Älä ainenkaan polje sitä mopoas, voi nimittäin palaa se sulakepolttimo tuosta kynästä, yleensä ovat maks. 230V kestäviä..
Virtamittari ois kätevämpi, siitä joka johto piippauspuolella läpi, ja takarenkaasta pyörittämällä kattoo miten antaa kipunaa,eli siis piippaa.
Kutonen päälle, pyörittämään hissukseen että kerkee laskemaan vauhtipyörän liikkeet millon on kampiakseli tehnyt täyden pyörähdyksen, sillä saa selville aika hyvin missä kohin antaa kipinän.
Mutta kannattaa edelleen varoa näppejä, antaa kivat tykytykset muuten
Polkasin jo, ei se vielä hajonnut. kiitos vinkistä kuitenkin
Ja anto ihan kivan tällin sormille
pitääkö mun nyt käydä virtamittarilla kokeilemaan kaikkia johtoja, kun vain vihreällä valolla syttyi se valo? Eli ei tulis muille johdoille virtaa.. Ja kokeilin vihreän johdon viimeisenä, eli virtakynän sulake ei voi olla poksahtanut muita johtoja kokeillessa
No, jos kerran sanot niin, niin teen niin
Tartteeko noita pyörähdyksiä laskea, ja miettiä sitä milloin antaa kipinän? Koska minulla ei ole mitään hajua missä kohtiin sen kipinän pitäisi tulla, jos se edes tulee.
Eikös sen alkuun voisi kokeilla kaikki johdot läpi, ja riittäisi kunhan jossain vaiheessa tulisi virtamittarista piippaus?
Vai onko juju juuri siinä, että kipinän pitää tulla tiettynä hetkenä, muuten staattori, cdi tmv. on rikki?
E: Jos nyt jokin johto ei anna piippausta missään vaiheessa, voin alkaa suoraan etsimään vikaa vauhtipyörän sisältä?
Nyt kävi se mitä eniten pelkäsin, eli sähköinen vika
En tajua sähköistä yhtään mitään..
Virtamittarin saan huomiseksi kaverilta lainaan, mutta en edes osaa käyttää sitä.. Eli tuskinpa tulee onnistumaan mun kipinän mittaukset
Jos tuo Staattori yms. vauhtipyörän seutu ois kunnossa, eikö mun pitäis saada tälli jokaisesta neljästä johosta jotka tulee siihen cdi boksiin? Kun nyt sain vaan yhestä niin eiköhän se vauhtipyörän sisusta ole rikki