aDDee_
- Pyörä:
- HM Derapage rr 2011, EX Beta RR 2011
- Liittynyt:
- 26.6.2012 15:21
-
Viimeksi muokannut aDDee_ päivämäärä 5.5.2014 15:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Ärräksä
- Liittynyt:
- 24.1.2005 12:40
mr.supermoto kirjoitti:Mulla on toi 2013 malli ja se oli yhellä hitsi pisteellä kiinni, että ei sen kummempaa, että ihan linkkarinkin viilalla saa sen pois. En itse ottanut koko kuria vielä pois, koska sisäänajo mutta otin kurin päästä "prikan" pois päästä, jossa joku 5millin reikä muuttui noin 25milliseksi kun otti sen pois. kiihtyy paremmin mutta ei kulje yhtään nopeampaa ja pitäisi kurilevy ottaa pois itse kurista, että näkyisi siinä sitten kuri olevan. Tähän asti on ollut luotto peli, piti vain säätää ilman ja bensan määrää. Käynnistyy kyllä aamuisin huonosti kun ulkona on ollut, että pitää joskus työntää. Tämä kyseinen malli on power up moottorilla, ja näyttäisi joku rajoitin olevan täällä:D
Luottopeli ja työntelet aamun alkajaisiksi uutta, tuon hintaluokan mopoa käyntiin? Kyllä nyt taitaa olla säädöt keturallaan. Isompaa suutinta kehiin.
Eihän näitä power up -moottorisia pitänyt olla mekaanisesti kuristettu?
ViTSi
- Pyörä:
- HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 26.10.2010 20:15
aDDee_ kirjoitti:Mikä voisi olla vikana kun HM on alkanut kaasuttaessa tärisemään erittäin paljon? Tärinä tulee ihan rungosta lähtien
En näissä asioissa ole ihan se paras neuvomaan, mutta mikä tässä tuli mileen niin rengas nyt vois vatkata tai sitten ihan konehallin puolelta tulee. Kampiakseli vähän jotenkin kulunut ja on epätasapainossa...
Luulen että paremmin saat apua tuolta AM6 topikista.
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
aDDee_
- Pyörä:
- HM Derapage rr 2011, EX Beta RR 2011
- Liittynyt:
- 26.6.2012 15:21
-
Viimeksi muokannut aDDee_ päivämäärä 25.8.2014 17:32, muokattu yhteensä 1 kerran
mr.supermoto
- Liittynyt:
- 5.5.2013 20:23
No siis näyttää joku rajotin olevan selvästi ja on putkessa kuri. Minkä millistä suutinta suosittelet, että olisiko siitä kiinni ettei aamulla lähe polkasemalla, sitte alussa pääsee 40 mut ku lämmittelee ja ajan joku 5min nii lämpee ja kulkee sen yli 50 mittarii.
Pitäskö suutin ostaa maahantuojalta?
Ärräksä
- Liittynyt:
- 24.1.2005 12:40
Suosittelen lämpimästi, että ajelet sen mopon liikkeeseen ja sanot, että pistää kuntoon. Takuuhan sen kattaa ja muista myös vaatia sitä.
Käytännössä varmaan 5 pykälää isompi pääsuutin hoitaisi homman jos olet putkesta jotain pois rouhinut.
Knightrydazz
- Liittynyt:
- 19.5.2013 12:39
Millä tuota takajousta kannattaisi lähteä kiristelemään?
Knightrydazz
- Liittynyt:
- 19.5.2013 12:39
ViTSi
- Pyörä:
- HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 26.10.2010 20:15
Onhan niitä työkaluja olemassa jolla on hieman kätevämpää kiristellä, mutta itse jossain vaiheessa kiristin ihan vaan pienellä puukapulalla ja kimivasaralla. Nakuttelin sitä "mutteria" mikä on siinä iskarissa mistä sitä kiristetään kireämmälle.
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
Knightrydazz
- Liittynyt:
- 19.5.2013 12:39
mr.supermoto
- Liittynyt:
- 5.5.2013 20:23
Onko kenelläkään suuttimen vaihdosta kokemusa hmässä kun pitäs kaasari itellä ottaa pois jos sen haluis vaihtaa.
Juissade
- Pyörä:
- HM CRM50 &125rm -86
- Paikkakunta:
- Orimattila
- Liittynyt:
- 9.12.2007 14:25
Siitä kaasarista vaan bensaletku irti, kaasuvaijeri irti, jäähdytysneste letkut irti, hellität ilmanputsarin klemmarin ja samoin imukaulan klemmarin. Käännät kaasaria 90 astetta pohja itteespäin, pohjakupin 2 ruuvia auki ja suutin on heti siinä. Eli ei tarvitse irrottaa koko kaasaria.
Hallitus on puhunut.
mr.supermoto
- Liittynyt:
- 5.5.2013 20:23
Paljonko uusi digitaalinen mittari maksaa hmään?
MikkoA
- Liittynyt:
- 23.4.2013 21:52
Mitä nyt itse tutustellut tähän HM Derapage -13:n 650km:n aikana , niin vain huippunopeus on rajoitettu , joilloin tietenkin virittäminen ei vaikuta , kuin kiihtyvyyteen. Pitäisi siis jotenkin ohittaa tämä huippunopeudenrajoitin/kierrosrajoitin.
Paisarissa pitäisi olla katalysaattori , jonka tilalle tuli holkki, mutta kuten edellä totesin , vaikka katalysaattorin vaihtaisi holkkiin ainoastaan kiihtyvyys paranisi. Mopo kulkee noin 60 vakiona , ja kiihtyyy pirun hyvin , vaikka rajoitin hakkaa tässäkin hieman.
Omasta Hm:stä kiristeltiin iskari kaverin kanssa hommaan tarkoitetulla työkalulla, perä nousi ehkä hieman ja tuli hieman jäykemmäksi , muttei ehkä tarpeeksi.
Mittari on varmasti ihan pirun kallis , jossain mopossa nähnyt samanlaisen. Voi melkein olla Koson valmistama , sillä tällä on samantyylisiä mittareita.
Itse asiassa takuu ei kata mitään , jos mopoa on viritetty. Pääsyy siihen , etten itse ala ronkkimaan tätä rajoitinta, tai lisäämään " TT-osia".
mr.supermoto
- Liittynyt:
- 5.5.2013 20:23
No ohhoh ai vakiona 60????, mulla ite menee sen 55 max mittarii eli varmaan joku 52-53. Kiitos suuttimen vaihto neuvoista, mutta ei tarvinnut kuin löysyttää imukaulan- ja kaasuvaijerin klemmaria. Suosittelen vaihtoa lämpimästi.
Tietääkö kukaan miten HM:ässä ohitetaan rajotin, kun näyttäisi jammun TZR olevan sama rajoitin?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista