Linxy
- Liittynyt:
- 4.10.2014 16:32
Ihan kiinankampurat on kestäny virikäytössäkin, malossia ei kannata ainakaan paljoa viilata koska katkoskohdat menee huonosti sekä huuhtelut eivät ole parhaimpia.
Sähköiksi voi laittaa h4 ilman säädintä, 12v säädin + normi lamput tai muokata uusenskojen ducatit. Menee vauhtipyörän keskiön vaihdolla/sorvauksella ja uudella aluslevyllä.
sitkuura
- Liittynyt:
- 1.7.2012 10:54
On malossilla menty kovaakin...
http://www.pv-foorumi.org/viewtopic.php ... 09#p471009ja tuolta foorumilta löytyy paljon muutakin kys.moottoriin liittyvää... Kampuralle taitaa riittää kun vaan on kunnossa ja suora, nuo tarvike kampurat on syytä tarkastaa ennen käyttöönottoa.
pvfassi
- Liittynyt:
- 15.5.2016 19:09
Mikäs pvssä vikana ku ei vaihda vaihteitä polkimesta? Käsin vaihtuu vaihteensiirtäjästä mut polkimesta ei vaihdu. :/
Jege24
- Liittynyt:
- 16.9.2014 11:31
Morjens. Sellasta, että nyt kolmas mopo ja ensimmäinen pv tuli hommattua, 60cc yms...
Mopo vain oireilee nyt siten, että vanhalla tankin korkilla ongelmana oli se että se sylki 3 e edestä bensaa sylille muuten toimi hyvin. Noh ostettii moposportilta uusi lukoton korkki niin ei enää heitä bensoja sylille vaan probleemahan on se, että korkki tiivistää tankin liian hyvin joten sinne ei pääse ilmaa ja syntyy painetta tankkiin jonka syystä voin ajaa vain max 5km ennenkuin bensa taas ''loppuu''. Kysymys siis onko kukaan tehnyt siihen korkkiin huohutus letku systeemiä? Tai onko jotain muita ehdotuksia?
PvMies6969
- Liittynyt:
- 1.7.2016 22:00
Millane homma se sammutus nappi on laittaa ja mistö varaosat siihe?:)
joku_eetu
- Liittynyt:
- 29.5.2016 22:39
Ajattelin täältä kysyä ny kun en netistä muualta löytäny.
Olisko jollain PV taitajal tietoa mikä mun vatkaimessa on vikana kun koittaa keulia tai menee töyssyistä niin boooaa. Tekee samaa täydellä että tyhjemällä tankilla ja vaikka olis lämmin kone no kylmänä tietenkin booa. Ottaa kierroksia hyvin ja röpöttää aika paljon. Olis kiva saada vatkain priima kuntoon. Kiitos ny etukäteen jo
valmet00
- Liittynyt:
- 19.4.2015 19:59
Kaverilla oli sama vika. Ei auttanut uusi kaasari ja kaikkia suuttimia testattiin. Lähti toimiin kun vaihtoi uuden kampiakselin. Voit vielä testata putsata kaasari kunnollla, voi olla että koho vaan jumittaa.
joku_eetu
- Liittynyt:
- 29.5.2016 22:39
valmet00 kirjoitti:Kaverilla oli sama vika. Ei auttanut uusi kaasari ja kaikkia suuttimia testattiin. Lähti toimiin kun vaihtoi uuden kampiakselin. Voit vielä testata putsata kaasari kunnollla, voi olla että koho vaan jumittaa.
Voi helvetin helvetin helvetti jos kampiakselin joudun vaihtaan pitää kattoo koho ja kaasari käydä kunnolla läpi no peukut pystyyn että toimis sitten
Kiitos vastauksesta
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kampiakselin stefat vaihtamalla voisi sitten lähteä pelittämään. Ei tuo kampiakselista johdu.
joku_eetu
- Liittynyt:
- 29.5.2016 22:39
Malagutisti kirjoitti:Kampiakselin stefat vaihtamalla voisi sitten lähteä pelittämään. Ei tuo kampiakselista johdu.
Jos osaat kertoa että mitä se stefojen vaihto auttaa ku en oo mikää iha mestari kone hommissa
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Hajonneesta mg-puolen stefasta kone imee paljon ilmaa, kun taas kytkinpuolelta voi tulla vähän koneen asennosta riippuen ilmaa tai öljyä. Varmaan itse ymmärrät mitä se tarkoittaa
. Tilalle vain orkkiksia, joiden kiinnipysyminen kannattaa varmistaa esim liimalla. Tippa pikaliimaa toimii.
joku_eetu
- Liittynyt:
- 29.5.2016 22:39
Malagutisti kirjoitti:Hajonneesta mg-puolen stefasta kone imee paljon ilmaa, kun taas kytkinpuolelta voi tulla vähän koneen asennosta riippuen ilmaa tai öljyä. Varmaan itse ymmärrät mitä se tarkoittaa
. Tilalle vain orkkiksia, joiden kiinnipysyminen kannattaa varmistaa esim liimalla. Tippa pikaliimaa toimii.
Kiitos tästä selvennyksestä
eiperkelee
- Liittynyt:
- 16.8.2016 15:12
Tietäiskö joku että saako PV:n kytkinkruunu liikkua "itseä päin?" Jos ei, niin mikä siitä on todennäkösesti menny?
joku_eetu
- Liittynyt:
- 29.5.2016 22:39
sitkuura
- Liittynyt:
- 1.7.2012 10:54
Ei. Tai jos on niin sitä ei pysty sanomaan kun livenä näkemällä ja käsissään pyörittelemällä, silloinkin pitää tietää mistä ja mitä kattoo.
Mutta miks tuo 60cc? tuommosen 50cc-tarvikepytyn saa menemään +75km/h 12mm-vakiokaasarilla ja vakioputkella ihan pikku hiplailuilla. Eikä tarvia mitään älyttömän pitkiä välejäkään, jaksaa viiä tämmöstä +95kg ukkoa hienosti semmosta ~60 matkavauhtia ilman suurempia uupumisia isoonkaan ylämäkeen.
http://www.pv-foorumi.org/viewtopic.php ... 27#p500327Se mitä nyt yritän sanoa on, että tuolla 60cc:llä menee tilavuus yli moporajojen -> ihan sama laittaa se 74cc. Ja jos mopo ei "sais" kulkee yli sen 65 joutuu välityksillä kuitenkin kikkailee-> taas ihan sama laittaa se 74cc. Ja jos taas koittaa mennä kulutus edellä ni sit se 50cc.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista