DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 9.1.2015 14:21

Alkaa röpöttämään ja tulppa kastuu. Tulppa on aika tumma. Nyt puhistin ilma suuttimen ja laitoin kylmemmän lämpöarvon tulpan. Ehdottomasti ei saa liian vähän. Kattoo nyt miten pelailee. Ja kosteutta ei ole koska uudella tulpalla alkaa pelaileen. Myös tulpan hattu on vaihdettu
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 10.1.2015 23:27

Onkos mulla ollut ongelmaa takahaarukan irroituksessa? Meinaan sitä akselia, joka menee runkon, koneen koiranluiden ja takahaarukan läpi. Oon koittanu lyödä sitä irti kylän isoimmalla lekalla eikä ole liikahtanutkaan.. sekä pulttipyssyillä yms yrittänyt pyöritellä mutta ei liiku sitten mihinkään :O
Yks idea ois jos akselia lämmittäis, mutta sillon runkon pulverimaali lähtee lohkeilemaan..
DetsiMalaguti
Liittynyt:
15.12.2014 17:48
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut DetsiMalaguti » 11.1.2015 0:35

Kysymys poistettu.
Viimeksi muokannut DetsiMalaguti päivämäärä 17.1.2015 17:56, muokattu yhteensä 1 kerran
appleispro
Liittynyt:
13.5.2014 0:06
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut appleispro » 12.1.2015 2:54

Tuli tänään yritettyä laittaa kaasarin lämmitystä detsiin.. Iskin sitten letkut kiinni ja polkaisin käyntiin.. Noh.. Hetken se kävi ja sitten sammui booate, tulppa irti ja männän päällä oikein lillui vettä.. Noh testasin vähän kaikkea ja nyt on pytty irti. Ongelmana oli että kampikammio oli täynnä vettä eli kaasari oli tyhjentänyt syylärin sinne. Minkähän takia lämmitysletkut tuollalailla vuoti? kyseessä melkein uusi 21mm tntn kaasutin.

Mitäs porukka mieltä pytyn nicasil pinnoitteesta? Kehtaako tuolla vielä ajaa reunasta lohjennut pieni palanen pinnoitteesta ja noita perus naarmuja..
Kuva
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 12.1.2015 20:26

Kysymys:
appleispro kirjoitti:Minkähän takia lämmitysletkut tuollalailla vuoti?

Vastaus:
appleispro kirjoitti: kyseessä melkein uusi 21mm tntn kaasutin.

No eivain. Eihän noissa ole lämmityskiertoa... Onko kyseessä tällainen kaasutin?
Kuva
Nuo ei todellakaan ole lämmityskierrolle vaan kohokammion ylivuotonipat. Toisinsanottuna sinne on lykätty paineella jäähdytysnestettä bensan tilalle :lol: .
Huolellinen kuivaus ja jätät sen lämmityksen laittamatta, tohdin väittää että toimii ilman.

Kai tuolla sylinterillä vielä ajaa, se on eriasia miten pitkään. Osa naarmuista on männästä irronnutta alumiiniä, voi puhdistua hoonaamalla.
Sarkkku
Pyörä:
Yamaha DT -06
Paikkakunta:
Reisjärvi
Liittynyt:
7.7.2014 0:24
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Sarkkku » 15.1.2015 22:04

Mikä -06 detsissä on vikana kun on lämpimässä varastossa aina kun menee ajaa ekankerran nii toimii ei pätki eikä mitään toimii ihan moitteetta sittenku viet takas varastoon ja meet ajaa vaikka 3h pääst uudelleen nii pätkii iha vitusti ja kierrokset nousee ja laskee heti tekee tota koko ajan sittenku pääset liikkelle nii 4 vaihteella ei tee tuota enään ja saattaa vaan hyytyä yhtäkkiä vauhista ja sammua :s rupee jo vituttaa tuo romu :| :nolo: :s :( :itku:
Aleggsii
Liittynyt:
15.1.2015 21:54
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Aleggsii » 15.1.2015 22:06

Mikäs -10 detsis on ku lämpee niin alkaa Pätkimään ja ei kierrä yhtään ja lopulta sammuu. Hetken aikaa antaa jäähtyä ja toimii taas jonkin aikaa. Tulpanhattu vaihdettu ja tulppia kokeiltu BR9ES ja BR8ES. :roll:
mharju
Pyörä:
Yamaha DT -07
Paikkakunta:
Uusikaarlepyy
Liittynyt:
28.6.2013 22:52
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mharju » 20.1.2015 16:09

Sopisiko Detsiin jossa uudemmat sähköt niin uudemman mallisen Aeroxin tai CPIn vauhtipyörä sitten? :|
Nopeita vastauksia, kiitos!
casper.f
Liittynyt:
28.5.2014 16:32
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut casper.f » 20.1.2015 17:19

Mistä lähtis vikaa paikantamaan ku kaasari vuotaa aina sammuneena bensaa koneeseen eikä yön seisonnan jälkeen lähde käyntiin koska tukehtuu siihen bensaan ennen kuin on polkenut n. 5-10 min. Vika siis ilmestyi kun toissaviikolla huomasin et kaasarin pohjasta lähtevästä letkusta vuosi bensaa jolloin purin kaasarin ja kasasin sen jälkeen tuli tämä vika tilalle :nolo: kyseessä siis vm. - 05 mbk
Mäggis
Liittynyt:
7.7.2014 20:40
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Mäggis » 20.1.2015 17:46

Auttaakaas miestä hädässä!
Nyt tuli detsiin sellane vika kun projektoin sen ja täysin samalla tekniikalla mennään nytkin nii alko tekeen semmost et hetken voi ajaa sillee et käy lämpimäks mut sit alkaa ensi keskikierroksil booaamaan ja sen jälkee sammuu sen jälkee käy just ja just tyhjäkäyntiä ja lopulta lopettaa toimimisen?
DetsiMalaguti
Liittynyt:
15.12.2014 17:48
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut DetsiMalaguti » 22.1.2015 18:03

casper.f kirjoitti:Mistä lähtis vikaa paikantamaan ku kaasari vuotaa aina sammuneena bensaa koneeseen eikä yön seisonnan jälkeen lähde käyntiin koska tukehtuu siihen bensaan ennen kuin on polkenut n. 5-10 min. Vika siis ilmestyi kun toissaviikolla huomasin et kaasarin pohjasta lähtevästä letkusta vuosi bensaa jolloin purin kaasarin ja kasasin sen jälkeen tuli tämä vika tilalle :nolo: kyseessä siis vm. - 05 mbk


Elikkä jos se vuotaa bensaa siitä ylijäämäputkesta niin kannattaa ottaa tuo ruuvi kohokammiosta irti ja kattoo että se O-rengas on oikeassa lovessa. Itelläki oli käyny sillee et aina tiputti bensaa siitä ylijäämäputkesta mutta otin sen ruuvin irti ja vaihdoin sen o-renkaan siihe ja laitoin oikeeseen loveen ja nyt toimii ettei tiputa bensaa. Ja toivottavast saat selvää täst mun tekstist :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut DetsiMalaguti päivämäärä 5.2.2015 21:36, muokattu yhteensä 1 kerran
casper.f
Liittynyt:
28.5.2014 16:32
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut casper.f » 27.1.2015 12:27

Missähän vika kun pätkii 3 ekalla vaihteella+vapaalla? Vapaalla pätkii 2k rpmltä 6k eikä jaksa nostaa enempää kierroksia, 1 vaihteella pätkii 2k rpmltä niin pitkälle kun jaksaa huudattaa, 2 vaihde pätkii 3-6k rpm ja 3 vaihde 4-5.5k rpm ja 4,5,6 vaihde ei pätki ollenkaan. Uus tulppa (br9es) ja tulpanhattu vaihdettu muutama kymmenen kilsaa sitten ja cdi 90km sitten. Tekniikkana tyhjä vakioputki ja 12-50 välit ja suutin 88 (en oo 100% varma suuttimen koosta) . Piikkiä ottaa normaalisti ja jaksaa vääntää niinkuun pitääkin. Mopohan on - 05 x-limitti nii tässä ei ole mitään rajoittamassa kierroksia.
Munaralli AM7
Liittynyt:
17.8.2014 21:32
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Munaralli AM7 » 8.2.2015 21:54

Mikä voisi olla vikana -07 dt:ssä kun kevyesti polkasee antaa kipinän vaan kun toisen kerran polkasee niin että saa enemmän kierroksia hävittää kipinän... :roll: Staattori on vaihdettu samaten kun cdi ja sähkötkin on uusittu vastikään. Vika korjattu solenoidin ja tukijalanasentotunnistimen (joita ei ole) liittimet piti ohittaa... :)
Viimeksi muokannut Munaralli AM7 päivämäärä 19.2.2015 19:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 18.2.2015 12:47

Aleggsii kirjoitti:Mikäs -10 detsis on ku lämpee niin alkaa Pätkimään ja ei kierrä yhtään ja lopulta sammuu. Hetken aikaa antaa jäähtyä ja toimii taas jonkin aikaa. Tulpanhattu vaihdettu ja tulppia kokeiltu BR9ES ja BR8ES. :roll:

Vaiha suutinta ;)
YamahaDetsi666
Pyörä:
Yamaha DT50R -08
Liittynyt:
24.10.2014 22:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut YamahaDetsi666 » 20.2.2015 22:54

DetsiMalaguti kirjoitti:
casper.f kirjoitti:Mistä lähtis vikaa paikantamaan ku kaasari vuotaa aina sammuneena bensaa koneeseen eikä yön seisonnan jälkeen lähde käyntiin koska tukehtuu siihen bensaan ennen kuin on polkenut n. 5-10 min. Vika siis ilmestyi kun toissaviikolla huomasin et kaasarin pohjasta lähtevästä letkusta vuosi bensaa jolloin purin kaasarin ja kasasin sen jälkeen tuli tämä vika tilalle :nolo: kyseessä siis vm. - 05 mbk


Elikkä jos se vuotaa bensaa siitä ylijäämäputkesta niin kannattaa ottaa tuo ruuvi kohokammiosta irti ja kattoo että se O-rengas on oikeassa lovessa. Itelläki oli käyny sillee et aina tiputti bensaa siitä ylijäämäputkesta mutta otin sen ruuvin irti ja laitoin siihen toisen o-renkaan lisäksi ja nyt toimii ettei tiputa bensaa. Ja toivottavast saat selvää täst mun tekstist :lol:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista