Beta RR-50

Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Aap- » 20.7.2012 16:28

http://www.mc-scatter.com/product_info. ... AlcsrSRGVE

Nuo keulan stefat ainakin vanhempiin missä on pitempi keula,
luulis että samat menee noihin uuempiinkin missä on tuo vähän lyhyempi keula.
Pixs
Liittynyt:
25.3.2011 23:33
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Pixs » 20.7.2012 16:30

Jaksaisko kuriton beettani vielä keulia 13-54 väleillä? :) ja mites tuota jarru poljinta saisi alemmaksi kun se tuuppaa olemaan nii perkuleen ylhäällä ja on vaikee painaa sitä istualtaan.
Juulmuri
Pyörä:
KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.3.2012 17:15
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Juulmuri » 20.7.2012 17:56

Nii mitenkä toi etupumppujen stefojen vaihto oikeen tapahtuu? ei siinä mielessä et mulla vuotas, mut sit ku alkaa vuotaa nii ois hyvä tietää et jos ite vaihtaa stefat. Nii sitä samaa et mikäs se öljy ois ja ne stefat + jos ois vähän jäykempää öljyä ku vakio öljyt?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gogge » 20.7.2012 20:18

Pixs kirjoitti:Jaksaisko kuriton beettani vielä keulia 13-54 väleillä? :) ja mites tuota jarru poljinta saisi alemmaksi kun se tuuppaa olemaan nii perkuleen ylhäällä ja on vaikee painaa sitä istualtaan.

Kyllä, ja siitä työsylinterin kupeesta..
Aap- kirjoitti:http://www.mc-scatter.com/product_info.php?cPath=22_28_1210&products_id=5377#.UAlcsrSRGVE

Nuo keulan stefat ainakin vanhempiin missä on pitempi keula,
luulis että samat menee noihin uuempiinkin missä on tuo vähän lyhyempi keula.

Ja joo, mutta eikös trackis ollu paksummat keulaputket tmv? Tai ainakin jotenkin niissä paksuuksissakin oli eroja..

^Eturengas pois, pumput t-paloista irti. Sitten se kuusiokolo vaan auki sieltä pumppujen pohjasta, öljyt valuu siitä pois, ja nyt liukuputket lähtee vetämällä irti pumpuista. Sieltä liukuputkien päästä pitäs löytyä holkit, jotka hyvin usein saa kerätä lattialta, joten kannattaa vähän kattoa + kerätä ne talteen. Sitten vaan pölysuojat irti, stefa pitäs näkyä nyt, sen päällä on usein semmonen metallirinkula, se vaan irti, ja sitten nyhtämään stefaa irti, jollain ruuvimeisselillä tmv. pitäs saada kammettua pois. Sitten vaan uusi stefa paikoilleen, metallirinkula päälle, pölysuoja paikoilleen ja öljyä stefalle. Holkit paikoilleen ja liukuputket pumppuihin, tämän jälkeen vaan valuttaa uudet öljyt sisään samasta reiästä mistä ne poiskin valutettiin.. Sitten vaan kuusiokolo kiinni, pumput t-paloihin, rengas paikoilleen ja baanalle!

Öljyn määrä ja öljyn viskositeetti vaikuttaa siihen keulan jäykkyyteen, mutta mielellään se "oikea" määrä öljyä sisään ja öljyn viskositeetillä muuttaa sitä jäykkyyttä, jos kokee tarpeelliseksi. Viskositeetteja on ainakin 5-20w, ja jokaisen pitäisi tajuta että mitä suurempi luku niin sitä jäykempi öljy, joten myöskin jäykempi keula. 10w taidetaan käyttää eniten ja se on semmonen "mediumi", 5w taasen aikas pehmeä ja 15w jo jäykkä.. 20w taas menee jo ihan oikeesti jäykäksi.. Öljyä varmaankin voisi mennä joku 2,3-2,7dl, muistaakseni ainakin yamaha dt keulaan menee tämän verran.. tämä määrä siis trackin keulaan, tohon pidemmällä joustolla olevaan voi mennä enempikin.. tiedä häntä.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
FrankeeD
Pyörä:
Ex Ktm exc 125, Ex Husqvarna Cr 125, Ex Beta Track 50, Mbk Booster, Tunturi sport
Liittynyt:
17.1.2012 10:06
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut FrankeeD » 20.7.2012 23:15

Pixs kirjoitti:Jaksaisko kuriton beettani vielä keulia 13-54 väleillä? :) ja mites tuota jarru poljinta saisi alemmaksi kun se tuuppaa olemaan nii perkuleen ylhäällä ja on vaikee painaa sitä istualtaan.

Kyllä ittellä ainaski onnistuu ihan hyvin mutta eniten tykkään joko 10-50, tai 11-50 väleistä siihen hommaan.
Mutta minä verän ainaski sillai et nostan ykkösel aika reippaaseen kulmaan ja sitten kytkimellä (käyttäen yhtä sormea) vaihdan kakkoselle.
Husqvarna stunttia https://www.youtube.com/watch?v=sBXpV50Fg0A
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Aap- » 20.7.2012 23:41

Gogge kirjoitti:
Aap- kirjoitti:http://www.mc-scatter.com/product_info.php?cPath=22_28_1210&products_id=5377#.UAlcsrSRGVE

Nuo keulan stefat ainakin vanhempiin missä on pitempi keula,
luulis että samat menee noihin uuempiinkin missä on tuo vähän lyhyempi keula.

Ja joo, mutta eikös trackis ollu paksummat keulaputket tmv? Tai ainakin jotenkin niissä paksuuksissakin oli eroja..


Eikös ne erot ollu noissa uuemmissa semmosia et Standard-mallissa oli millin erikokoset pumput kun normaalissa- ja track-mallissa?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gogge » 21.7.2012 0:55

Joo no voi olla niinkin.. piru kun ei muista.

E: http://www.betafinland.net/beta-varaosa ... -37mm.html
http://www.betafinland.net/beta-varaosa ... nduro.html

Joo ton perusteel std ja noissa muissa on eri paksuset keulat. Toi toinen on siis kait 36mm keulaan ja toinen 37mm.. Kait toi liukuputken paksuus on, eikä stefan sisähalkaisija..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Beta Arzka
Pyörä:
Beta RR 50 Motard -12, Honda Cr 125 -98 & EX Suzuki Pv -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2012 15:16
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Beta Arzka » 21.7.2012 20:38

ainaki näissä -12 mallin betoissa seuraavasti:
-motard std 37mm keula
-motard,motard track, enduro, enduro std 40mm keula
-enduro factory 41mm keula

en tiiä onko vanhemmissa sit eri juttu
Beta Arzka
Pyörä:
Beta RR 50 Motard -12, Honda Cr 125 -98 & EX Suzuki Pv -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2012 15:16
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Beta Arzka » 21.7.2012 20:43

eiku on se tossa enduro std:ssä 37mm keula kans...
ei noita enduro mallin betoja taida olla paljo, suurimmaksi osaksi motardeja täällä suomes :)
Juulmuri
Pyörä:
KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.3.2012 17:15
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Juulmuri » 22.7.2012 23:34

Muuten onko kellään mitään hyviä ideoita mihin piilottaa nappirajotin, oon tos katellu tota betaa mut ei oikee löydy mitään mestaa mihin tunkee se. Paikkojahan on esim tunkee se jonnekkin katteen alle mut se ei oo oikee viisasta kun poliisit tutkii katteitten alta :|
jonitzi
Pyörä:
Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
Liittynyt:
28.3.2010 13:20
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut jonitzi » 23.7.2012 0:53

Nakkaa se rajotin takas hyllyyn. Kyllä ne poliisit sen huomaa et rajotin on.
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gogge » 23.7.2012 10:37

Ite laittasin ite rajottimen sen pakokaasun hapetus härdellin sisään, ja vetäsin päät tukkoon.. Johdot kulkemaan niitten letkujen sisässä. Ite tehdyn saa varmaankin sinne sopimaan.. Kytkimen nyt voi piilottaa melkeen mihin vaan, kunhan vaan ohutta johtoa ja pieni kytkin.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Catas
Pyörä:
Beta RR50 Motard
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
8.11.2011 19:22
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Catas » 23.7.2012 16:04

Mä täs taidan tilata täält motot.netin myyntiosastolt semmosen nopeuden rajottimen, antaa kiertää vapaasti mut sit rajottaa nopeuden, vaikuttaa hyvältä. Mut mulla on sama ongelma etten keksi mihin tungen sen kytkimen.
Jeba_96
Pyörä:
Peugeot Vivacity Silversport, Beta RR 50 Motard 70cc
Paikkakunta:
Paimio
Liittynyt:
9.9.2010 19:05
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Jeba_96 » 24.7.2012 1:38

kaverilla tappokytkin muutettu on/off-kytkimeksi ja diihen kytketty rajotin :D. Aika nerokas itteasiassa koska "liian selkeällä" paikalla. Smurffit ettii katteiden alta vaikka kytkin on ihan näkyvällä. Johdot vedetty muiden tangon johtojen nippuun.
Rakkaudessa, kartingissa ja mopon virittämisessä ovat kaikki keinot sallittuja.
Catas
Pyörä:
Beta RR50 Motard
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
8.11.2011 19:22
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Catas » 24.7.2012 1:41

Se oiski muuten hyvä, paitsi et mulla ei oo tappokytkintä :D Kaverin betassa sit taas on.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista