Puch-moottoriset Tunturit

Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 8.2.2012 18:18

Taitais olla 61-65. Nääs: http://www.tunapaja.com/tuotteet.html?id=5/261
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 8.2.2012 22:55

Joo, jostain 60-luvun tunasta tollanen putki on, 70-luvulla on se perinteinen sikarimalli, ja 80-luvulla sellanen omalaatunen. Noin ne putket menee näin yleisesti ottaen.

Toi 60-luvun putki on kaiketikkin "ihan hyvä" virityspakoputkikin (ainakin joskus 80-luvulla ollut).
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 8.2.2012 23:20

No toi on tossa mun -64 Papassa, meinasin vaan että on alkuperänen, tai ei ainakaa mikää tarvikemalli. Miten muuten, kun sillä ihan päässä on mutteri? Mitä helvettiä se tekee siellä? :eek:
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 12.2.2012 18:58

Katon ny taas moposportin mäntiä, mikäs ero on L-profiili- ja normaalimännällä? Ku tuol on noi 10T ja 12T-merkkaukset ni ne kai tarkottaa männäntapin halkasijaa?
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 12.2.2012 20:18

Siinä L- profiilin männässä se ylin männä rengas on semmonen L:n mallinen jonka pitäs vissiin ehkästä männä renkaiden lapattamista aika kovasti. ja tuo 10T / 12T tarkotta nimen omaan männäntapin halkasijaa.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 13.2.2012 16:23

Ei ny moposportilta tuu vastausta ni kysympä tääl et mistä niiden myymät männät on kotosi?
E: Nii ja mikä on papiskan vakiosuutin?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 13.2.2012 17:45

eivätkö vastaa puhelimeen?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 13.2.2012 18:44

Lähetin sähköpostii. Vois kai soittaa josai vaihees.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.2.2012 18:46

Ja eikös bingissä oo säätösuutin...
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 13.2.2012 19:15

Reetuhai2 kirjoitti:Ja eikös bingissä oo säätösuutin...

Ei ole vakiona..

Papiskan suuttimet vähän vaihtelee, kesäsuutin on yleisesti 2 numeroa pienempi mitä talvisuutin. Itellä oli kai 56 talvisuuttimena (jolla tosin ajettiin kesälläkin) automaatti papassa, joten 54 olisi ollut tohon kesäsuutin.

Kuitenkaan ei niitä vakiosuuttimia kannata tiirailla, vaan säätää se kaasuttaja ihan omatoimisesti. Ne vakiosuutinarvot on aina joko enemmän tai vähemmän pielessä.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 13.2.2012 21:24

Juu ei muuten, mut tuo tarvis pistää täysvakioks katsastusta varte.
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut AGK » 13.2.2012 21:57

Ei ne niitä suutinten numeroita ny ala kyhnäämään. Mitää muuta ko, että kulkee sen 45 km/h ja päällisin puolin on kunnossa.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 13.2.2012 23:23

Katsastuksessakin tajuavat että suutin on säätöosa, eivätkä siitä naputa, jos vaan nopeudet pysyy alle 45. Säätösuutimesta voi jotain kitistä, se kun yleisesti mielletään viritysosaksi.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 14.2.2012 16:56

Mitäs tuo ylikoko tarkottaa mistä tuol moposportin sivuil puhutaa? Kuinka hyviä taiwanilaiset männät on?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 14.2.2012 19:00

Siis ylikoon mäntä? Pitää laittaa ylikoon mäntä sen jälkeen ku pytty on porattu, eihän sinne vakiomäntä enää sovi.

Ja taiwanilaista mäntää en ostais, osta laadukas samantien.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista