Derbin huolto ja ongelmat #3

klaxxi
Liittynyt:
6.12.2013 20:16
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut klaxxi » 29.12.2015 13:24

minkälaiset holkit tulee takavanteen ja haarukan väliin?voisko joku linkata kuvaa tai kauppaa mistä vois ostaa?
Derbiboy00
Liittynyt:
3.7.2015 19:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Derbiboy00 » 31.12.2015 2:38

Mikäs on se johto mikä on käynnistyspolkimen takana joka menee akulle päin. Valkoinen pää ja musta johto. Miten lähtee irti, kummasta vedän valkoisesta vai mustasta?
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 31.12.2015 2:58

Meinaatko sitä joka menee moottorin lohkoon? Se on moottorin huohotus letku
Derbiboy00
Liittynyt:
3.7.2015 19:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Derbiboy00 » 31.12.2015 16:37

Varmaankin, se on käynnistyspolkimen takana ja oikeanpuoleisessa lohkossa kiinni eli sillä puolella missä on pumput ja käynnistyspoljin. Lähteekö irti hyvin ja helposti?
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 31.12.2015 17:24

Aika helposti pitäs irrota. Heiluttele vähän joka suuntaan ja vedä samalla.
hiphei
Pyörä:
Derbi DRD Xtreme 2011
Liittynyt:
8.9.2014 21:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut hiphei » 2.1.2016 21:52

Morjens!

Milläs sais sen kytkimen keskellä olevan mutterin auki, pulttipyssyä kun ei ole käytettävissä? Kun kampuraa ja laakereita vaihdetaan niin onko vaihteisto kaikkineen hilppeineen pakko ottaa kokonaan irti vai voiko sen jättää toiseen lohkoon pystyyn? Vai tekeekö se hommasta liian vaikean/mahdottoman?
Viimeksi muokannut hiphei päivämäärä 2.1.2016 22:56, muokattu yhteensä 1 kerran
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 2.1.2016 22:55

Aika hankala homma tulee olee jos ei vaihteistoo pura. En oo ees varma onnistuuko. Kokeile väsää vaikka jostain vanhasta välilevystö semmonen työkalu millä saat pidettyy sen paikallaan ja sit avaat.
hiphei
Pyörä:
Derbi DRD Xtreme 2011
Liittynyt:
8.9.2014 21:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut hiphei » 2.1.2016 23:07

Lähinnä vaan mietin jos laakeri jää kampuran irrotuksen aikana kampuraan kiinni siltä puolelta missä vaihteisto seisoo voisi olla mahdollista asentaa laakeri ja kampura ensin sille puolelle, jolloin ei välttämättä tarvitsisi ainakaan koko systeemiä purkaa. Tämähän on siis unelmatilanteessa jolloin homma kävisi helpommin ja väärin kasaamisen riski olisi ehkä hiukan pienempi.
döööbi07
Liittynyt:
4.9.2014 13:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut döööbi07 » 3.1.2016 23:02

Mikä voisi olla vikana kun polkee niin meinaa lähtee käyntiin mutta juuri "viime hetkellä" ei lähdekkään? Ja jos polkasee niin lujasti kun pystyy niin lähtee vaivolloisen kuuloisesti käyntiin ja toimii normaalisti? Kaasutin puhistettu, läpät katottu ja puhistettu, tarkistettu kunnolla ettei pitäsi olla imuvuotoa, tulppa vaihdettu ja liitännät tarkistettu.
ghaimouzz
Liittynyt:
22.2.2015 12:09
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut ghaimouzz » 6.1.2016 1:59

mikähän mättää? remontin jälkeen vaihteet on pirun jäykät , saa runtoo oikeen voimalla että menee silmään. kaikki löytyy mutta ihan saatanan jäykät, ei pidä mitään erikoista ääntä :eek: jollain kuvaa tai tietoa , minkälaiset ja miten paljon ''shimmaus'' prikkoja tulee vaihteiston päälimmäisten rattaitten ja lohkonväliin , kun unohtu kattoa purkaessa.. :roll:
Derbiboy00
Liittynyt:
3.7.2015 19:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Derbiboy00 » 7.1.2016 22:26

Mitäs vois tehdä, kun on tuo vasemmanpuoleisen moottorin ''pidikkeen'' pultti jumissa niin mitäs konsteja? onko siinä joku lukitusmekanismi, kun tuntuu olevan pirun tiukassa. toinen puoli lähti ihan
DSR06-.jpg
derbi-rabasa-1555493_b_5129d1c4a67d3fac.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 7.1.2016 22:43

Ei siinä mitään lukitusta ole. Pistä mutteri paikoilleen ja kierrä sisään mutterin matkalta muttei siis kiristetä ja nappaa vasaralla päälle, luulis irtoavan. Se päälle kierretty mutteri suojelee kierteitä vasaralta...
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 9.1.2016 10:16

ghaimouzz kirjoitti:mikähän mättää? remontin jälkeen vaihteet on pirun jäykät , saa runtoo oikeen voimalla että menee silmään. kaikki löytyy mutta ihan saatanan jäykät, ei pidä mitään erikoista ääntä :eek: jollain kuvaa tai tietoa , minkälaiset ja miten paljon ''shimmaus'' prikkoja tulee vaihteiston päälimmäisten rattaitten ja lohkonväliin , kun unohtu kattoa purkaessa.. :roll:

Onkos tämä propleema jo selvinnyt?
Anttijohan
Liittynyt:
13.7.2015 23:10
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Anttijohan » 11.1.2016 16:33

Moro! Mikä vois olla vikana kun kierrokset nousee tappiin kun käynnistää? Koitettu eri kokoisilla suuttimilla ja neuloilla eikä auta yhtään. Imukaulankin olen uusinut ja imuvuotoa ei tunnu löytyvän mistään. Pysyy tyhjäkäynnillä ainoastaan kun kaasari säädetty järjettömän rikkaalle. Vika alko siis kun vaihdoin kampiakselin ja sylkkäsarjan :roll:
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 11.1.2016 16:52

Hirttääkö kaasuvaijeri? Onko kampuran stefat kunnolla? Tyhjäkäyntisuutin puhdas? Toimiiko ryyppy päällä paremmin?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista