GasGas EC50 Rookie

TooByAas
Pyörä:
tön
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut TooByAas » 20.8.2011 14:59

Avaa nyt ihan ensimmäiseksi kytkinkoppa ja katso että onko sielä mitään väärin.

sploz kirjoitti:Huomasin tossa muuten kun kävin ton uuden italkitin männän hakemassa postista, niin siinä on ainakin tuplasti paksummat männänrenkaat kuin tossa vakiomännässä, oli tosi "vahvan" näköset ne männänrenkaat kyllä, aika jännä että tossa vakiomännässä edes on noin ohuet männänrenkaat :D Luulis ainakin tulevan paremmat puristukset tai ainakin pysyvän kauemmin, onko niistä muuta hyötyä/haittaa? Ja vielä piti kysyä että onko väliä kumpi männänrengas tulee päälle tai alle, tai kumminpäin? Ei näyttänyt olevan mitään erikoista "tummaa" puolta männänrenkaassa mikä kuuluis tulla ylöspäin, mun mielestä olivat ihan samannäköiset kaikkialta..
Joo siinä Italkitis on tosiaan "vähän" paksummat renkaat kuin vakios. Eikai siitä mitään haittaa ole, ellei se värkkis kierrä hirveitä lukemia :D Ei muistaakseni ole mitään väliä kumpi rengas tulee päälle, koitat vaan että rengas painautuu kokonaan sinne uraan.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Lepuska94

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 20.8.2011 15:04

TooByAas kirjoitti:Avaa nyt ihan ensimmäiseksi kytkinkoppa ja katso että onko sielä mitään väärin..

Jos avaan kytkinkopan, joudunko ilmaamaan kytkintä? Miten se kannattaa avata että joutuisi sitten mahdollisimman vähän tekemään työtä kun sen kasaa?

Ja tuleeko sieltä mitään ulos kun avaan sen.. ?
TooByAas
Pyörä:
tön

ViestiKirjoittanut TooByAas » 20.8.2011 17:23

Et joudu ilmaamaan kytkintä, jos et ota kytkimen letkua pois. Eipä sitä voi avata muutenku niin, että ensin öljyt pois, sitten nesteet, irrotat vesipumpun, sitten ruuvailet kaikki ruuvit pois ja nyppäät kopan pois. Voi olla tiukassakin ja saattaa sieltä jotain käynnistyspolkimen juttuja tippua + ehkä kytkimen painelaakerisysteemi.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
sploz
Pyörä:
tulee pian :)

ViestiKirjoittanut sploz » 20.8.2011 17:45

Itse aina kun oon kytkinkopan irrottanu, niin en oo ikinä nähny tarpeelliseks irrottaa sitä vesipumpun koppaa siitä, ainoastaan irrottanu letkut? Ja aina oon jättäny siihen nesteletkun varaan vaan roikkumaan, ei oo tiellä.
Lepuska94

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 20.8.2011 20:28

TooByAas kirjoitti:Et joudu ilmaamaan kytkintä, jos et ota kytkimen letkua pois. Eipä sitä voi avata muutenku niin, että ensin öljyt pois, sitten nesteet, irrotat vesipumpun, sitten ruuvailet kaikki ruuvit pois ja nyppäät kopan pois. Voi olla tiukassakin ja saattaa sieltä jotain käynnistyspolkimen juttuja tippua + ehkä kytkimen painelaakerisysteemi.

No.. Kai se on sit otettava se irti... Toivottavasti ei leviä :D

Nesteet on jo valutettu pois kun otin sylinterin jo irti..

Mites se kytkin vielä, eli en saa avata sitä alapäätä, joka menee siihen kytkinkopan luo? Kaiken muun saan avata?

E: Mikäs tossa nyt on oikein menny rikki, joku laakeri alakerrasta? Kertokaas epäilyksiä :D Ja tuleeko kallis remppa?
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7

ViestiKirjoittanut Topsa- » 21.8.2011 1:21

sploz kirjoitti:Itse aina kun oon kytkinkopan irrottanu, niin en oo ikinä nähny tarpeelliseks irrottaa sitä vesipumpun koppaa siitä, ainoastaan irrottanu letkut? Ja aina oon jättäny siihen nesteletkun varaan vaan roikkumaan, ei oo tiellä.

Kyllä se jonkunverran on tiellä, eikä oo tosiaan vittumainen homma ottaa kolme putllia tahi kaks klemmaria irti siitä kopasta, aina mitä helpommin pääsee sinne tekemään niin sitä parempi.
Ota se kytkinkruunu helevettiin ja kato sen jälkeen käynnistysakselin rata, se välitysratas ja ensiöratas, sekä kytkinkruunu. Niitten mulkkaamisen jälkeen katot vaihteet, pyörität käsin akselia ja kokeilet joka pykälän läpi.
Pitäis vika ilmetä.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
evo1

ViestiKirjoittanut evo1 » 21.8.2011 2:13

Onko kellään tietoo mistä sais vetoakselin laakerin tohon, ku on koneremppa menos ja hävis siitä yks neula? :nolo:
Lepuska94

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 21.8.2011 11:13

Topsa- kirjoitti:
sploz kirjoitti:Itse aina kun oon kytkinkopan irrottanu, niin en oo ikinä nähny tarpeelliseks irrottaa sitä vesipumpun koppaa siitä, ainoastaan irrottanu letkut? Ja aina oon jättäny siihen nesteletkun varaan vaan roikkumaan, ei oo tiellä.

Kyllä se jonkunverran on tiellä, eikä oo tosiaan vittumainen homma ottaa kolme putllia tahi kaks klemmaria irti siitä kopasta, aina mitä helpommin pääsee sinne tekemään niin sitä parempi.
Ota se kytkinkruunu helevettiin ja kato sen jälkeen käynnistysakselin rata, se välitysratas ja ensiöratas, sekä kytkinkruunu. Niitten mulkkaamisen jälkeen katot vaihteet, pyörität käsin akselia ja kokeilet joka pykälän läpi.
Pitäis vika ilmetä.

Musta vaan tuntuu, että kun käyn kytkinkruunua irrottelemaan niin sen jälkeen ei kyllä enään sitä kasaan saa :s
sploz
Pyörä:
tulee pian :)

ViestiKirjoittanut sploz » 21.8.2011 14:20

Ota kuvia kun purat jos epäilet ettet muista miten kasataan, ja tämän vehkeen kytkinpuoli on muutenkin aika yksinkertainen että jos yhtään on peukalot oikeessa paikassa kämmentä niin kyllä onnistuu..(ainakin omasta mielestäni)
Viimeksi muokannut sploz päivämäärä 21.8.2011 14:37, muokattu yhteensä 1 kerran
kas1
Pyörä:
Gas Gas ec 50 Rookie -06

ViestiKirjoittanut kas1 » 21.8.2011 14:29

Takajarrun pääsylinteriä saa edelleen kaupata!!!

E: Ja mistä löytyy metrakitin 75cc sylinterisarjaan kannentiivisteet? :eek:
http://www.motot.net/galleria/kayttaja43343
zamppade
Pyörä:
Gas Gas ec 50 rookie. Tunturi Trial.....

ViestiKirjoittanut zamppade » 22.8.2011 15:49

moposportista
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7

ViestiKirjoittanut Topsa- » 22.8.2011 16:11

Ei taija enää löytyä sieltäkään, hyvällä lykyllä voi löytää (en oo tarkistana)..

evo1 kirjoitti:Onko kellään tietoo mistä sais vetoakselin laakerin tohon, ku on koneremppa menos ja hävis siitä yks neula? :nolo:

Jos siinä on sellanen "yhen mentävä" rakonen siinä laakerissa niin sitten on ihan oikein.
Mutta jos siinä on isompi, niin että tuntuis menevän kaks vielä, niin sitten on laakerin neula häveyksissä.
Lepuska94

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 22.8.2011 21:06

Nonniin, mopo alkaa olemaan taas kunnossa, enää kone kiinni.

Oli käynnistyspolkimen palautusjousi jotenkin vääntynyt, että päässyt välillä sieltä "hahlosta" pois, ja estänyt jonkin rattaan pyörimisen.

Nyt väännetty vähän alaviistoon, että ei pääse enää pomppaamaan pois.

Ja ihan pienkonekorjaajan toimesta, joka korjaa työkseen mopoja ;)

Alakerta unelmakunnossa vaikka ajettu +15 000km kevyillä väleillä teharin kanssa, sitä ei oikein pienkonekorjaajakaan ymmärtänyt, ihmetteli vaan ja kehui konetta kestäväksi :lol:
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7

ViestiKirjoittanut Topsa- » 22.8.2011 21:13

Niin mutta etpä ole kokoaikaa ajanut sen teharin kanssa, eli siis koko 15 tkm rullattu, silloinkin oikeastaan vaihtokuntoon pääsee kampiakseli, sen laakerit ja stefat. Ja mitäs erikoista tuossa jousessa oli? Itte oon joskus tehny jopa jousia PV:n koneeseen ja tessun koneeseen kun ei muita ollu :P
t3mpp4
Pyörä:
MBK Nitro

ViestiKirjoittanut t3mpp4 » 22.8.2011 21:18

Mites gassuu kannattaa väsää isompi imukaula?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista