DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Ghinni
Pyörä:
Yamaha DT 09
Liittynyt:
7.12.2014 13:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ghinni » 21.2.2015 15:54

Juuri vaihoin 50cc airsalin vakion tilalle ja tuntuu käyvän hieman rikkaalla? Suutin 102 ja neula puolessa välissä, pitäisiköhän neulaa hieman nostaa?
Toki sisäänajo kesken mutta silti tuntuu tukehtuvan bensaan.

- Kunnossa jo.
Viimeksi muokannut Ghinni päivämäärä 26.2.2015 20:14, muokattu yhteensä 1 kerran
viriviri
Liittynyt:
24.2.2015 21:16
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut viriviri » 24.2.2015 21:35

Moromoro, mikäs 07 detsissä vikana ku vaihoin enoxin gianelliin ja vaihoin gianellille 105 suuttimen ni en saanut sitä millään säätöihin.. ilmaruuvi piti olla melkein kiinni niin toimi jotenkin. Sitten vaihoin 110 suuttimen eikä parane yhtään, säätää oon kokeillu monet kerrat eikä millään saa säätöihin. Röpöttaa vain ennen piikkiä ja vapaalla kun huuattaa niin noin 10tonnis alkaa pätkimään hirveesti :s . vireinä on 75cc tpr, 21mm dellortto ja se gianelli. pitäs pääsä huppuja kokeilee ni tarvis apua :itku:
Lerso
Liittynyt:
5.1.2015 3:11
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Lerso » 6.3.2015 1:48

Kertokaa mikä vikana ajelin normaalisti kunnes alkoi "booaamaan" heti jos kierrokset/nopeus nousi alkoi booata ryypyn kanssa vähän paremmin ilman ei juuri ollenkaan pystynyt ajamaan ja ajoin kotiin irroittin kaasarin puhdistin ja puhdistin ilmanputsarin laitoin kaasarin kiinni ekalla ja tokalla kerralla vähän lupas sitte ei ees sitä ei lähtenyt käyntiin sitten sammui mittaristo ja siinä lukee RB ainakin polkaisee ja mopohan on yamaha dt 2011 kiitos jo etukäteen :D
Ghinni
Pyörä:
Yamaha DT 09
Liittynyt:
7.12.2014 13:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ghinni » 7.3.2015 0:59

RB ja jotain numeroita? Mitkähän mahtaa olla numerot.
Kokeile vaihtaa akku ja sulake. Googlasin ja löysin topicin jossa kerrottiin että sulakkeen vaihdolla alkoi toimimaan.
oznii
Liittynyt:
13.4.2013 20:00
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut oznii » 8.3.2015 18:11

Mitä mahdollisia syitä on kun Enoxin ja 96 suuttimen kanssa ajossa täyskaasulla booaa ?, tasakaasulla kulkee normaalisti.
Lerso
Liittynyt:
5.1.2015 3:11
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Lerso » 9.3.2015 0:41

Juu tällänen vika ilmeni kesken ajon ei kierrä yhtää ja sitte sammutin ja polkas käyntii lähti vaa kaasu pohjassa käyntii ja vapaalla kaasu pohjassa kierrokset n 1300-1600. Kiitos jo etu käteen auttakaa nopeesti
PaulSaar
Pyörä:
Yamaha DT50R
Liittynyt:
9.3.2015 17:36
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut PaulSaar » 9.3.2015 17:39

-11 DT sylkee bensaa ylivuotoletkusta, tyhjäkäynnillä ja moottorin sammuttua eniten. Ajossa ei sylje. Bensaa tulee huomattavia määriä. Mikä mahtaisi olla vikana?
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 14.3.2015 23:03

Voiko semmone olla mitenkää mahollista, että ku mulla on tommonen T4Tune ilmanputsari detsissä.

Paikallaan käy rikkaalla / normaalisti (riippuen suuttimesta) mutta ajossa menisi putsarin takia laihalle, koska ajossa mopo lämpenee samallatavalla oli sitten 100 tai 116 suutin kiinni. Paikallaan toimii hyvin eikä pahemmin lämpene.

Taustaa sen verran että viime keväällä ajelin ajotunnit 116 suuttimella, kurittomalla putkella, vakio putsarilla (jota oli leikelty), lämmintä oli joku +10 ja 40km lenkki suht korkeilla kierroksilla ja nesteet oli kädenlämpöiset.
Tajuttiin että ilmanputsaria oli leikelty ja päästi paskaa sisää iha hyvin ni ostettiin tuo T4Tune putsari ja 100,105ja 110 suutin.

Sen jälkeen on ollu ihan sama mikä suutin on sisässä ja paljon pihalla on lämmintä niin 2km ja nesteet kuplii jo...

Tarkotus olis tässä keväällä uusia kaikki kun tuli tuolla sen verra ajettua suht lämppäämis rajoilla että airsal vähä kulunu ja ketjut ja rattaat iha venyny.
Mietin vain että johtuuko jostaki stefasta vai onko kellekkää koskaa käyny näin tommosten "powerfiltereiden" kanssa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut An7t1 » 18.3.2015 20:09

Mikä vikana kun vilkuttaa lämpövaloa ja moottorin vikavalo palaa samalla?
Manuaalista luin että "lämpöanturi ei ole kiinni" tms..
Mutta mikä siinä sitten voin olla rikki, silmämääräisesti katsottuna anturi on kiinni mutta ei toimi. Voiko johtua näistä kakkakeleistä että päivällä vettä mennyt väliin ja yöllä jäätynyt? Rupesi tekemään tuota ihan yhden äkin.
Jos hommaan uuden niin minkälainen homma tuo vaihtaa, vanha irti kannesta ja uusi tilalle?
rikui
Pyörä:
Yamaha dt 70cc
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
24.11.2014 21:15
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut rikui » 20.3.2015 21:59

Mikä on detsissä ku ei taho lähtee käyntii? Vasta vaihettu uus kampura laakerit ja stefat koneeseen. Kipinä tulee mut tuntus et ei saa Bensaa. just uusittu bensahana et siitä ei oo kiinni? kaasutin putsattu moneen otteeseen ja ilmanputsarikin on hyvässä hapessa.. :paha: :x
Anttiix
Pyörä:
KTM 125 EXC -10
Liittynyt:
31.10.2013 22:49
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Anttiix » 21.3.2015 13:28

Mulla oli vähä sama ongelma remontin jälkee ja johtu siitä et luisti oli väärinpäin :D mut toki joku suutin voi olla tukos.

Mut sit mul on sellane ongelma et detsi sammu löi kaikki sähköt pimeiks suoraa ajosta ja sammu. Sit katoin nii sulake oli menny ja sen vaihoin nii hetken ajoin nii teki saman. Sit oon tutkinu johtoja läpi mut mitää vikaa ei näy... ku yleismittaril mittailin nii ku laitto akun + napaan ja runkoon nii näytti lukemia? Tarkottaako sitä et ottaa jossain maihi? Ja sit kokeilin nii ei toiminu ilman akkua vaikka senhän pitäis? Mitähän se vois tarkottaa taas?
<3 KTM 125 EXC -10 <3
Ghinni
Pyörä:
Yamaha DT 09
Liittynyt:
7.12.2014 13:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ghinni » 21.3.2015 15:32

Kyllähän se sitä maihinottamista tarkottaa(?) Ja mikä ei toiminut ilman akkua? Sillä tietääkseni DT:ee tarvii akkua siihen, että se avaa automaattisesti bensahanan (en ole varma).
Suosittelen kattomaa kaikki johot läpi uudestaan.
Anttiix
Pyörä:
KTM 125 EXC -10
Liittynyt:
31.10.2013 22:49
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Anttiix » 21.3.2015 15:52

Siis ei lähteny käyntii vaikka pitäshän sen lähtee? Ja bensahana ei aukee sähköllä vaan alipaineella joka syntyy kaasarissa. Ja siis ei anna kipinää sillon ku ei oo akkuu.
<3 KTM 125 EXC -10 <3
YamahaDetsi666
Pyörä:
Yamaha DT50R -08
Liittynyt:
24.10.2014 22:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut YamahaDetsi666 » 22.3.2015 1:42

Hei! Mulle tuli sellane probleemo kun olin vaihtamassa vannetta ja sitten kun vanne oli irti niin päätinpä mennä painamaan etujarrua, sitten jarrupalat menivät yhteen ja jäivät sitte siihen.. olisko apuja antaa ku en tiiä mitää näistä jarruista...

E: elikkäs isolla meisselillä vaan painoin männät alas niin se oli siinä :D
Viimeksi muokannut YamahaDetsi666 päivämäärä 14.4.2015 23:09, muokattu yhteensä 1 kerran
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut arsori » 22.3.2015 1:50

Koita varovasti jotain puukkoa tökätä sinne väliin ja kammeta vähän auki... Ei tossa oikein muuta keksi, toi kun on se yks virhe mitä just tulis välttää :lol:
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista