Derbien virittäminen

NäsäriRacing
Pyörä:
Husqvarna SM 2010 KTM exc 125cc 2007 (EX)
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
10.1.2014 19:48
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut NäsäriRacing » 31.7.2015 18:02

käy kokeilee?? :lol: :lol: ja voi olla että 60 menee maksimissaa ku noi iso takaratas :D
hiphei
Pyörä:
Derbi DRD Xtreme 2011
Liittynyt:
8.9.2014 21:17
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut hiphei » 1.8.2015 0:43

Minkä kokosesta suuttimesta sitä alkais säätämään 73cc airsalin, enoxin ja 17,5 lorton kanssa? Siinä mielessä kyselen että tietää vähän minkä kokosia suuttimia sitä ostais.
hiphei
Pyörä:
Derbi DRD Xtreme 2011
Liittynyt:
8.9.2014 21:17
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut hiphei » 1.8.2015 1:22

Joo elikkä pitäs uutta sylinteriä laittaa tilaukseen. Rupesin ihmettelemään tuota wandalla olevan sylinterin kuvaa kun siellä tulee tuo omituinen hommeli (näkyy kuvissa). Tuossa toisessa kuvassa kun ei kyseistä "hommelia" ole ollenkaan eli onko vain vm rabasan pytty mistä otettu kuva sitten laiskuuttan lisätty myös um pytyn kuvaksi? Kahdessa paikkaa ei koko "hommelia" ole ollenkaan joten onko vain väärä kuva vai jollain tapaa eri pytty? En myöskään keksinyt mikä letku siihen sitten tulisi... Wandalla se vain sattuu olemaan halvempi niin sen takia kyselen.
Wandamotor http://www.wandamotor.fi/derbi-senda-73 ... 24455.html
moto-häme http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=3417
sparewheel https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/5452
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut kossusukka » 1.8.2015 1:40

Vanhoissa (oikeissa) Rabasoissa tosiaan vesikierto ei mennyt lohkon kautta sylinteriin, vaan erillisestä letkusta, vesipumpulta sylinteriin joka tuohon nippaan tulisi. Uudenmallisissahan vesi kiertää lohkon sisältä sylinteriin. Mutta koska tuossa ilmoituksessa lukee että 06-> vuosimalleihin, eli uudenmallisiin, niin kuva on vain väärä, ns. mallikuva joka vain näyttää että abouttia tämmöinen se on, ei kovin tarkka, mutta aika samanlainen.

Sylinterin pitäisi siis toisinsanoen kelvata koneeseesi, eikä tuota nippaa siinä oikeasti ole.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
hiphei
Pyörä:
Derbi DRD Xtreme 2011
Liittynyt:
8.9.2014 21:17
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut hiphei » 1.8.2015 19:42

Meneekö lorton 21mm PHBG BS ( https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/7136 ) ton vuoden -11 derbin imukaulaan ilman että se kuristaa? Minkä kokosesta suuttimesta kannattais lähteä säätöjä ettimään 73cc airsalin ja noxin kanssa?
dattiis
Liittynyt:
29.6.2012 18:39
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut dattiis » 1.8.2015 19:52

Se imukaula on jotain 17 millinen joten mietippä
Janne Räisänen
Pyörä:
Derbi DRD Xtreme 2014
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
18.3.2015 9:48
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Janne Räisänen » 1.8.2015 20:35

döööbi07 kirjoitti:Mulla oli 14-65 rajottamaton cdi ja tyhjä vakioputki nii huiput oli n.75 ja 11-65 menee vajaa 60 ;)

Mitä kureja oli putkesta poistettu
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 9.8.2015 21:51

Mitä eroa on dellorton phva ja phgb kaasari malleilla?
Mitä tarkoitetaan tyhjennetyllä putkella, onko se että kaikki kurit on pois?
Riittääkö vakio kaasuvaijeri tuohon dellorton kaasariin jos on vinossa oleva vaijeri ohjuri vai miksi sitä sanotaan kun omassa on suoraan ylöspäin.
Riittääkö 17,5 kaasari virittelyyn kuinka hyvin?
Onko narakun täydellinen kaasari kopiot hyviä mopoon vai kannattaako olla dellortto?

Tossa teille pikkusen kysymyksiä. nopea vastaus olisi todella hyvä juttu.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 9.8.2015 22:44

Rakenteeltaan erilaisia, käyttötarkoituksiltaan ja ominaisuuksiltaan ihan samoja. Phva/phbn kaasarit on käytännössä identtisiä, eli jopa kaasarin sisäiset osat sopii keskenään yhteen. Phbg:lle on sitten oma osa-avaruus ja löytyy isompikokoisia kaasarimalleja, vaikkakin myös ihan samankokoisia, kuin phva/phbn -mallistostakin. Vaijerinohjurit on vaihtokamaa. Jos ei sovi, ostat sopivan ohjurin tilalle. Niiden kulmaa voi myös muuttaa pihdeillä vääntämällä, jos ei tunnu muuten sopivan. Narakun tuotteet on b-luokan skeidaa, jokainen päättäköön itse haluaako ostaa sellaista.
¿
mappe300
Liittynyt:
12.8.2015 2:02
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut mappe300 » 12.8.2015 2:14

siis mulla on derbi variant sport 50cc 2t , ni meinasin et mitä kureja siinä mallissa on ? :D mappe300
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 12.8.2015 14:53

mitä mieltä ootte derbin vauhtipyörän keventämisestä ja paljonko sitä uskaltaa ottaa pois tavaraa? kierrosherkkyyttä se tuo lisää ja ehkä myös kierroksia
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 12.8.2015 23:38

Nostaa kierrosherkkyyttä ja nopeuttaa myös kierrosten palautumista. Myös kiihtyvyys paranee aavistuksen, koska vähemmän energiaa käytetään vauhtipyörän vauhdin kiihdyttämiseen. Tavaraa voi sorvata pois päältä ja sivuilta sellaisen ~200 gramman edestä. Itse ehkä ottaisin aluksi pari milliä päältä ja millin sivuilta, mutta mittaa toki seinämien paksuudet ensin.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 13.8.2015 16:59

ok. kiitos vastauksesta. voiko muuten poliisit sanoa kun se on kierros herkempi kunin vakio
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 13.8.2015 21:14

tientuk3 kirjoitti:Nostaa kierrosherkkyyttä ja nopeuttaa myös kierrosten palautumista. Myös kiihtyvyys paranee aavistuksen, koska vähemmän energiaa käytetään vauhtipyörän vauhdin kiihdyttämiseen. Tavaraa voi sorvata pois päältä ja sivuilta sellaisen ~200 gramman edestä. Itse ehkä ottaisin aluksi pari milliä päältä ja millin sivuilta, mutta mittaa toki seinämien paksuudet ensin.

onko sillä sitten huonoja puolia kun keventää vauhtipyörää

ja sitten vielä että mikä tämä levy tuossa imukaulan ja koneen välillä on. se on suht paksu levy. onko se reikä levy minkä poistamalla saa kone enemmän bensaa
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut notreal911 » 13.8.2015 22:51

Vauhtipyörän keventäminen voi mm. heikentää tyhjäkäyntiä kun pyörimistä "tasaava" massa pienenee. Suurin hyöty on minusta kosmeettinen kierrosherkkyys joka tuntuu vain paikallaan kaasutellessa muttei juurikaan auta itse ajossa.
Se paksu levy imukaulassa on läppärunko, ei kannata poistaa jos haluaa että kone käy...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista