Derbin huolto ja ongelmat #1

No1
Liittynyt:
16.12.2011 23:27
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut No1 » 30.9.2012 0:10

jaa no eikai siellä sitten ole mikroskooppisia kuplia enempää ollu kun oon uusia jarruletkuja vaihdellu :roll:
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut L_rppa » 30.9.2012 2:16

Ilman päänsärkyä saatte ilmattua jarrut, kun nostatte jarrusatulan mahd. ylös. Eli jos ilmaus tapahtuu säiliöön lisäämällä ja sieltä kierrättämällä nestettä puristimeen, niin tämä kikka toimii. Puukiila jarrupalojen väliin, sellanen jarrulevyn paksunen. Ilma pyrkii ylöspäin niin kannattaa antaa sille mahdollisimman helppo kulkureitti pois. ;)
Gilera<3
Liittynyt:
28.9.2012 15:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Gilera<3 » 30.9.2012 19:57

En tiiä kuuluuko tää tähän topiccii, mut onko tuommonen mäntä hyvä MÄNTÄSARJA SX/RX50 39,86 [ Piston assy 39,86 mm], nakkilan pyörästä ja moposta. Koneistamon kautta tommosen olivat tilanneet.
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miinux » 30.9.2012 20:18

On se hyvä, ainaki derbeissä elikkä kait gilerassaki assyn mäntä on tehtaalta tullessaan kiinni. Ja koko on sama kun minkä itse laitoin kiinni ja hyvin on toiminut.
Derbikuski69
Liittynyt:
23.11.2010 21:39
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Derbikuski69 » 1.10.2012 0:07

toi mäntä vaan on aika kallis 76e. Mutta uskosin et paras mahdollinen. ite ajellu tollasella männällä nyt 20tkm. Jokus prox:in mäntäki ois laadukas ja maksais vain 35e.
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -MJU- » 1.10.2012 17:43

Juu proxi on ihan hyvä, itellä oli vanha jonkun 14-15 tonnia eikä se nyt kovin kulunu ollu.
Tsekkaa galleria
2HammasKojootti
Pyörä:
Derbi x-race
Liittynyt:
27.3.2011 16:47
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut 2HammasKojootti » 1.10.2012 18:57

voiko joku kertoo että onko minulla derbin alipainehana rikki kun laskee bensaa ihan solkenaan ja käykö esim tälläinen http://www.moposport.fi/fi/polttoaineha ... Gm9NU2WbNk ja jos käy niin mihin mä laitan sen toisen letkun joka meni alipainehanaan. ;) haluaisn mielummin manuaalisen.
reizka90
Pyörä:
Onhan noita ollut useampia
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
25.7.2010 0:18
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut reizka90 » 1.10.2012 20:30

2HammasKojootti kirjoitti:voiko joku kertoo että onko minulla derbin alipainehana rikki kun laskee bensaa ihan solkenaan ja käykö esim tälläinen http://www.moposport.fi/fi/polttoaineha ... Gm9NU2WbNk ja jos käy niin mihin mä laitan sen toisen letkun joka meni alipainehanaan. ;) haluaisn mielummin manuaalisen.


Kalvo on varmaan rikki siitä alipainehanasta. Osta suoraan manuaalinenhana. Toimii 100% varmasti. Itellä loppu bensan saanti probleemat kun ostin manuaalihanan. Tossa linkki: https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/3005
Ostetaan turbokit änkkä
reizka90
Pyörä:
Onhan noita ollut useampia
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
25.7.2010 0:18
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut reizka90 » 1.10.2012 20:32

Rene Heimonen kirjoitti:
2HammasKojootti kirjoitti:voiko joku kertoo että onko minulla derbin alipainehana rikki kun laskee bensaa ihan solkenaan ja käykö esim tälläinen http://www.moposport.fi/fi/polttoaineha ... Gm9NU2WbNk ja jos käy niin mihin mä laitan sen toisen letkun joka meni alipainehanaan. ;) haluaisn mielummin manuaalisen.


Kalvo on varmaan rikki siitä alipainehanasta. Osta suoraan manuaalinenhana. Toimii 100% varmasti. Itellä loppu bensan saanti probleemat kun ostin manuaalihanan. Tossa linkki: https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/3005


E: niin ja jos päädyt ostamaan manuaalihanan, niin muista tukkia alipaine nippa kaasarista, vaikkapa laitat siihen timmin letkun pätkän ja pultti siihen päähän ettei ime ilmaa sen alipainenipan läpi.
Ostetaan turbokit änkkä
jiihoppi
Pyörä:
Derbi sm x-race
Paikkakunta:
masku
Liittynyt:
5.3.2010 22:28
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jiihoppi » 2.10.2012 19:31

jiihoppi kirjoitti:Mul on tämmönen ongelma -09 derbi x-races ja en oikee tiiä mikä vika vois olla ku vaikuttaa aikas epäselvältä:
Eli mun mopolla oli ajettu tarkalleen 21tkm ku vaihdoin männän ekan kerran moposta (ei ollut edes kauhean kulunut mäntä sylinteristä puhumattakaan). Sitten ku kokeilin uudella männällä lähtee ajamaan tietenki rauhallisilla kierroksilla niin vähän reilu kilsan jälkeen sammui ku seinään. Meinasin et kysees oli joku bensansaantivika ja menin seuraavana päivänä kouluun mopolla. No mopo sammui 11km koulumatkalla about 5 kertaa ja kaikilla kerroilla vielä niin että kun anto vauhdin hieman laskee ja päästi kytkimen (olin hölmöyksissä refleksinä laittanu pohjaan) niin kone lähti taas käyntiin joskin mopo meni heti sen jälkeen aika verkkaisesti. Ja nyt oon ajanu 100 km uudella männällä ja tekee edelleen samaa joskin hieman harvemmin (?). Eilen vasta tajusin ekaa kertaa olla laittamatta kytkintä pohjaan ja perkele takarengashan se lukkoon löi. En käsitä voisko olla jonkunnäkönen lämpöleikkaus (tuskin öljyleikkaus kun savuttaa ja luultavasti öljyä saa), mutta sit taas en ymmärrä et jos leipoo niin miten kone lähtee pyörimään lähes välittömästi mahdollisen leikkauksen jälkeen. :o
Ja lisäyksenä vielä että aina kun on sammahtanut on ollut kutonen päällä vauhtia n. 45-50km/h, mopossa kiinni metrakit ja rajotettu boksi (huiput n.60km/h), jäähdytysnesteet kaiken järjen mukaan ihan ok.
Pahasti se ongelma vaikutta olevan koneessa, kun sammuessa ei "booooaaa" eli luultavasti ei olis bensansaannissakaan.
Kiitos jo etukäteen, ois tosiaan kivaa tietää mikä on barbilla kun pian pitäis tuota alkaa myymäänkin auton alta poies :D


Kirjotin tossa tollasesta mun pikku viasta derbis, eikä oo viel ollu aikaa avata sylinterii ni meinasin tässä kysästä muutamaa asiaa:
Onks mahollista että jos lämpöleikkaa et lähtis viel käyntiin melkeen heti (n.5sek päästä)?
Kuinka todennäköstä on että kyseessä ois öljyleikkaus ? Normaalisti savuttaa kylmänä ja öljyä on 2t öljy säiliössä. Kuitenkin vanhalla pytyllä toiminu hyvin tismalleen samoilla säädöillä..
Periaatteessa ite uskoisin tuon vian olevan jonkunnäkönen kiinnileikkaus sylinterissä. Laakereiden luulis olevan ihan kunnossa kun ei mitään kolinoita kuulu ja vaihteisto pelaa/on aina pelannut ihan hyvin (miksikä muuttuisi männän vaihdossa?)
Kerrassaan rastavan mystinen vika.. :paha:
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 2.10.2012 23:19

Minkälaista osaa laitoit sinne? Kiertääkö jäähdytysnesteet?
hussemiäs96
Pyörä:
husqvarna 125 -09
Paikkakunta:
pori
Liittynyt:
24.6.2012 18:00
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut hussemiäs96 » 2.10.2012 23:28

mikä köhä mul meni vikaa ku laitoin tehari ja vapaa ilma putsarin ja 110 ps suutin (ennen 90) ja ei ottanu kierroksii vaihoin 100 suutin otti vähän paremmin ja sitten vaihdoin 90 takas otti kierrokset tappiin ja sammui en saa enään käyntii ja puristukset kadonnu eli mikä meni vikaan ??
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jukke96 » 2.10.2012 23:41

Yleensä jos puristukset katoaa nii mäntä / -renkaat on paskana, saattaa olla pytyssäki jälkiä :s
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miinux » 3.10.2012 12:11

Mikä letku menee kaasarista öljypumppuun? sellanen tummanruskee/keltanen?
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kville » 3.10.2012 12:29

semmonen kellertävä, tulee siihen imukaulan viereen putken puolelle
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista