vilsu55
- Pyörä:
- Derbi DRD Pro
- Liittynyt:
- 3.7.2012 12:41
notreal911 kirjoitti:vilsu55 kirjoitti:Voikos derbistä tukkia tuon pytynkannesta kaasuttimelle ja sieltä paisuntasäiliöön menevän sivuttaiskierron? Eihän sillä ole muuta virkaa kuin kaasuttimen lämmitys? Kyseisellä mopolla kun en talvella aja. Vanhan mallisissa derbeissähän ei ole tuota ollenkaan.
Jos tarve on poistaa kaasarin lämmitys, vie letku suoraan kannesta säiliöön. Jos poistat kierron kokonaan, voi olla että kiertovesipumppu ei tykkää kun kierto termarin ollessa kiinni loppuu kokonaan ja joutuu pumppaamaan "seinää" vasten...
Mulla on vaan se letku puhjennut, niin ajattelin että jos vaan tukkis ne nipat
Termostaattiahan mulla ei oo ollenkaan, joten kierto on jatkuvaa. Vaikuttaakos tää asiaan?
tagi
- Liittynyt:
- 17.4.2015 23:15
Derbi Senda Xtreme Special Edition 2010 mallissa on tullut sellainen ongelma, että sekä bensavalo että öljyvalo palavat vaikka bensaa ja öljyä on on riittävästi.
Tarkastin, niin sekä bensaa että öljyä oli molempia sen verran paljon, ettei merkkivalojen kuuluisi palaa. Valot palaa jatkuvasti. Mistähän tämmöinen voisi johtua, voiko olla jotain ongelmaa jossakin vai mitä?:s
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
vilsu55 kirjoitti:notreal911 kirjoitti:vilsu55 kirjoitti:Voikos derbistä tukkia tuon pytynkannesta kaasuttimelle ja sieltä paisuntasäiliöön menevän sivuttaiskierron? Eihän sillä ole muuta virkaa kuin kaasuttimen lämmitys? Kyseisellä mopolla kun en talvella aja. Vanhan mallisissa derbeissähän ei ole tuota ollenkaan.
Jos tarve on poistaa kaasarin lämmitys, vie letku suoraan kannesta säiliöön. Jos poistat kierron kokonaan, voi olla että kiertovesipumppu ei tykkää kun kierto termarin ollessa kiinni loppuu kokonaan ja joutuu pumppaamaan "seinää" vasten...
Mulla on vaan se letku puhjennut, niin ajattelin että jos vaan tukkis ne nipat
Termostaattiahan mulla ei oo ollenkaan, joten kierto on jatkuvaa. Vaikuttaakos tää asiaan?
Joopajoo...
Turhaan ne valmistajat laittavatkin kaikenlaisia osia mopoon. Sinuna survaisisin puukolla syyläriin reiän ja valuttaisin jäähdytysnesteet pihalle, sitten ei pieni reikä letkussa enää haittaa...
kelkkailija96
- Liittynyt:
- 7.9.2012 14:19
Miten ootte saanu jäähdytysjärjestelmän ilmattua näissä perus sendoissa? Kun en ite vaa meinaa onnistua milläää...
Poram
- Liittynyt:
- 4.6.2014 20:18
Pytystä syyläriin menevä letku irti syylärin kohdasta ja sitten siitä kaadat nestettä sisään niin kauan että sitä alkaa valua syyläristä.
Jege24
- Liittynyt:
- 16.9.2014 11:31
Eikös se bensahanan alimmainen läpinäkyvä letku ollut alipaine? -10 sendassa
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Itsellä ei ainakaan ollut läpinäkyvä, mutta joo. Alempi on alipaine ja ylemmästä tulee bensaa.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Jege24
- Liittynyt:
- 16.9.2014 11:31
Haittaako se mitään että fuskaa pakokaasuja pakoaukon ja alkukäyrän välistä?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Kysy itseltäsi. Haittaako se sua? Jos haittaa, niin osta väliin uusi tiiviste. Jos ei, niin anna mennä vaan. Kannattaa tosin ensin kokeilla auttaisko pelkkä kiristys, derbi kun on toiselta nimeltään pultinlöystytyskone.
joku1
- Liittynyt:
- 11.12.2014 18:01
Mitä eroa on Dellorto PHVA 16mm / Dellorto PHBN 16mm kaasarissa ?
Jege24
- Liittynyt:
- 16.9.2014 11:31
Missäs muuten sijaitsee sendassa kierroslukumittarin anturi? Ja oisko mitään ehdotuksia mikä ois vikana kun kierrokset näkyy vain 4k ylöspäin
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Tulpan johdossa.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Maddu98
- Liittynyt:
- 11.1.2013 20:42
Mikäköhän ois värikoodiltaan tuo derbi drd pro sinisen mallin katteiden sininen väri?
ylihessu
- Pyörä:
- 70cc Yamaha dt -08, Derbi x-treme 09, Yamha bw's -98
- Liittynyt:
- 14.9.2014 11:00
Suuntaa antavia suuttimia kun derbissä vakio kaasari (14mm?) ja turbokitti. Kestääkö kone tyylii 5km matkoja millään välityksillä kaasu pohjassa, meinasin jos neulaa laittais pykälän rikkaammalle?
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Poram kirjoitti:Pytystä syyläriin menevä letku irti syylärin kohdasta ja sitten siitä kaadat nestettä sisään niin kauan että sitä alkaa valua syyläristä.
Osaisko joku kertoa, miksi tällainen täyttöohje on "olemassa", kun itse en ymmärrä miten tämä jäähdytysnesteen täyttötoteutus vaikuttaa järjestelmän ilmaantumiseen?
Edit: Tarkennan hieman kysymystä: Ymmärrän syylärin yläpuolisen letkun irroittamisen tarkoituksen jolloin saadaan ilmat pois syyläristä ja näkee milloin se on täynnä, mutta miksi neste pitäisi "tankata" järjestelmään tämän irroitetun letkun kautta jonka toisessa päässä on termostaatti? Ainakin meillä neste menee nopeammin sisään ihan vain paisuntasäiliöön kaadettuna? Sylinteri mahdollisesti jääneet ilmakuplat sitten poistuu kannessa olevan pikkunipan kautta paisuntasäiliöön heti koneen käynnistyksen yhteydessä.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista