Super Sportissa ei ole kuristuksia putkessa tai muuallakaan, se on suomalainen mopo ja alunperinkin tehty täkäläisiin sen aikaisiin sääntöihin sopivaksi.
Oikeastaan pakoputki kokonaisuudessaan on kuri. Myös kaasutin, imukaula, sylinteri ja kansi toimii kurina. Käytännössä kaikki vakiohilppeet, paitsi alakerta toimii kurina.
Eli vähän kaikille pitäisi tehdä jotain jos tahtoo saada menemään johonkin. Kannenlasku, joku 12-14 mikuni kaasuttajaksi (ilmanputsari kannattaa samalla vaihtaa johonkin toiseen, pipercross on hyvä), ja jonkinasteinen viriputki niin kulkuja on jo vähän enemmän mitä vakiolla. Sylinteriäkin voi viilata.
Kuitenkin ennen mitään kanattaa kattoa että pytty+mäntä on timmejä, ja porauttaa jollei ole.
50 cc sylinterit ei vaadi lohkojen vartamista, isommat 65-75 cc sylinterit vaatii, koska sylinterin helmojen halkaisija on isompi, ettei mahdu muuten paikalleen.
Kuten P U C H sanoi, metra ja autisa on ainoita mitkä menee ilman avarrusta. Muissa 50 pytyissä on helmat sen verta paksut että täytyy avartaa, tai vaihtoehtoisesti täytyy pytyn helmoja ohentaa.
Osta toinen moottori ja istuta tuo 65, itse tekisin näin ilman että pilataan alkuperäistä konetta.
Tai sitten ostaa pelkät lohkot. Jättää noi nykyset lohkot alkuperäsiksi, ja avartaa niitä toisia.
Tai sitten vaan avartaa noi nykyiset, ei ne vakiolohkot täältä vähään aikaan lopu, jos koskaan. Kuitenkin aniharva tunturi nykyään joutuu lohkojen avarruksen kohteeksi, kunnei nykyään kukaan jaksa tehdä mitään avarruksia
. Taitaa enemmän olla pulaa avarretuista lohkoista mitä vakiolohkoista.