Suzuki PV huolto/tekniikka

Linxy
Liittynyt:
4.10.2014 16:32
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Linxy » 2.4.2016 10:20

Ihan kiinankampurat on kestäny virikäytössäkin, malossia ei kannata ainakaan paljoa viilata koska katkoskohdat menee huonosti sekä huuhtelut eivät ole parhaimpia.
Sähköiksi voi laittaa h4 ilman säädintä, 12v säädin + normi lamput tai muokata uusenskojen ducatit. Menee vauhtipyörän keskiön vaihdolla/sorvauksella ja uudella aluslevyllä.
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sitkuura » 2.4.2016 16:27

On malossilla menty kovaakin...

http://www.pv-foorumi.org/viewtopic.php ... 09#p471009

ja tuolta foorumilta löytyy paljon muutakin kys.moottoriin liittyvää... Kampuralle taitaa riittää kun vaan on kunnossa ja suora, nuo tarvike kampurat on syytä tarkastaa ennen käyttöönottoa.
pvfassi
Liittynyt:
15.5.2016 19:09
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut pvfassi » 15.5.2016 19:22

Mikäs pvssä vikana ku ei vaihda vaihteitä polkimesta? Käsin vaihtuu vaihteensiirtäjästä mut polkimesta ei vaihdu. :/
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jege24 » 3.6.2016 21:00

Morjens. Sellasta, että nyt kolmas mopo ja ensimmäinen pv tuli hommattua, 60cc yms...
Mopo vain oireilee nyt siten, että vanhalla tankin korkilla ongelmana oli se että se sylki 3 e edestä bensaa sylille muuten toimi hyvin. Noh ostettii moposportilta uusi lukoton korkki niin ei enää heitä bensoja sylille vaan probleemahan on se, että korkki tiivistää tankin liian hyvin joten sinne ei pääse ilmaa ja syntyy painetta tankkiin jonka syystä voin ajaa vain max 5km ennenkuin bensa taas ''loppuu''. Kysymys siis onko kukaan tehnyt siihen korkkiin huohutus letku systeemiä? Tai onko jotain muita ehdotuksia? :s
PvMies6969
Liittynyt:
1.7.2016 22:00
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut PvMies6969 » 1.7.2016 22:07

Millane homma se sammutus nappi on laittaa ja mistö varaosat siihe?:)
joku_eetu
Liittynyt:
29.5.2016 22:39
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut joku_eetu » 10.11.2016 22:55

Ajattelin täältä kysyä ny kun en netistä muualta löytäny.
Olisko jollain PV taitajal tietoa mikä mun vatkaimessa on vikana kun koittaa keulia tai menee töyssyistä niin boooaa. Tekee samaa täydellä että tyhjemällä tankilla ja vaikka olis lämmin kone no kylmänä tietenkin booa. Ottaa kierroksia hyvin ja röpöttää aika paljon. Olis kiva saada vatkain priima kuntoon. Kiitos ny etukäteen jo :)
valmet00
Liittynyt:
19.4.2015 19:59
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut valmet00 » 11.11.2016 9:59

Kaverilla oli sama vika. Ei auttanut uusi kaasari ja kaikkia suuttimia testattiin. Lähti toimiin kun vaihtoi uuden kampiakselin. Voit vielä testata putsata kaasari kunnollla, voi olla että koho vaan jumittaa.
joku_eetu
Liittynyt:
29.5.2016 22:39
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut joku_eetu » 11.11.2016 17:11

valmet00 kirjoitti:Kaverilla oli sama vika. Ei auttanut uusi kaasari ja kaikkia suuttimia testattiin. Lähti toimiin kun vaihtoi uuden kampiakselin. Voit vielä testata putsata kaasari kunnollla, voi olla että koho vaan jumittaa.


Voi helvetin helvetin helvetti jos kampiakselin joudun vaihtaan pitää kattoo koho ja kaasari käydä kunnolla läpi no peukut pystyyn että toimis sitten :) Kiitos vastauksesta
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 11.11.2016 18:42

Kampiakselin stefat vaihtamalla voisi sitten lähteä pelittämään. Ei tuo kampiakselista johdu.
joku_eetu
Liittynyt:
29.5.2016 22:39
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut joku_eetu » 11.11.2016 23:10

Malagutisti kirjoitti:Kampiakselin stefat vaihtamalla voisi sitten lähteä pelittämään. Ei tuo kampiakselista johdu.


Jos osaat kertoa että mitä se stefojen vaihto auttaa ku en oo mikää iha mestari kone hommissa :lol:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 12.11.2016 9:07

Hajonneesta mg-puolen stefasta kone imee paljon ilmaa, kun taas kytkinpuolelta voi tulla vähän koneen asennosta riippuen ilmaa tai öljyä. Varmaan itse ymmärrät mitä se tarkoittaa :). Tilalle vain orkkiksia, joiden kiinnipysyminen kannattaa varmistaa esim liimalla. Tippa pikaliimaa toimii.
joku_eetu
Liittynyt:
29.5.2016 22:39
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut joku_eetu » 12.11.2016 9:55

Malagutisti kirjoitti:Hajonneesta mg-puolen stefasta kone imee paljon ilmaa, kun taas kytkinpuolelta voi tulla vähän koneen asennosta riippuen ilmaa tai öljyä. Varmaan itse ymmärrät mitä se tarkoittaa :). Tilalle vain orkkiksia, joiden kiinnipysyminen kannattaa varmistaa esim liimalla. Tippa pikaliimaa toimii.


Kiitos tästä selvennyksestä :lol:
eiperkelee
Liittynyt:
16.8.2016 15:12
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut eiperkelee » 12.11.2016 17:35

Tietäiskö joku että saako PV:n kytkinkruunu liikkua "itseä päin?" Jos ei, niin mikä siitä on todennäkösesti menny? :|
joku_eetu
Liittynyt:
29.5.2016 22:39
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut joku_eetu » 13.11.2016 10:53

Olisiko kellään tietoa että onko näillä mitään eroa muutakun hinta
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/268
http://www.moposport.fi/sylinterisarja- ... -h-45-00mm
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sitkuura » 13.11.2016 14:25

Ei. Tai jos on niin sitä ei pysty sanomaan kun livenä näkemällä ja käsissään pyörittelemällä, silloinkin pitää tietää mistä ja mitä kattoo.

Mutta miks tuo 60cc? tuommosen 50cc-tarvikepytyn saa menemään +75km/h 12mm-vakiokaasarilla ja vakioputkella ihan pikku hiplailuilla. Eikä tarvia mitään älyttömän pitkiä välejäkään, jaksaa viiä tämmöstä +95kg ukkoa hienosti semmosta ~60 matkavauhtia ilman suurempia uupumisia isoonkaan ylämäkeen.

http://www.pv-foorumi.org/viewtopic.php ... 27#p500327

Se mitä nyt yritän sanoa on, että tuolla 60cc:llä menee tilavuus yli moporajojen -> ihan sama laittaa se 74cc. Ja jos mopo ei "sais" kulkee yli sen 65 joutuu välityksillä kuitenkin kikkailee-> taas ihan sama laittaa se 74cc. Ja jos taas koittaa mennä kulutus edellä ni sit se 50cc.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista