.Juho kirjoitti:Halpa ja hyvä ei ole yhteensopiva yhdistelmä koskaan..
Parhaiten rahalle saat vastinetta ostamalla Metrakitin kiertokankisarjan (57,90€) ja viemällä nykyisen kampiakselisi purettavaksi mp-liikkeeseen, jossa siihen vaihdetaan uusi kiertokanki ja laakerit (n. 30€ työ).
Top Racing yms. halppismerkkien tuotteet voi kyllä kestää semmosessa perus virikoneessa.
Väitän, että erittäin harvalla on tarpeeksi kireä tekniikka mopossaan, etteikö sellainen kestäisi; mutta pidemmän päälle kestävyys on toinen juttu (tyyliin +5tkm)
Ja nyt on sitten ihan turha tulla ulisemaan, että "kyllä mä ajan aina ihan täysiii ni tarviin kunnon kisakampuran".
Ihan yleisesti sanottuna, kun kysytte "mitä tehdä tuolle ja tälle, että tulee lisää tehoa", niin älkää tehkö silloin mitään jos joutuu kysymään..
Sillä todennäköisesti se homma kusee viimeistään käytännössä, kun lähdette viila / paineilmavinku + 20krpm pyörivä kovametalliviila kädessä vaikkapa mäntää sörkkimään jonkun foorumilaisen ohjeiden tai vinkkien mukaisesti.
Parempi olisi etsiä tietoa ja opetella homma silleen, että ymmärtää; miksi tehdään jotain.
Jos tuohon osaa vastata paremmin, kuin esim. "no jotta tulee lisää tehoa", niin silloin todennäköisesti uskaltaa paremmin mielin mennä muokkaamaan esim. sylinteriä tai mäntää.
eli ostaisin tuon kiertokanki sarjan ja vaihdatan uudet laakerit. osiko parempi jos laitattais vahvemmat laakerit. sit laitan 70 airsalin ja vien koneistamolle ja annan niiden ottaa kannesta pois inan ja joku 21 kaasari ja laitan metrakitin uuden mallin throwarin kii ja sehän on alavääntoinen putki kun teho alue alkaa 7500rpm ja loppuu ennen 10500rpm. toimiiko?