mazzaaa000
- Liittynyt:
- 14.10.2012 19:04
b
Viimeksi muokannut mazzaaa000 päivämäärä 1.8.2013 13:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Ranekastike
- Pyörä:
- CPI SX 08
- Liittynyt:
- 29.7.2012 20:24
Pitäiskö mun ostaa uus akku kun ei vilkut toimi ja mittarikin toimii vaan ku laittaa mopon käymään? Tyhjäkäynnillä se mittari kans ei meinaa pysyy pääl vaa vilkkuu välil. Koitetttu on lataa akkuu mut ei auttanu.
Darian199
- Pyörä:
- Cpi SM PRO -08, Yamaha WR 125x, Yamaha Neo's 1998, Yamaha Dt 50 -10, Yamaha Dt Lc "125" -86
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 15.8.2010 10:20
VeeHoo3 kirjoitti:Elikkä kertoisko joku missä kohtaa pakoputken kuri sijaitsee ja onko helppo irrottaa. kuvia yms saa laittaa.
Mikä olisi sopiva suutin tämän jälkeen ja paljon kulkee?
alkukäyrän ja paisarin välissä on 4 kuusiokolo pulttii ja alkukäyrä on 2:della kuusiokolopultilla pytyssä kiinni, ne kun irrotat niin kuri tulee alkukäyrän mukana ulos ja oli itsellä ainakin neljällä pistehitsillä kiinni jotka irtos vasaralla naputellessa helposti.
suuttimen joudut itse kokeilemaan mutta 84-88 luulisi olevan hyvä, itsellä oli 86 ja kulkee ihan tarpeeksi että verot tulee
Uusi akku olisi suositeltavaa, mulla ongelma poistus akunvaihdon jälkeen
"Kaikki on sallittua jossei jää kiinni"
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Ootko ranekastike kattonut sulaketta?
zzzz
- Liittynyt:
- 24.4.2012 21:26
Meneekö derpin turbokit lacada cpi smmää? Pitääks modata jotenki
Darian199
- Pyörä:
- Cpi SM PRO -08, Yamaha WR 125x, Yamaha Neo's 1998, Yamaha Dt 50 -10, Yamaha Dt Lc "125" -86
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 15.8.2010 10:20
kiinnitys reiät oli ainaki chromadassa erikohdissa. liian lähekkäin, eli levittämällä reikiä menee ainakin kiinnityksen puolesta pakoaukon koosta en tiedä
"Kaikki on sallittua jossei jää kiinni"
hervanni
- Paikkakunta:
- Kerava
- Liittynyt:
- 3.5.2012 0:58
Olen nyt edistynyt tässä korjauksessa siihen pisteeseen, että SM on tuotu korjaamolle, eli tässä tapauksessa kylpyhuoneeseen. Taas kerran aloin tutkailemaan what might be the problema. Pytty pois ja kappas, silmiini pisti tummunut jälki kampiakselissa. Eli kiertokangen molemmilla puolilla tummunutta jälkeä kampurassa. Mäntä liikkui ees-taas mutta ei tehnyt liikettä alas-ylös. Olisiko vika kampiakselissa vai täällä ehdotettu laakereissa?
Anteeksi tämän saman asian jankkaaminen, mutta en tiedä yhtään mitä aloittaa ja mitä tehdä. Onko jollain käynyt samalla tavalla? Eli n. 300km verran kuuluu rahinaa pöntöstä ja sen jälkeen avot, kone sammui kesken ajon eräänä kauniina syyspäivänä. Käynnistyspoljin jumissa eikä sähköstarttikaan toimi. Tuttava sanoi, että öljypumppu on mahd. ollut rikki, ja laakerit couldn't stand the heat.
Päivitystä:
No huh, pyöritin konetta magneeton puolelta ja kyllä, se pyörii nätisti... Dumb me. Laitoin käynnistys polkimen kiinni ja pyörii ihan normaalisti. Kampiakselin päällä oli öljyä, joten ei vissiin ole öljypumppu rikki?
Tuossa kuva männän karstoista. Pytty oli hyvässä kuosissa.
vator14
- Pyörä:
- Husqvarna sm 125
- Liittynyt:
- 1.4.2012 11:04
Hyvää öljyä tainnut olla...
Sanoisin että kannattaa vaihtaa mäntä nyt, kun olet sen jo noin pitkälle purkanut. Oletko vielä avannut alakertaa? Siis purkanut koko vaihteiston ja katsellut laakereita?
Suosittelisin purkamaan niin pitkälle, että löydät jotain ylimääräistä tai rikkoontunutta.
Siellä on pakko olla jokin asia mikä sen silloin seisautti joten voi se sen uudestaankin tehdä... En suosittele vielä luovuttamaan etsimistä vaikka toimisikin. Mutta käytä omaa järkeäsi ja kysy tutuiltasi neuvoa ja vaikka täältä niin kyllä se kuntoon tulee.
Tää on kyllä viimene itä pyörä minkä mä osta...
iamjani4life
- Pyörä:
- Husqvarna 610SM
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 23.8.2011 21:57
ostin projektiksi tommosen cpin... Viimeviikolla purin kaiken irti rungosta ja eilen/tänään pistin läjään, ongelmana on se että ei oikeen millään käy. (ihan ku sähköissä ois jotain (ja siis sama ennen purkua että ei oo mikään maa huonosti jne) eli kun antaa kaasua niin se pätkii perkeleesti ja sammuu välillä, ei oikein pidä tyhjäkäyntiäkään. Koitin eri tulpalla ja vaan huononi. Vähän epäselvä ehkä ja kyllä tiedän että vika voi monesta eri seikasta johtua mutta mitä arvelette kokemuksella? Kaasarissa PS 80 ja tk vakio, technigas enox.. En saanu ilmaruuvia edes säädettyä kun oli jumissa
koitin ilman ryypyn piuhojakin ja sama ongelma. puola/tulpanhattu? Kansipahvi? ei kyl tuntunu pakoputkesta tulevan vettä..
hanskii
- Pyörä:
- Derbi Senda x-race sm 2007(EX) , CPI SM "KTM" Pro 2009(EX) , Yamaha YZF-R125 2008
- Paikkakunta:
- Lohja
- Liittynyt:
- 17.11.2010 19:55
Kokeileppa kiristää puolan liittimiä ja suihkia jotain kosteudenpoisto ainetta sinne (WD-40) Itsellä ainakin oireili samoin kun puolan liittimissä oli kosteutta.
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Ylempään kuvaan liityen, todennäkösesti se rahina kuulu kiertarin laakerista, ainaki mäntä on sen näkönen että on ottanu osumaa hajonneesta laakerista.
Ylempään projektipurkuun taas että olihan magneeton kiila ehjä? Entä kiritkö vauhtista tarpeeksi?
Puolan liittimet tuppaa tosiaan hapettumaan kans. Oliko toinen tulppa varmasti ehjä?
Kokeile pitää se mopo käynnissä vähä pätkyttelemällä ja kokeile kädellä kuumeneeko cdi-boxi
iamjani4life
- Pyörä:
- Husqvarna 610SM
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 23.8.2011 21:57
Juu vika korjattu. En tiiä mistä näistä johtu tarkalleen mutta: kaasarissa oli mikunin suuttimen tilalla dellorton suutin, puolan johdot oli vähän hapettunut
hanskii
- Pyörä:
- Derbi Senda x-race sm 2007(EX) , CPI SM "KTM" Pro 2009(EX) , Yamaha YZF-R125 2008
- Paikkakunta:
- Lohja
- Liittynyt:
- 17.11.2010 19:55
iamjani4life kirjoitti:Juu vika korjattu. En tiiä mistä näistä johtu tarkalleen mutta: kaasarissa oli mikunin suuttimen tilalla dellorton suutin, puolan johdot oli vähän hapettunut
Oli varmaanki nuo puola johdot, itelläki oli vähä hapettunu =D
zimi954
- Pyörä:
- MIkilon m96-sbn125
- Paikkakunta:
- orivesi
- Liittynyt:
- 22.7.2012 22:45
kertokaapas että onko kellään kokemusta ton ducatin rajoittamattoman cdin asennuksesta cpin alkuperäisten sähköhärpäkkeiden tilalle. kun omassa cpissä on vikana se että kipinä on todella heikko ja häviää aina välillä, olen koittanut uudella tulpalla,vaihtanut tulpanjohdot ja puolan,käynyt yleisimittarilla johdot läpi ettei ole mikään katki ja tarkistanut virtalukon. oon tullu siihen tulokseen että cdissä tai staattorissa ois jotain vikaa, mutta mopo lähtee käymään ja toimikin ihan normaalisti niin kauan kun kipinä katoaa, no ei muuta kun uudestaan käymään ja sama toistuu, eli jos saisin joltain vähän jonkinlaista apua sen ducatin cdin asennuksessa niin ois hyvä. kävi kyllä mielessä että jos vaan vaihtaisi cpin alkuperäisen cdin (ehkä) rikkinäisen tilalle, mutta kun nyt on tyyppivikana se että cdi saattaa hajota, niin tottakai se pitää vaihtaa kerralla semmoiseen mikä kestää vähän paremmin.
pyörä on cpi sm vm. 2006, kaasarina 17.5 phva ja suuttimena 75, putkesta ja ilmanputsarista otettu kurit pois
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Toi cdi on aikalailla sellanen osa et kerran kun sen vaihtaa nii se kestää nii kauan ku loppu pyöräkin.
Vähänhän toi cdi vialta kuulostaa, nevon kuten aiemminkin, et kannattaa varovasti kokeilla kuumeneko se cdi boxi kuinka paljo. Oon näköjään tyhejnelly tota mun galleriaa aika raakasti mut siis yleensä ku se hajoo nii alkaa ihan silminnähden kipinöimään sisältä joka johtaa sit siihen että mullaki se poltti osan boxin sisältä.
Ilmeisesti toi ducatin systeemi on jostain pösötä, derbistä tai jamahasta?
Joutuisit ottaan cpin omista sähköistä cdin ja puolan veke ja sovittamaan tilalle sen missä on yhdessä molemmat, ei mahdoton, mutta suoraan sanoen näin että jos et saa sähkökaavion ja järjen käyttämällä ite sitä laitettua nii kannattaa jättää tekemättä.
Staattoriki on erilainen.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista