla kunnes mittaristo alkoi pätkimään ja sitä ei joka kerta saanut päälle :o Sitten tajusin et ahaa!, sulake. No sehän sielä oli palanut ja vaihdoin sen uuteen torstaina. Mittaristo ei silti toimi (vilkun valo palaa kun vilkuttaa ja moottorin vikavalo vieläkin palaa) Noh lähdin siitä sitten kotia päin. No arvakkaas mitä nyt tapahtui, kun ajoi n.10000rmp niin alkoi pätkiä. Ja n. 500m kotoa se alkoi pätkiä oikein kunnolla ja putkesta paukkua ja 1 vaihteella pintakaasulla pystyi ajamaan kotiin. Illalla meinasin lähtiä kylille, mutta mopo käynnistyi vain hetkeksi kunnes heti sammui. Nyt se ei lähde ollenkaan käyntiin. Koitin antaako kipinää mutta ei, ei anna edes uudella tulpalla. Ei kai vain moric? vai olisiko vain puola?? Johdotuksista sen verran että olen ruiskinut crc kaikkialle liittimiin ja ulkopuolisesti johdot näyttävät olevan kunnossa.. voi s**tana ku voi pänniä.. :x
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miiggael » 24.11.2012 21:13

Ymmärsin että moric siis porattu? Ootko kokeillu toisella tulpanhatulla?
Tepa_
Liittynyt:
31.5.2012 15:34
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tepa_ » 24.11.2012 23:02

Jooo eli ei ne mun onelmat vieläkään oo loppunu... Eli 102 suutin kuriton vakioputki(katti ja pakokaasupaska on viel) poraamaton moric....

Ja kaasari on putsattu, ilmanputsari on putsattu, tulppa vaihettu, bensahana irrotettu ja tarkistettu(sihdissä ei paskaa), Kokeeltu nostaa neulaa sai niin paljo bensaa et ei meinannukkaa lähtee käyntiin ja nyt ku laitoon neulan takas niin käy koko ajan kierrokset tapissa... Neula on siis nyt 2. ylimmässä lovessa kokeellin siinä keskimmääsessa lovessa välilä(on siis 5 lovea)... Vuotaaa vissiin ilmaa jostain? Niin ja alunperinhän oli vikana että alko booaamaan ja pätkimään 7000- kierroksilla ryyppyllä ja kuri kiinni toimii jotenki...
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miiggael » 24.11.2012 23:26

Juu, tarkista löytyykö imuvuotoo. Missä asennossa kaasukapula ku toi tapahtuu? Tapahtuuko toi myös vapaalla kierrättäessä? Jos tapahtuu nii laita videoo, auttais varmaan paljo. Ja pakko sanoa tohon, että joko käy rikkaalla kurillisena tai laihalla kurittomana jos käytät samaa suutinta, sen nyt pitäis sanoo järkiki...
Tepa_
Liittynyt:
31.5.2012 15:34
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tepa_ » 24.11.2012 23:33

:DD Joo niin pitääs mutta toiminu iha hyvin 102 suuttimella kurilla ja siitä kurista puuttuu se keskellä oleva rauta juttu... Ja joo kierrokset nousee ihan heti ku lyö käyntiin oli sitten vapaalla tai vaihde päällä. Ja tarkistin kyllä että kaasu ei ollut jumittanut kiinni... En oikeen usko että vois käydä laihalla ku kaikki sanoo että käyttää jotain 100 suutinta teharin kanssa, ja mulla vaan kuri pois putkesta. Ja vaikka kävis vähä laihalla niin ei niin laihalla että ryyppykään ei riitä. Ja on kokeiltu kurin kanssakin, pelaa paremmin mutta ei hyvin.
ilotulite
Liittynyt:
8.8.2010 22:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ilotulite » 25.11.2012 2:57

Miiggael kirjoitti:Ymmärsin että moric siis porattu? Ootko kokeillu toisella tulpanhatulla?

Kyllä, moric on porattu mutta toiminut kyllä ihan normaalisti. En ole vielä tulpanhattua vaihtanut, mutta kun en usko että vika siinä koska se mittaristokaan ei pelitä.
Tepa_
Liittynyt:
31.5.2012 15:34
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tepa_ » 25.11.2012 11:43

No niiin... Tullu täs taas huamattua että ei mitään kannata tehdä nopeasti.. Voikohan toi kierrosten nousu johtua siitä ku en ollu laittanu bensaletkuja kiinni? No jokatauksessa ei lähe nyt käyntiin ja ei saa ollenkaan bensaa kohokammion ruuvin ku avaa tulee aina muutama tippa bensaa mutta siinä kaikki, tulppa on myös aina kuiva. Oliskohan bensahanassa vikaa?

E: Kohokammion sen muoviosan yläpuolella(oikealla puolella mopoa) On joku juttu johon sais jongu letkun, mutta siinä ei ole ainakaan nyt mitään, pitäiskö? Kun puhaltaa bensaletkuun sieltä tulee bensaa. Pitääskö tukkia vaan se vai kuuluuko siihen joku letku?
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 25.11.2012 15:05

Tottakai voi johtua. Onko sulla nyt kaikki alipaineletkut oikein kytketty ja ehjät, ku se hana toimii alipaineella niin ei sieltä tuu bensaakaan muutako sillon kun se saa alipainetta. Ja se ylimääränen nippa on solenoidille ku se on oikealla puolella mopoa. Siihen kannattais laitta pieni letkunpätkä jonka toisen pään tukit.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
Tepa_
Liittynyt:
31.5.2012 15:34
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tepa_ » 25.11.2012 16:38

Jooo, pitää tukkia se kun saan sopivaa letkua käsiini... Ja sain mopon jo käyntiinkin käy yhä ringit tapissa :x Mikä vois vielä olla vikana?.
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 25.11.2012 19:05

No se solenoidinippa, koska vetää sieltä ilmaa ja käy reippaasti laihalla.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
ilotulite
Liittynyt:
8.8.2010 22:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ilotulite » 25.11.2012 19:48

anyone? epäilen tuota moricia:/ voiko olla että rikkonut mittariston vai että se vain ei anna virtaa sille ja nyt sitten mennyt myös niin ettei anna kipinää?
Jännä vain että kipinän antokin loppui samana päivänä kun vaihdoin uuteen sulakkeeseen.. :paha: ja jos se on sähköjohdoissa vika niin mistä lähden arvuuttelemaan mikä johto kärähtänyt tai poikki??
Ton__
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
20.6.2010 14:36
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ton__ » 25.11.2012 22:48

Onko näissä vehkeissä minkälainen homma vaihaa toi vaihdepolkimen akseli? Urat hävinny joko polkimesta tai/ja akselista, en jääny pimeessä tutkimaan.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 26.11.2012 17:24

no ei siinä muu auta ko kone pöydälle ihan päreiksi
Tepa_
Liittynyt:
31.5.2012 15:34
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tepa_ » 26.11.2012 20:12

Solenoidi tukossa, samalla aattelin vielä tarkastaa että onko se neula varmasti oikeen niin olihan se mutta koko paska oli aivan öljyn peitossa? Ja nyt se ''tyhjäkäynti on taas siellä 7000-9000 kierroksen kieppeillä et.. Mikäköhän voi vielä olla päin helvettiä.. Voiko läpis olla vikaa?

E: välillä kävi iha ok tosin pirun rikkaalla ja kierrokset leijas..

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista