Jege24
- Liittynyt:
- 16.9.2014 11:31
Mikähän mahtais olla sendassa ku 1 ja 2 vaihteella ei kierrä yli 8k ja alkaa siinä vaiheessa nykimään ja pätkimään
muilla vaihteilla sujuu ihan normaalisti ja kiertää 10k asti?
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Näin äkkiseltään kuulostaa seoksiin liittyvältä ongelmalta. Rikkaampi seos oireilee juuri tuolla tavalla, eli vapaalla ja pienillä vaihteilla ei kierrä ja röpöttää (=pätkii). Kovemmissa nopeuksissa röpöttämistä vastustaa koko pyörään varastoitunut liike-energia, joka pakottaa moottorin pyörimään vaikka se ei yksittäisellä kampikierroksella sytyttäisi, ja tämä johtaa seoksen palamiseen tehokkaammin.
Tuo on kireissä kaksitahdeissa ihan normaali ilmiö, mutta tässä kohtaa pitäisi tietää onko ongelma alkanut äkkiä vai pikku hiljaa, itsestään vai jonkun muutoksen jälkeen jne.
Probleema voi toki liittyä myös sytytysosiin, eli jos ongelma on itsestään nopeasti alkanut niin vaihdapa tulppa näin ensalkuun.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Jege24
- Liittynyt:
- 16.9.2014 11:31
eli nyt on tyhjennetty putki ja 80 suutin niin laitan pienemmän ? ja yht äkkiä se tuli aikaisemmin toimi ihan normaalisti
mixa76
- Pyörä:
- DRD Racing
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 12.3.2015 15:09
Jege24: Onko ilmansaanti kunnossa? Eli putsari ok?
Jos vika ilmeni nopeasti, niin voisi olla sytkäpuolella. Vai tuliko tuo putken tyhjäyksen jälkeen? Säätöhommiin vaan, suuttimen koko luultavasti ok. Neulan korko ja muoto/malli?
P.S. Itse juuri tuossa v-loppuna oman projun kanssa temutessa huomasin kuinka paljon vaikutti ilman saantiin "suodatin" eli pala org. vaahtomuovisuodatinta vs. pala kangasta (nippusiteellä molemmat suoraan kaasariin kiinni). Kangas voitti 100 - 0 !!! Vaahtomuovi ei päästänyt tarpeeksi ilmaa lävitse, koska pinta-ala oli minimissä.
Kohteena kuriton DRD -07 Metralla ja 80 suuttimella (neula A7). Varmaan voisi vielä 85 ja 90 testata.
Jege24
- Liittynyt:
- 16.9.2014 11:31
Voiko vika johtua siitä että ketjut meni biikon loppina rullalle eli olisiko mikäm voinut hajota?
Anttiiii
- Liittynyt:
- 20.5.2013 21:50
Derbi DRD Racing SM -09 pitäisi alkaa vaihtamaan mäntää, sopiiko nämä osat kyseiseen malliin:
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 39297.htmlhttp://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 11342.htmlMitä muista kulutusosia kannattaisi vaihtaa männän vaihdon yhteydessä?
Poram
- Liittynyt:
- 4.6.2014 20:18
Sopiihan nuo ja neulalaakeri kannattaa vaihtaa myös ja katsoa onko kampiakselissa välystä. Tai no itse en ole neulalaakeria vaihtanut, jos se on ollut hyvässä kunnossa.
joku1
- Liittynyt:
- 11.12.2014 18:01
ASIASTA TIETÄVÄLLE!
Missä kohtaa giannellin tehoputkessa alkaa piikki eli gianelli conti variantissa ?
Poram
- Liittynyt:
- 4.6.2014 20:18
Eikös tuo ole arrowin kanssa sama eli 7500rpm
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Siellä se 7000r/min jälkeen tulee...
joku1
- Liittynyt:
- 11.12.2014 18:01
AtteKahkonen
- Pyörä:
- Suzuki RG125F -95
- Paikkakunta:
- Hausjärvi
- Liittynyt:
- 7.9.2014 13:27
Mulla on tällä hetkellä derbissä e-nox tehoputki kiinni mut ajattelin laittaa kurittoman vakioputken tilalle ni jaksaako miten hyvin sillä jos on 12-65 välit?
Anttiiii
- Liittynyt:
- 20.5.2013 21:50
Onko vakio takaiskarissa mahdollista säätää mopon iskarin jäykkyyttä? Derbi DRD Racing SM kyseessä
AtteKahkonen
- Pyörä:
- Suzuki RG125F -95
- Paikkakunta:
- Hausjärvi
- Liittynyt:
- 7.9.2014 13:27
Onko Tecnigas e-nox (Derbi Senda Xtreme R) laiton ääniensä puolesta? ku itellä ny sellane ja vaikuttaa aika kovilta noi äänet
TerpiPoju
- Liittynyt:
- 28.2.2015 21:05
onko uudenmallin metrakit throwerissa siellä putken sisällä jotai osia mitkä voi lähteä irti ja tukkia putken ku itellä on putki tukossa ja kuulostaa että siellä ois joku rautanen juttu? vai onkohan se pelkkää karstaa?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista