Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

vilsu55
Pyörä:
Derbi DRD Pro
Liittynyt:
3.7.2012 12:41
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut vilsu55 » 18.4.2015 13:49

notreal911 kirjoitti:
vilsu55 kirjoitti:Voikos derbistä tukkia tuon pytynkannesta kaasuttimelle ja sieltä paisuntasäiliöön menevän sivuttaiskierron? Eihän sillä ole muuta virkaa kuin kaasuttimen lämmitys? Kyseisellä mopolla kun en talvella aja. Vanhan mallisissa derbeissähän ei ole tuota ollenkaan.

Jos tarve on poistaa kaasarin lämmitys, vie letku suoraan kannesta säiliöön. Jos poistat kierron kokonaan, voi olla että kiertovesipumppu ei tykkää kun kierto termarin ollessa kiinni loppuu kokonaan ja joutuu pumppaamaan "seinää" vasten...

Mulla on vaan se letku puhjennut, niin ajattelin että jos vaan tukkis ne nipat :D Termostaattiahan mulla ei oo ollenkaan, joten kierto on jatkuvaa. Vaikuttaakos tää asiaan?
tagi
Liittynyt:
17.4.2015 23:15
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut tagi » 18.4.2015 15:09

Derbi Senda Xtreme Special Edition 2010 mallissa on tullut sellainen ongelma, että sekä bensavalo että öljyvalo palavat vaikka bensaa ja öljyä on on riittävästi.

Tarkastin, niin sekä bensaa että öljyä oli molempia sen verran paljon, ettei merkkivalojen kuuluisi palaa. Valot palaa jatkuvasti. Mistähän tämmöinen voisi johtua, voiko olla jotain ongelmaa jossakin vai mitä?:s
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut notreal911 » 18.4.2015 17:05

vilsu55 kirjoitti:
notreal911 kirjoitti:
vilsu55 kirjoitti:Voikos derbistä tukkia tuon pytynkannesta kaasuttimelle ja sieltä paisuntasäiliöön menevän sivuttaiskierron? Eihän sillä ole muuta virkaa kuin kaasuttimen lämmitys? Kyseisellä mopolla kun en talvella aja. Vanhan mallisissa derbeissähän ei ole tuota ollenkaan.

Jos tarve on poistaa kaasarin lämmitys, vie letku suoraan kannesta säiliöön. Jos poistat kierron kokonaan, voi olla että kiertovesipumppu ei tykkää kun kierto termarin ollessa kiinni loppuu kokonaan ja joutuu pumppaamaan "seinää" vasten...

Mulla on vaan se letku puhjennut, niin ajattelin että jos vaan tukkis ne nipat :D Termostaattiahan mulla ei oo ollenkaan, joten kierto on jatkuvaa. Vaikuttaakos tää asiaan?

Joopajoo...
Turhaan ne valmistajat laittavatkin kaikenlaisia osia mopoon. Sinuna survaisisin puukolla syyläriin reiän ja valuttaisin jäähdytysnesteet pihalle, sitten ei pieni reikä letkussa enää haittaa... :(
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 20.4.2015 22:15

Miten ootte saanu jäähdytysjärjestelmän ilmattua näissä perus sendoissa? Kun en ite vaa meinaa onnistua milläää...
Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Poram » 21.4.2015 8:02

Pytystä syyläriin menevä letku irti syylärin kohdasta ja sitten siitä kaadat nestettä sisään niin kauan että sitä alkaa valua syyläristä.
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Jege24 » 22.4.2015 17:25

Eikös se bensahanan alimmainen läpinäkyvä letku ollut alipaine? -10 sendassa
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 22.4.2015 20:16

Itsellä ei ainakaan ollut läpinäkyvä, mutta joo. Alempi on alipaine ja ylemmästä tulee bensaa.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Jege24 » 28.4.2015 17:57

Haittaako se mitään että fuskaa pakokaasuja pakoaukon ja alkukäyrän välistä? :s
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 28.4.2015 19:22

Kysy itseltäsi. Haittaako se sua? Jos haittaa, niin osta väliin uusi tiiviste. Jos ei, niin anna mennä vaan. Kannattaa tosin ensin kokeilla auttaisko pelkkä kiristys, derbi kun on toiselta nimeltään pultinlöystytyskone. :lol:
¿
joku1
Liittynyt:
11.12.2014 18:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut joku1 » 29.4.2015 16:08

Mitä eroa on Dellorto PHVA 16mm / Dellorto PHBN 16mm kaasarissa ? :roll:
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Jege24 » 30.4.2015 22:48

Missäs muuten sijaitsee sendassa kierroslukumittarin anturi? Ja oisko mitään ehdotuksia mikä ois vikana kun kierrokset näkyy vain 4k ylöspäin :lol:
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Shape » 30.4.2015 23:44

Tulpan johdossa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Maddu98
Liittynyt:
11.1.2013 20:42
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Maddu98 » 2.5.2015 17:04

Mikäköhän ois värikoodiltaan tuo derbi drd pro sinisen mallin katteiden sininen väri? :eek:
ylihessu
Pyörä:
70cc Yamaha dt -08, Derbi x-treme 09, Yamha bw's -98
Liittynyt:
14.9.2014 11:00
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut ylihessu » 3.5.2015 1:13

Suuntaa antavia suuttimia kun derbissä vakio kaasari (14mm?) ja turbokitti. Kestääkö kone tyylii 5km matkoja millään välityksillä kaasu pohjassa, meinasin jos neulaa laittais pykälän rikkaammalle?
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut notreal911 » 3.5.2015 8:19

Poram kirjoitti:Pytystä syyläriin menevä letku irti syylärin kohdasta ja sitten siitä kaadat nestettä sisään niin kauan että sitä alkaa valua syyläristä.

Osaisko joku kertoa, miksi tällainen täyttöohje on "olemassa", kun itse en ymmärrä miten tämä jäähdytysnesteen täyttötoteutus vaikuttaa järjestelmän ilmaantumiseen? :|
Edit: Tarkennan hieman kysymystä: Ymmärrän syylärin yläpuolisen letkun irroittamisen tarkoituksen jolloin saadaan ilmat pois syyläristä ja näkee milloin se on täynnä, mutta miksi neste pitäisi "tankata" järjestelmään tämän irroitetun letkun kautta jonka toisessa päässä on termostaatti? Ainakin meillä neste menee nopeammin sisään ihan vain paisuntasäiliöön kaadettuna? Sylinteri mahdollisesti jääneet ilmakuplat sitten poistuu kannessa olevan pikkunipan kautta paisuntasäiliöön heti koneen käynnistyksen yhteydessä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista