Puch-moottoriset Tunturit

-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 29.2.2012 2:48

Jos mäntä maksimissaan 45mm niin 65cc, jos minimissään 47mm niin 75cc.
Noita ikkunallisia mäntiä saa helvetin huonosti.
Kohtuullisen harvinainen, ei noita ole tusinaa kymmenessä.
Paukkua löytyy varsin mukavasti, vaikka kaverina olisikin bolt-on-osat n. 20mm kaasari ja Tunturi teharia vastaavaksi muokattu MK Muffler. Tietysti pakokanava portattuna sujuvaksi mufflerin 28mm sisähalkasijalliseen alkukäyrään.
Myytkö? :lol:
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 29.2.2012 8:21

Sitten toi on luultavammin 65cc. En taida kyllä myydä, joskus kasaas ton supersportin ja isken tohon männän.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 29.2.2012 17:02

Tilasin ny väärän männän >:C
Kertokaa joku paikka josta saa hyvii 38.25mm mäntiä.
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 29.2.2012 20:26

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 3&pagenr=5

Tuolla pitäs olla ja jos vähän laadukkaampaa hakee niin kannattaa ostaa nuita L-profiilisia.
Tosin jos vakio niin taitaa siiinä tuommonen normaalikin hyvin ajaa asiansa.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 29.2.2012 21:03

Slerpa_ kirjoitti:Se pytyn merkki on JPC, niistä on pienellä viilauksella saatu suht hyvin tehoa ulos, ainakin 60 ja 70 kuutioisista (vai oliko 65 vai 75 vai mikälie). Kaiketikkin joku pytty oli jotenkin yhteydessä autisaan, kun joskus puhutaan "JPC autisasta"?


Kyllä se ihan Autisa JPC on. JPC on ollut muinoin Autisan malli, sama homma kuin vaikka Malossi MHR.
65 ja 75 kuutioisena löytynyt, 75cc-läppäohjattuakin on olemassa. Poraamattona ja viilaamattomana aika arvokas. Mäntien saatavuus huono. Kohtalaisen tehokas. 18mm Dellorton ja "tunturiteharin" kanssa hauska paketti. Ei mene Super Sportiin lohkoja avartamatta, 65cc menee juuri ja juuri Sportiin.

Muuta kysyttävää?
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 29.2.2012 21:30

Löytyy kaikki autisat hyllyltä muuten viilamattomana, onko rikos avartaa kaikesta pako tp-376 alkukäyrän koon vastaavaksi? (about 25mm)
Nämä pytyt ovat suunniteltu 2vaihteisiin, siksi ''nuhaisia'' vakiona.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 29.2.2012 22:00

Mites vois kattoo että onko noi Autisat viilattuja? Ja saakos tällästä menee helposti pappa tunaan? Kävin muuten tonkii äskön noita pyttyjä, ja huomasin, että ei perhana, mulla on 3 JPC Autisaa. Kaikki mun mielestä 65cc, ja kansi vissiin kahteen. Myös kaks mäntää on, toinen aika loppuun ajetun näkönen, mutta toinen sen näkönen että sillä saattas vielä ajaa hetken, kunhan sais männänrenkaan.

Minkäs arvonen tollanen Autisa suunnilleen on viilaamattomana, kannella varustettuna tietty?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 29.2.2012 22:34

Mites vois kattoo että onko noi Autisat viilattuja?
kattomalla pakokanavaan. Jos se on viilattu, siellä näkyy jotain työstöjälkiä. Jossei näy, niin on yksi niistä harvinaisista hyvin viilatuista ja viimeistellyistä pytyistä. Niitä ei paljoa ole, kaikki on joko vakioita tai millisinnemillitänne-tekniikalla vedettyjä.
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 1.3.2012 0:44

Viilaamattomassa JPC Autisassa pakokanavan halkaisija on tiivistepinnan puolella muistaakseni n. 24mm, eli kuristava. Eipä noilla ilman tuon muokkaamista minusta mitään käyttöarvoa ole, koska Metran 75cc on tehoiltaan karkeasti saman tehoinen, ellei jopa tehokkaampi. Mikäli oikein muistan, niin tuossa JPC-pannussa on huuhteluiden lähdötkin hieman ahdistavat, mutteivat niin pahasti kuin pakokanava.
Sanoisin, että jos on täydellinen,pakasta vedetty tai vähän ajettu sarja, niin sellainen 120e-140e voisi olla käypäinen hinta.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 1.3.2012 19:36

Pääsin puhaltimen siipiin asti ku koitin päästä eturattaasee käsiks. Ohjeit? Nii ja miten mä saan vaihdepolkimen irti?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 1.3.2012 20:37

Ei sitä puhallinta tartte irrottaa. Sen rattaan saa sieltä välistä laitettua paikalleen,
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Betaversio » 1.3.2012 22:35

-vainio- kirjoitti:Sanoisin, että jos on täydellinen,pakasta vedetty tai vähän ajettu sarja, niin sellainen 120e-140e voisi olla käypäinen hinta.

Heh, täydellisestä sarjasta ehkä tuon verran, mutta nuista normi pajanperältä lattianrajasta löydetyistä "yksilöistä" korkeinaan muutaman kympin, kun niihin menee satkunverran rahaa että niitä voi edes yrittää laittaa käyntiin. :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 1.3.2012 23:09

Tietääks kukaan noista voimakoneen kietareista kun pitäs vaihtaa alapäänlaakeri mutta samalla vaivalla menis koko kietarin vaihto.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.3.2012 23:14

Onkos kellän tietoo/käsitystä että millasia mäntiä tohon 65cc JPC Autisaan kannattais metsästää? Millaset siis sopis. Ja jos saa jostain ikkunattoman, niin pystyykö ite tekee ikkunan/onko liian vaikee homma?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 1.3.2012 23:32

Yhdellä L-profiilin renkaalla olevaa ikkunamäntää, kiven alla ovat. Nakkilan pyörässä ja mopossa parivuotta takaisin oli vielä muutamia vakiokokoisia, en tiedä että onko enää.
Kyllä tuohon kaksirenkaisenkin männän voi laittaa, ikkunan teko vaikeaa, koska se pitäisi tehdä alemman männänrenkaan uraan. Yksi vaihtoehto on muuttaa läppäohjatuksi, jolloin saa takahuuhtelun käyttöön ilman männän ikkunaa.

Betaversio kirjoitti:
-vainio- kirjoitti:Sanoisin, että jos on täydellinen,pakasta vedetty tai vähän ajettu sarja, niin sellainen 120e-140e voisi olla käypäinen hinta.

Heh, täydellisestä sarjasta ehkä tuon verran, mutta nuista normi pajanperältä lattianrajasta löydetyistä "yksilöistä" korkeinaan muutaman kympin, kun niihin menee satkunverran rahaa että niitä voi edes yrittää laittaa käyntiin. :roll:

Tätä juuri, vaikka kohtuu harvinaisia ovat, niin ei se automaattisesti tarkoita että on helvetin arvokas.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista