Topsa- kirjoitti:Ota vaikka video siitä.
Normaalilta hitaasti polkemis ääneltähän tuo kuullostaa kun mäntä menee huuhteluiden ja paon yläpuolelle ja tulee takaisin, elikkäs puristamisvaihe..
Mutta niin, minkäslainen bensahana sullon käytössä?
Nimittäin kannattaa ensiks putsata kaasari kokonaan, ja kääntää mopo vaikka kyljelleen/väkisin työntää sitä jollain 4 vaihteella, voi olla bensaa täynnä kampikammio.
Alkuperäinen bensahana, mulla se on aina varatankilla, jopa yötkin. Ei ole koskaan tullut ongelmia.
Voikohan johtua siitä, kun keulin ja polttelin kumia ennen kuin sammutin?
Mites puhdistan kaasarin tässä tapauksessa?
Eli Kaasari putsaukseen, sen jälkeen käännän mopon kyljelleen. Pistänkö silloin kaasarin kiinni vai en? Ja kun olen kääntänyt, lähden työntämään väkisten 4 vaihteella?
Tajusinko oikein ?
E: Otin kaasarin roikkumaan kaasuvaijerin varaan, bensat ulos luonnollisesti kun avasin sen kaasuttimen pohjan, sitten otin suuttimet irti ja puhaltelin sen läpi.
Käänsin mopon molemmin puolin kyljelleen silloin kun kaasari oli irti imukaulasta, ei tapahtunut mitään. Kokeilin kädellä käynnistyspoljinta, edelleen jumissa.
E2: Otin magneeton kopan irti, ja katsoin niin tuorevoitelunkin pitäisi olla kunnossa. Vaijeri oli kunnossa, ja kun kaasua käänteli niin liikku se "vipu" siinä. Katoin alakerran öljytkin niin siinä mittatikussa öljynpinta oli yli alimman viivan. Ei kyllä kovin paljoa ollut yli minimin, mutta oli kuitenkin.
Nostelin vauhtipyörää ylösalas, runkolaakereissa ihan minimaalista klappia. Ei näy silmällä että heiluisi, vähän vain tuntui joskus kädessä et nyt klappas.
Vauhtipyörä pyörähtää ihan pikkiriikkisen eteenpäin aina kun painaa käynnistyspoljinta.
E3: Otin pakoputken irti, männänrenkaat ovat pakoaukon kohdalla, aikalailla keskellä, ehkä hieman ylempänä pakoaukon keskikohdasta. Männässä ei näy ainakaa mitään jälkiä kun vilkaisin. Pakoaukon yläreunan kohdalla männässä näytti olevan tasainen ruskea viiva, joka meni poikittain, ei pystysuunnassa. Ei näyttänyt leikkausjäljeltä kun on niin tasainen.. Mutta en kyllä tiedä mikä jälki se voisi olla.
Mitäs nyt pitäisi tehdä? Ja tosiaan se käynnistyspoljin liikkui aika verkkaisesti alas silloin kun kokeiltiin.. että kait tuo on leiponu..