GasGas EC50 Rookie

TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut TooByAas » 18.8.2011 15:19

Todellakin kannattaa!
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
JVN_
Pyörä:
Suzuki s 80cc ja gas gas ec50 74cc
Paikkakunta:
Alavieska
Liittynyt:
16.6.2007 21:35
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut JVN_ » 18.8.2011 15:34

Ei kellään ois mittää hyviä ideoita minkä väriseksi tuon gassun maalais? Katteet on aiva kulahtanu ja rungon maali, Ei vaan keksi oikee mitää hyviä värejä..
Lepuska94
Liittynyt:
24.9.2010 22:44
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 18.8.2011 22:04

TooByAas kirjoitti:Todellakin kannattaa!


Ois hintansa puolesta okei? :D
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Topsa- » 18.8.2011 22:21

Tulipahan ostettua Leo Vince V6 alakauttanen putki ittelle. Tosi halpa oli, uutta vastaavassa kunnossa ja E-hyväksyntä, vaan 98,5€ kun postikulut laskee mukaan, eli n. 90€.
NOrmisti jostain ruosteisista urpokiteistä tai metroista pyydetään aika lähelle saman verran :lol:
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut TooByAas » 18.8.2011 22:46

Lepuska94 kirjoitti:
TooByAas kirjoitti:Todellakin kannattaa!


Ois hintansa puolesta okei? :D

Edelleenkin :D Ja pyttyjä ei oikein tahdo saada enää mistään + imukaulan joutuisit tekemään itte...
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Topsa- » 18.8.2011 22:49

Ei välttämättä jos imukaula on samanmottinen mikä mulla, eli 21mm kaasarille asti sopiva ;) Ja oikeen malossin imukaula :lol:
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Lepuska94
Liittynyt:
24.9.2010 22:44
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 19.8.2011 23:01

VOI VITT* !!! Nyt se sitten kävi. Ja nyt vituttaa.

Ajelin kaupan pihassa.. Sammutin mopon, ja hengasin ehkä minuutin kunnes yritin polkaista mopoa käyntiin. Kuului jokin ihmeääni ja käynnistyspoljin jumiin.

Odoteltiin sit hetki kavereiden kanssa, kokeiltiin uudestaan varovasti kädellä työntää käynnistyspoljinta, mäntä oli liikkeellä kunnes käynnistyspoljin jumittui uudestaan, ja ei liiku enää mihinkään.

Uuden männän vaihoin, ja ajoin sillä ehkä n. 700km ongelmitta, nyt kävi näin..

Mopotietäjä kaverit sanoivat siinä kaupan pihassa että todennäköisesti joku laakeri pettänyt.. ? Mitäs mieltä Gas Gas asiantuntijat on asiasta..

Mitä on mennyt ja tuleeko kallis remontti? Saako koneremonttiin osia mistään!?

Vituttaa!!!
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Topsa- » 20.8.2011 0:19

Ja mikähän se ihmeääni on...? :roll:
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Lepuska94
Liittynyt:
24.9.2010 22:44
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 20.8.2011 0:42

Topsa- kirjoitti:Ja mikähän se ihmeääni on...? :roll:


"SHPDOSAASHDJS" : :lol:

E: Jos ääntä pitää jotenkin kuvailla, niin ainakin se alkoi SH....
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Topsa- » 20.8.2011 10:09

Ota vaikka video siitä.
Normaalilta hitaasti polkemis ääneltähän tuo kuullostaa kun mäntä menee huuhteluiden ja paon yläpuolelle ja tulee takaisin, elikkäs puristamisvaihe..
Mutta niin, minkäslainen bensahana sullon käytössä?
Nimittäin kannattaa ensiks putsata kaasari kokonaan, ja kääntää mopo vaikka kyljelleen/väkisin työntää sitä jollain 4 vaihteella, voi olla bensaa täynnä kampikammio.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Lepuska94
Liittynyt:
24.9.2010 22:44
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 20.8.2011 10:19

Topsa- kirjoitti:Ota vaikka video siitä.
Normaalilta hitaasti polkemis ääneltähän tuo kuullostaa kun mäntä menee huuhteluiden ja paon yläpuolelle ja tulee takaisin, elikkäs puristamisvaihe..
Mutta niin, minkäslainen bensahana sullon käytössä?
Nimittäin kannattaa ensiks putsata kaasari kokonaan, ja kääntää mopo vaikka kyljelleen/väkisin työntää sitä jollain 4 vaihteella, voi olla bensaa täynnä kampikammio.


Alkuperäinen bensahana, mulla se on aina varatankilla, jopa yötkin. Ei ole koskaan tullut ongelmia.

Voikohan johtua siitä, kun keulin ja polttelin kumia ennen kuin sammutin?

Mites puhdistan kaasarin tässä tapauksessa?

Eli Kaasari putsaukseen, sen jälkeen käännän mopon kyljelleen. Pistänkö silloin kaasarin kiinni vai en? Ja kun olen kääntänyt, lähden työntämään väkisten 4 vaihteella?

Tajusinko oikein ?

E: Otin kaasarin roikkumaan kaasuvaijerin varaan, bensat ulos luonnollisesti kun avasin sen kaasuttimen pohjan, sitten otin suuttimet irti ja puhaltelin sen läpi.

Käänsin mopon molemmin puolin kyljelleen silloin kun kaasari oli irti imukaulasta, ei tapahtunut mitään. Kokeilin kädellä käynnistyspoljinta, edelleen jumissa.

E2: Otin magneeton kopan irti, ja katsoin niin tuorevoitelunkin pitäisi olla kunnossa. Vaijeri oli kunnossa, ja kun kaasua käänteli niin liikku se "vipu" siinä. Katoin alakerran öljytkin niin siinä mittatikussa öljynpinta oli yli alimman viivan. Ei kyllä kovin paljoa ollut yli minimin, mutta oli kuitenkin.

Nostelin vauhtipyörää ylösalas, runkolaakereissa ihan minimaalista klappia. Ei näy silmällä että heiluisi, vähän vain tuntui joskus kädessä et nyt klappas.

Vauhtipyörä pyörähtää ihan pikkiriikkisen eteenpäin aina kun painaa käynnistyspoljinta.

E3: Otin pakoputken irti, männänrenkaat ovat pakoaukon kohdalla, aikalailla keskellä, ehkä hieman ylempänä pakoaukon keskikohdasta. Männässä ei näy ainakaa mitään jälkiä kun vilkaisin. Pakoaukon yläreunan kohdalla männässä näytti olevan tasainen ruskea viiva, joka meni poikittain, ei pystysuunnassa. Ei näyttänyt leikkausjäljeltä kun on niin tasainen.. Mutta en kyllä tiedä mikä jälki se voisi olla.

Mitäs nyt pitäisi tehdä? Ja tosiaan se käynnistyspoljin liikkui aika verkkaisesti alas silloin kun kokeiltiin.. että kait tuo on leiponu..
Viimeksi muokannut Lepuska94 päivämäärä 20.8.2011 13:22, muokattu yhteensä 1 kerran
t3mpp4
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
24.8.2010 23:42
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut t3mpp4 » 20.8.2011 13:16

Siel o joku paska välissä ota auki ja kato
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 20.8.2011 13:26

Minkä kokoinen suutin suunnilleen pitäisi laittaa muuten vakioon gassuun, mutta alkukäyrän holkkia porattu 2mm suuremmaksi? Olisiko joku 60 hyvä? Nykyinen on 78 ja taitaa olla aivan liian iso.

Ja voiko 2t-öljyt ihan huoletta laskea pois säiliöstä ja irrottaa öljysensori? Pitäisi sitä vähän katsoa, kun ei näytä toimivan.
sploz
Pyörä:
tulee pian :)
Liittynyt:
11.3.2011 16:46
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut sploz » 20.8.2011 13:47

78 tosiaan aivan helkkarin iso, alota 60:stä, voi olla juuri sopiva kun on suht vakio. Öljyt voit laskea säiliöstä, mutta kannattaa silti pitää öljyä siinä pumppuun menevässä letkussa, ettei pääse pumppu ottamaan ilmaa.

Huomasin tossa muuten kun kävin ton uuden italkitin männän hakemassa postista, niin siinä on ainakin tuplasti paksummat männänrenkaat kuin tossa vakiomännässä, oli tosi "vahvan" näköset ne männänrenkaat kyllä, aika jännä että tossa vakiomännässä edes on noin ohuet männänrenkaat :D Luulis ainakin tulevan paremmat puristukset tai ainakin pysyvän kauemmin, onko niistä muuta hyötyä/haittaa? Ja vielä piti kysyä että onko väliä kumpi männänrengas tulee päälle tai alle, tai kumminpäin? Ei näyttänyt olevan mitään erikoista "tummaa" puolta männänrenkaassa mikä kuuluis tulla ylöspäin, mun mielestä olivat ihan samannäköiset kaikkialta..
Lepuska94
Liittynyt:
24.9.2010 22:44
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 20.8.2011 14:29

Noniin, pytty ja mäntä on irti. Alakerta vissiin jumissa..

Pytty oli samanlainen kuin ennenkin, männässä ei jälkiä. Neulalaakeri kunnossa, kiertokangessa ei väljää pystysuunnassa.

Mutta: Kun yrittää pyörittää tuota kiertokankea pyörimissuuntaan, niin se tyssää aina tohon kohtaan:

http://s1080.photobucket.com/albums/j338/Leksa94/?action=view&current=SAM_0359.jpg

mikäs neuvoksi.. Alakerta on nyt jumissa vai?

Onko tuo koneen irti ottaminen iso homma, kertokaas vinkkejä siihen!?

Esim. kannattaako jättää kytkin kiinni koneeseen niin ei tarvitse kytkintä käydä ilmailemaan kasausvaiheessa yms.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista