Monkey viritys ja tekniikka

Tunkero
Liittynyt:
12.8.2011 10:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Tunkero » 25.8.2011 17:15

Mitä mahtaa tuossa 19mm "Jinke" vastaavassa kaasarissa olevan vikaa?
Vaihdoin alkuperäisen tilalle ja ei oikeen suostu käymään ryypylläkään. Kokeiltu neulasta kaikki kohat, mutta ei lähe käymään.
Säädöissä käyty siellä ja täällä.
Alimmalla sokalla "lupailee" ryypyn kanssa ja lähtee käytiin hetkeksi (huutaa, aaltoilee), kun laittaa käden ilmanotto aukkoon. Bensaa saa. Vastaa kaasuun jotenkuten. Ei pitäis olla missään imuvuotoa.

Kaasari on hieman porattu (?) ent. omistaja Jonnen tekeleitä, näyttää siistiltä. Suutinta en saanut irti et sais katottuu minkä kokonen.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 25.8.2011 19:15

Tunkero kirjoitti:Mitä mahtaa tuossa 19mm "Jinke" vastaavassa kaasarissa olevan vikaa?
Vaihdoin alkuperäisen tilalle ja ei oikeen suostu käymään ryypylläkään. Kokeiltu neulasta kaikki kohat, mutta ei lähe käymään.
Säädöissä käyty siellä ja täällä.
Alimmalla sokalla "lupailee" ryypyn kanssa ja lähtee käytiin hetkeksi (huutaa, aaltoilee), kun laittaa käden ilmanotto aukkoon. Bensaa saa. Vastaa kaasuun jotenkuten. Ei pitäis olla missään imuvuotoa.

Kaasari on hieman porattu (?) ent. omistaja Jonnen tekeleitä, näyttää siistiltä. Suutinta en saanut irti et sais katottuu minkä kokonen.
Onko kantta avarrettu ollenkaan?
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Tunkero
Liittynyt:
12.8.2011 10:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Tunkero » 25.8.2011 19:35

On avarettu suppilon muotoinen 18mm ylhäältä mitattuna.
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 25.8.2011 19:39

aika selevä tapaus,porattu liikaa sivuttais suunnasta pääsee ilmaa luistin sivuilta menemään,nimimerkillä kokemusta on ;) ota kaasari irti anna luisti olla kaasarissa kiinni ja älä paina kaasua olleenkaan, katot sitten näkyykö valoa luistin sivuilta taikka liikaa alapuolelta.
Tunkero
Liittynyt:
12.8.2011 10:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Tunkero » 25.8.2011 19:51

Kävin katsomassa niin sivuilta ei näy valoa mutta alhaalta on sellanen pieni lovi mikä päästää valoa ja on luistista.
j0ne96
Pyörä:
Honda monkey EX: suzuki s1 -95
Liittynyt:
24.9.2009 16:45
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut j0ne96 » 27.8.2011 15:11

Mites päin nuo männänrenkaat laitettiin tohon mäntään?
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 27.8.2011 17:00

Oon avvaamassa ensimmäistä kertaa konetta koska meni tuossa tienpäällä vaihteet sitäluokkaan rikki että ei toimi ku 1 ja 2vaihe ennää :S edes vapaalle ei mee.. ajattelin purkaa koko konnneen samalla ku tuntuis muutenki olevan sen tarpeessa.
Saako koneen auki kun avaa kaikki mutterit lohkosta? Vai pitääkö magneetto ja kytkinkruunukin irrottaa tms?
honber
Liittynyt:
15.7.2010 12:20
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut honber » 29.8.2011 14:33

mikä on vikana ei lähde käyntiin bensaa ja ilmaa saa ihan hyvin ja kipinäkin on. mikä pitää olla katkojankärjen välys ? ja mitkä on venttiilien välykset? AAPUUVVA? :eek: :roll:
We all make mistakes deal with it.
j0ne96
Pyörä:
Honda monkey EX: suzuki s1 -95
Liittynyt:
24.9.2009 16:45
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut j0ne96 » 29.8.2011 16:37

Venttiilien välys on 0,05 mm
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 29.8.2011 18:04

tarkista että sulla on nokkaratas oikeassa asennossa! magneeton T sielä reunassa olevaan koloon ja sitte nokkarattaan O sielä reunassa olevaan koloon.
blockhead Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut blockhead » 29.8.2011 19:04

Jos on kansi ollut irti niin ketjujako voi heittää 180asteella, jolloin ei käynnisty.
henkka246
Liittynyt:
21.4.2009 17:35
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut henkka246 » 31.8.2011 21:34

oon vaihtamas kampiaksilan laakereita mutta on yks ongelma:
kuinka sen nokkaketjun rattaan saa kampiaksilasta irti? ja kuinka se ylipäätään on siinä kiinni? (lämpösovite?)
mankivanki
Liittynyt:
14.7.2011 20:27
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut mankivanki » 1.9.2011 23:13

Mä ainakin sain melko helposti ulosvetäjällä tai oli se nyt kyl aika tiukka. Muista merkata se asento se vaikuttaa nokkaketjuun. siis nokka-akselin ajoitukseen, sil ei ole mitään kiilaa.takaisin laittaessa
voi muuten tulla ongelmia sen jaon kanssa. toivottavasti ymmärsit
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re:

ViestiKirjoittanut Onkimato » 4.9.2011 12:12

-keulii- kirjoitti:
jonioo kirjoitti:on?

nii eihän se putki sitten hirveästi vaikuta ainakaan minun tietääkseni

No tottakai suora ja avara putki on parempi kuin tukkoinen vakioputkilo. Ei siellä ihmeitä tehdä, mutta kyllä se tuo vauhtia ja ääntä lisää.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 4.9.2011 15:21

miten saa kivasti otettua vanhat tiivisteet pois esim lohkojen välistä yms?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista