Puch-moottoriset Tunturit

tiger96
Pyörä:
2*tiger agua -97 ja -93 & solifer sm -81
Paikkakunta:
veteli
Liittynyt:
18.10.2009 21:31
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut tiger96 » 19.2.2012 21:37

Entäs, tuo takana oleva U-lenkki, Samallainen kun Tunturi Sporteissa. Takalokari on irrotettava peltilokari. Eniten tuo tankki ja Puch J ihmetyttää, Kun ei Google tarjoa tuloksia... Voiskohan kyseessä olla sekalaisista osista koottu teos, tai joku proto...?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 20.2.2012 0:58

Eikös runkonumeroa löydy?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Humpparaakki
Liittynyt:
10.3.2011 13:31
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Humpparaakki » 20.2.2012 11:04

tiger96 kirjoitti:No jos mä nyt tänne kirjotan, kun ei ole vmpk:lle tunnuksia.
Eli mettästä löyty se pappiksen runko, tyyppikilven teksti:

i=18,3
00072
2,25-23''
1,5hv
Puch J
Bing
***/122/12mm.
Jos joku tietäis vuosimallia/mallia tuon perusteella niin olisin kiitollinen.


Tyyppikatsastusnumero 00072 viittaa Tunturi Trialiin vuodelta 1960, eli ensimmäisen vuosimallin Sporttin. Tankki ei ole kotoisin tuosta moposta, vaan uudemmasta pappamallista. On harvinainen laite, ehdottomasti pelastamisen arvoinen.
tiger96
Pyörä:
2*tiger agua -97 ja -93 & solifer sm -81
Paikkakunta:
veteli
Liittynyt:
18.10.2009 21:31
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut tiger96 » 21.2.2012 0:16

Nettimotossa vastaava myynnissä, Sekä AMAn sivuja selaamalla malli varmistui. Onko runkoa leikattu, Että tuo pienempi tankki sopii paikoilleen? reilu 6km päässä kotoa sijaitsee, Huomenna mennä katsomaan jos runkonumero löytyis ja ottaa enemmän kuvia. Ja vielä suoraa kopiontia AMAn sivuilta: Tyyppikatsastus suoritettiin 6.10.1960 tyyppikatsastusnumerolla 00072 ja mallimerkillä Trial/49. Mopojen toimitus tehtaalta alkoi jo ennen tyyppikatsastusta ja ensimmäiset kaksi lähtivät tehtaalta 23.9.60 Stockmannille Helsinkiin. Näistä toinen on pelastettuna. Toisen kohtalo ei tiedossa.
Oisko mahollista että tuo olis toinen niistä? tuskin...?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 21.2.2012 1:38

Ota runkonumero ylös, ja kysy amalta. Jos onni käy, omistat harvinaisen raadon, joka kannattaa myydä eteenpäin jollet itse meinaa sitä kuntoon laittaa!
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut deseiner » 21.2.2012 18:02

Kumpis noista putkista on tehokkaampi/parempi Super sporttiini?
Muita virejä on vain 13mm kaasari ja 12/38 välit.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 21.2.2012 23:19

Ei kumpikaan, vakiopytyllä ei kierrä tarpeeksi korkealle.
Muffler olisi passeli vaihtoehto.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Betaversio » 22.2.2012 0:46

Deisener kirjoitti:Kumpi putki, vai kenties muffleri?

Ei oikein sekään. Vakiopytylle voi tehdä harjanvarsiputken.... jotain 50-60mm paksun ja 1100mm luokkaa pitkän putken. Jos kiinnostaa niin laita YV:tä, voin heittää jotain mitta-arvauksia. :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 22.2.2012 18:37

Mikä on se oikeaoppinen tapa purkaa LELEU merkkinen etunapa? En saa sitä auki vaikka laitoin WD40 ja hakkasin lekalla akselia mittarinpyörittäjän puolelta. Onko siinä joku ihme tapa jolla sen saa helposti auki vai onko se vaan ruostunut kiinni? Kertokaa.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 23.2.2012 0:09

Toiselta puolelta pistät lyhyitä ja voimakkaita napautuksia ni pitäis lähtee.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 23.2.2012 15:34

Siis kummalta puolen pitää koputella? Ei se liiku kumpaankaan suuntaan.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 23.2.2012 21:45

Mulla ainaki lähti ku jarrun puolelta naputteli. Kai sul on mittarinpyörittäjä irti?

Kertokaas joku mulle et mikä mun nopeusmittaris on ku pomppaa kolmeekymppii heti ku vähä liikuttaa?
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 23.2.2012 22:30

Selvä. Ei se akseli liikahtanut vaikka jarrun puolelta kokeilin. Ilmeisesti ruostunut kiinni.

Siinä nopeusmittarissa on varmaan menny jousi poikki.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 24.2.2012 15:44

Uutta tilauksee sit. Mikkä ruuvit mun pitää irrottaa et pääsen käsiks eturattaasee?
selleri
Pyörä:
tunturi ss -82....Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen EXC 09!
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
4.8.2008 18:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut selleri » 24.2.2012 17:00

Retroilija kirjoitti:Uutta tilauksee sit. Mikkä ruuvit mun pitää irrottaa et pääsen käsiks eturattaasee?

Ota sen koppa irti siitä rattaan päältä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista