Äkspee7
- Pyörä:
- Peugeot XP7 -12
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 15.10.2012 17:53
Moi! Osaisko joku sanoo miten Peugeot xp7 -12 mallia kannattais virittää?
joltsu
- Pyörä:
- Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 31.7.2011 20:18
Jos kertoisit vielä miten paljon haluat moposi saada kulkemaan niin se helpottaisi neuvomista kummasti. Voisit myös tutustua
tietopankin artikkeliin jossa kerrotaan kuristuksista ynnä muusta.
yoyota
- Pyörä:
- Peugeot XP7
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 4.4.2007 16:47
CDI BOKSI.jpg
ive1234 kirjoitti:http://www.motot.net/wiki/Peugeot_XPS_kuristusten_poisto
Tuolta lue siitä efin boksin poraamisesta
Ja mikä todistaa, että tuo toimii? ihan samanlailla voin sanoa, että poraa tuosta ja hyvä tulee.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
yoyota
- Pyörä:
- Peugeot XP7
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 4.4.2007 16:47
Äkspee7 kirjoitti:Moi! Osaisko joku sanoo miten Peugeot xp7 -12 mallia kannattais virittää?
http://www.motot.net/wiki/Peugeot_XPS_k ... ten_poistotuolla pääset alkuun.
Äkspee7
- Pyörä:
- Peugeot XP7 -12
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 15.10.2012 17:53
Niin siis oon ottanu alkukäyrän kurin pois jo ja vaihtaniu välit 11|53. Suuttimen ja välit vaihan keväällä. Katalysaattoriin tai muihin hienouksiin en halua koskea. Mutta onko muita "kuristuksia" jos ei niin olisiko seuraava askel sitten kaasarin vaihto vai
?
yoyota
- Pyörä:
- Peugeot XP7
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 4.4.2007 16:47
Äkspee7 kirjoitti:Niin siis oon ottanu alkukäyrän kurin pois jo ja vaihtaniu välit 11|53. Suuttimen ja välit vaihan keväällä.
kirjoitit ensin -vaihtaniu välit. Ja seuraavaksi kirjoitat -välit vaihan keväällä
???
No nyt sun ongelmas on, että mopos käy laihalla. Ei sun kannata mitään tehdä, jos et aio kaasaria säätää kohdilleen.
Äkspee7
- Pyörä:
- Peugeot XP7 -12
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 15.10.2012 17:53
Huhhuh tuli sanottua taas niin epäselvästi. Siis tarkoitin keväällä vaihdan välit uudestaan. Eli vaihdan rattaat. Ja suuttimenkin heti ensimmäisenä vaihdan ja kaasarin laitan säädöille.
yoyota
- Pyörä:
- Peugeot XP7
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 4.4.2007 16:47
No jokatapauksessa fakta on se, että kun otit kurin alkukäyrästä pois, niin kone käy laihalla. Moposi kulkee ryyppy päällä paremmin. Kauheasti ei kanna vingutella, ettei leikkaa. Mistä muuten hommasit tuon takarattaan?
Äkspee7
- Pyörä:
- Peugeot XP7 -12
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 15.10.2012 17:53
Laitoin tääl joensuus olevien Konejönnien laittamaan uudet rattaat ja ketjut kun olin vielä vuosi sitten täysin kokematon
Eli en tiedä sinäänsä merkkiä, mutta joensuun Konejönnien liikeestä
Mut osaatko sanoa, että mitä kantsii virittää KUN olen vaihtanut sen suuttimen
?
peugeot6
- Liittynyt:
- 17.1.2013 17:09
Ajattelin hommata hiilikuituläpät tuohon xp7 power up maalliin.
http://www.moposport.fi/fi/lappasarja-h ... PrPwB3ZbkIkävisikö tälläiset ja tuleeko näistä muuta hyötyä kun kierrosherkkyyttä?
pitääkö suutin vaihtaa isompaan??
miiggz
- Pyörä:
- Honda FMX 650
- Paikkakunta:
- salo
- Liittynyt:
- 11.8.2009 20:22
Mitä virityksiä pösössäsi on? Käsittääkseni se ei ole edes kuriton?
Ensinnäkin vakiota on turha koittaa saada kierrosherkemmäksi, ostat kympillä suuttimia ja kuri pois putkesta niin kierää paljon paremmin. Power upit kun ei muutenkaan mihinkään kierrä rajoittimensa takia. 2-t kun alkaa naukumaan vasta 8k kohdilla.
Toiseksi nuo hiilariläpät on pelkkää hifistelyä. Kun aletaan puhumaan lohkojen avartamisesta ja seosten virtauksista niin läppiäkin voi alkaa vaihtelemaan pienen hyödyn toivossa.
Mulla mh:seen tuli kiekkaherkkyyttä kivasti kun otti vauhtipyörästä rataskehän pois, tehari, 70cc ja isompi kaasari sekä athenan läppärunko+läpät. Kyseessä tietysti ducatin sähköt ilman rajoitinta.
Kunnon kierrosherkkyyksiä kannattaa hakea sitten inner-rotor sähköillä
kepuu
- Pyörä:
- -10 Lastentauteja omaava SF3 LC
- Paikkakunta:
- Sauvo
- Liittynyt:
- 23.5.2010 21:44
Morjesta!
Pitäs pököttiin tehdä ihan perus huolto öljynvaihto ym. (ei kosketa yläkertaan kun kaikki on kunnossa).
Mitä öljyjä sinne koneeseen uskaltaa kaataa ja onko jotain erityistä varottavaa/tarkisteltavaa.
Honda Monkey -81, Peugeot XPS -08.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Märkäkytkimille tarkoitettua vaihteistoöljyä, vaikkapa Motul Transoilia jota saa mm. Motonetista. Itse moottorin voitelunhan hoitaa 2T-öljy. Vaihteistoöljyjen lisäksi on suositeltavaa ainakin vaihtaa tulppa sekä puhdistaa ja öljytä ilmanputsari, sen öljyämiseenkin on oma ilmanputsariöljy kaikista parasta. Jarrujen ja renkaiden sekä ketjujen ja rattaiden kunto on hyvä tarkastaa. Loput tietty sen mukaan miten kilometrejä on kertynyt, männänvaihto on suositeltavaa viimeistään siinä 15-20tkm kohdilla vaikka kone itsessään vielä timmiltä tuntuisikin.
kepuu
- Pyörä:
- -10 Lastentauteja omaava SF3 LC
- Paikkakunta:
- Sauvo
- Liittynyt:
- 23.5.2010 21:44
Itellä on -08 Xps jossa alunperin oli Dellorton CDI-boksi joka sitten meni jostain syystä rikki. Paikalle tuli EFI:n CDI-boksi ja kyllä niiden poraaminen pitäisi onnistua. Yhdessä kulmista on suvennys jossa pieni reijän alku(näkyy kuvassa). Otin ihan varmana asiasta sopivan terän ja täräytin läpi asti. Boksi kiinni ja kokeilemaan ja lähtihän se käymään eikä enää rajottanut. Meni kurittomana ilman rajotinta sen 74km/h.
Honda Monkey -81, Peugeot XPS -08.
yoyota
- Pyörä:
- Peugeot XP7
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 4.4.2007 16:47
Paljonkos ottaa kierroksia?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista