Derbien virittäminen

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Shape » 3.10.2015 23:31

Katoppa vain, pakohelmahan se olikin. Kiitos Juho korjauksesta!
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 4.10.2015 11:45

Pitääkö siis 1-renkaiset männät vaihtaa useammin kuin 2-renkaiset?
Ja kumpi ois parempi normaaliin ajoon? :)
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Shape » 4.10.2015 11:58

Ei niiden käyttöiässä loppujen lopuksi ole suurta eroa. Koska kyseessä on sport-luokan pytty ja vaihdemopo, niin ottaisin sen kaksirenkaisen normaaliin ajoon.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 4.10.2015 17:33

Ok, kiitos.
Sitä viel et onks tos athena 50cc:ssä 1- vai 2-renkaine mäntä? :)
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 4.10.2015 21:49

Shape kirjoitti:http://www.scootfast.net/store/moto/pieces-moteur/haut-moteur/derbi-euro-2/kit-airsal-70cc-derbi-euro-2-fonte.html
Valurautasylinteri.

http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... derbi.html
Alumiinisylinteri, mäntä 1-renkainen.

http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... iston.html
Alumiinisylinteri, mäntä 2-renkainen.

kumpi taas on parempi pytty? alumiini vai valurauta?
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut derbinisti » 5.10.2015 0:20

Alut halvempia ja tehokkaampia(?). Valurautaisissa taas etuina muokattavuus ja pitkäikäisyys. Normi katuajoon valurauta, tehon hakuun alumiini.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
downshift
Pyörä:
Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
30.9.2015 21:05
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut downshift » 5.10.2015 1:12

Mikä mahtaa olla sopiva pääsuuttimen koko kun kiinni Airsal 73cc pytty, phbg 21mm dellorto, rajoittamaton cdi ja Tecnigas E-nox -tehoputki. Oletuksena kaasarissa oli pääsuuttimen koko 92. Saisi olla isompi. Vapaavirtaussuodatin löytyy jo, mutten kiinni viitsi kylmille ilmoille laittaa, joten vakio-ilmanputsarilla mennään. Otan vastaan suutin -ehdotuksia vakio-ilmanputsarille, kuin myös vapaavirtaussuodattimen kanssa. Kiitos!
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 5.10.2015 23:05

onkos motoforcen litteä luistinen 19/21mm kaasari hyvä? ja mikä suutin talveksi kantsii laittaa kun laitan 70 airsalin mk teharin ja vaahtomuoviputsarin
Maddu98
Liittynyt:
11.1.2013 20:42
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Maddu98 » 8.10.2015 20:35

Todiin elikkäs. Onko kellään tietoa miksi derbi käypi jokseenkin liian rikkaalle, kun meinaa barbi käynnistyä huonosti kylmällä ja tukehtuu ryyppyyn? Pääsuutin kuitenkin vain kokoa 92. :roll: Ja tosiaa tekniikkana 17.5 dellorto, vakioputsari, täysin kuriton tyhjätty vakioränni, viilattu imukaulaa ja pakoaukkoa myös muokattu... :nörtti:
downshift
Pyörä:
Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
30.9.2015 21:05
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut downshift » 10.10.2015 23:35

Mikäs olis hyvä alakauttanen putki kun hakee huippuja? Tällä hetkellä E-nox ja tehoalue saisi olla korkeammalla. 21mm dellorto ja Airsalin 73cc pytty.
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 11.10.2015 1:47

No Yasunin R3 vois olla aik hyvä ku suunniteltu 70cc:lle, tai sit SCR Corse tai Metrakitin SP/PR.
Kaikki aik ylävääntösii
derbisti669
Liittynyt:
11.10.2015 12:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut derbisti669 » 11.10.2015 12:44

Ostin tuossa 70 valurauta pytyn niin toimiiko se vakio palotilalla ilman että hakkaisi mäntä kanteen?
downshift
Pyörä:
Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
30.9.2015 21:05
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut downshift » 11.10.2015 20:17

Kiitoksia, katsotaan mihin päädyn!
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 11.10.2015 22:14

mikä suutin ois hyvä viilatulle 70 airsalille jossa on kiinni motoforcen lättäluistinen 19mm kaasari. oisko 125 hyvä koko. miten tuota mäntää uskaltaa viilata? nopee vastaus kiitos
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 12.10.2015 11:25

100 suutin on ihan hyvä.


No ei. Turhaan sitä kyselee valmiita suutinkokoja..
Nimittäin jos siulla käy hyvin, se ei röpöttele tms., mutta voi käydä laihalla, jota tuskin tulet huomaamaan --> esim. mäntä voi sulaa suuren rasituksen alla.

Aloitat reilusti isosta pääsuuttimesta. Hanki suutinrasia, jossa 10kpl suuttimia.
Ensimmäisenä kokeilet niillä suuttimilla, mitkä on jo valmiiksi kaasuttimessa.

Vaikka se ei röpöttelisi, niin silti laitat isompaa pääsuutinta.
Niin pitkään isompi pääsuutin, kunnes se rötää täydellä kaasulla kovilla kierroksilla, sitten 2-5nroo pienempi pääsuutin kiinni.

miten tuota mäntää uskaltaa viilata?

Miksi haluat viilata sitä, vaikka et taida tietää, mitä olet tekemässä.. ?

Kuva
kopioitu sellyoursoul90 photobucket galleriasta

Ja männän pitää peittää pakoaukko @ YKK.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista