Derbin huolto ja ongelmat #1

-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -MJU- » 13.10.2012 15:57

Valkonen savu viittais kannentiivisteeseeen ja kipinä kannattaa katsoa ottamalla tulppa irti ja pitää sitä kiinni jossain pytyssä tai rungossa ja polkea niin näät antaako se.
Tsekkaa galleria
reizka90
Pyörä:
Onhan noita ollut useampia
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
25.7.2010 0:18
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut reizka90 » 14.10.2012 1:44

Meneekö tuo kytkinsetti 05 derbiin? Vai onko uuden mallin kytkimessä eroa vanhaan ? Hinta ei ole ainakaan päätä huimaava ja onhan kyseessä kuitenkin stagen setti..
E: niin ja linkki ois tossa http://www.vekastore.fi/motopart24/kytk ... derbi.html

E: katos vaan, hinta olikin laitettu ihan vitulleen. Ihmettelinkin että miten voi maksaa 6,50€ stagen kytkinsetti. Nyt se hinta on päivitetty oikein 74,70 €.
Ostetaan turbokit änkkä
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nevssons » 14.10.2012 22:25

Mikäköhän on ku koko mopo rätisee ja tärisee keskikierroksilla? Pienillä ja suurilla kiekoilla ei tunnu ongelmaa mutta keskikierroksilla tuntuu todella häiritsevää tärinää ja rätinää. Vapaalla kierrätettäessä ei ole mitään ongelmaa. Kun vauhdista päästää kytkimen niin tuntee rätinän siinä ku kierrokset laskee. Sama joka vaihteella.


Voisikos syy olla vaikka joissain(pyörien, koneen) laakereissa? Koneen laakerit on vaihdettu muutama tonni sitten kytkinakselin laakereita lukuunottamatta. Voisikos vika kampurassa jolla on ajettu enemmän kun suositellaan? Alle tonni sitten mäntää vaihtaessani en tosin huomannut mitään häiritsevää välystä.

E: Ja ylempään: Tuollahan lukee että menee koneisiin EBS, Morini, D50B0. EBS on vanha kone ja D50B0 on uusi kone. Sinulla on siis -05 vuosimallissasi vanha kone.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
reizka90
Pyörä:
Onhan noita ollut useampia
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
25.7.2010 0:18
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut reizka90 » 15.10.2012 0:10

Katoppas että koneen kiinnikkeet on kunnolla kiristetty.
Ostetaan turbokit änkkä
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 15.10.2012 18:14

Rene Heimonen kirjoitti:Meneekö tuo kytkinsetti 05 derbiin? Vai onko uuden mallin kytkimessä eroa vanhaan ? Hinta ei ole ainakaan päätä huimaava ja onhan kyseessä kuitenkin stagen setti..
E: niin ja linkki ois tossa http://www.vekastore.fi/motopart24/kytk ... derbi.html

E: katos vaan, hinta olikin laitettu ihan vitulleen. Ihmettelinkin että miten voi maksaa 6,50€ stagen kytkinsetti. Nyt se hinta on päivitetty oikein 74,70 €.

http://www.janikaasalainen.fi/kytkinsar ... -4048.html
Taitaa olla sama setti, mutta hintaa 28€ vähemmän.
ekis
Liittynyt:
22.4.2012 21:47
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ekis » 15.10.2012 20:26

Mikäköhän iski terpiin, kun laitoin normaalisti käyntiin ja lähti ekalla polkasulla, sitten noin puolen kilometrin ajon jälkeen sammu, eikä lähtenyt enään käyntiin. Sammu samalla tavalla kuin ois pensa loppunu. Koitin toisella tulpalla ja suutinta vaihoin isommaksi ei mitään vaikutusta.. Oli ollut kuukauden seisonnassa ennen tätä, että oisko voinu tiivistyy vettä tankin pinnoille?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nevssons » 15.10.2012 23:29

Antoiko tulppa kipinää ja kastuiko tulppa?
Jos bensaa ja kipinää tulee niin tarkistappa miten mäntä ja pytty jakselee.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
reizka90
Pyörä:
Onhan noita ollut useampia
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
25.7.2010 0:18
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut reizka90 » 16.10.2012 0:51

ekis kirjoitti:Mikäköhän iski terpiin, kun laitoin normaalisti käyntiin ja lähti ekalla polkasulla, sitten noin puolen kilometrin ajon jälkeen sammu, eikä lähtenyt enään käyntiin. Sammu samalla tavalla kuin ois pensa loppunu. Koitin toisella tulpalla ja suutinta vaihoin isommaksi ei mitään vaikutusta.. Oli ollut kuukauden seisonnassa ennen tätä, että oisko voinu tiivistyy vettä tankin pinnoille?


Mikäli tulppa ei kastu polkiessa niin katoppas että alipainehana toimii oikein. Helpoin tapa on irroittaa molemmat letkut kaasarilta ja imeä siitä alipaine letkusta. Jos bensaa alkaa valumaan kunnolla siitä toisesta letkusta, niin pitäis toimia. Pistä kaasari atomeiks ja putsaa kaikki suuttimet ja reiät paineilmalla, sekä tarkista neulaventtiilin toimivuus. Ite lähtisin noilla liikkeelle. Mulla on ollut todella monessa eri pyörässä vastaavia ongelmia ja korjaantunut yleensä aina kaasarin putsauksella ja tarkistamalla että bensa kulkee oikein. Jos puristuksia löytyy niin männän kanssa ei pitäis olla ongelmia.
Ostetaan turbokit änkkä
ekis
Liittynyt:
22.4.2012 21:47
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ekis » 16.10.2012 10:51

Ookkei, kiitti vastauksista. Antoi kyllä ihan näkyvän ja kirkkaan kipinän ja tulppa kastui aina kun hetken polki, mutta se ihmetyttää, että ei lähtenyt käyntiin, vaikka laitoin tulpanreiästä bensaa sisään :s Mut joo pitää toi kaasari putsailla ja kokeilla uuestaa.
Derbi1996
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -12 Ford Focus -06
Liittynyt:
13.8.2011 22:53
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Derbi1996 » 16.10.2012 15:48

Pitääkö mäntä vaihtaa 10 000km välein vai 15 000km välein?
Meikko
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 '09, Derbi DRD Pro SM 80cc '10, Tunturi Break -86, exät: Aprilia RS 50 '07 ja Peugeot XPS '06
Paikkakunta:
Parkano
Liittynyt:
26.10.2011 1:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Meikko » 16.10.2012 15:55

10k mrenkaat ja 15k mäntä
"Four wheels move the body. Two wheels move the soul"
av88
Pyörä:
Derbi X-Race 2007
Liittynyt:
11.5.2011 15:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut av88 » 16.10.2012 17:13

Ohjekirjassa vaihtoväli on 15tkm. Kymppitonnin kohdalla en minä ainakaan alkais vaihtamaan pelkkiä m-renkaita, suoraan koko mäntä vaihtoon. Ei se mäntäsarja maksa kuin joku 30-50€ ja sillä ajelee sen 10 000-15 000km. Ite ajattelin vaihtaa männän, tiivistesarjan ja neulalaakerin sitten kun pistän oman espanjanratsuni myyntiin Eli 2014 keväällä, toivottavasti ei leivo pullaa ennen sitä :D
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kville » 16.10.2012 18:19

15tkm se vaihtoväli on ohjekirjan mukaan mutta kannattaa vaihtaa 10-15tkm välein riippuen siitä miten on väljä. itte ajoin alkuperäselä männälä 16tkm eikä ollu ees pahasti väljä
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
-latza-
Pyörä:
Derbi drd racing sm 07
Paikkakunta:
Rymättylä
Liittynyt:
6.9.2011 20:27
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -latza- » 16.10.2012 19:14

Terve,

Osaiskos joku kertoa mikä tossa mopossa nyt taas vaihteeksi mättää..
Eilen illalla olin lähtenyt kylille ja sinne matkaa n.6km sinä matkan aikana ei satanut eikä muutenkaan ollut mitään ongelmaa mutta alkumatkasta ei halunnut ottaa kierroksia perille asti, oletin sen johtuvan siitä että kone olisi vielä hieman kylmä. No sama tapahtui sitten vielä n. puolessa välissä matkaa ja ajattelin että se oli vai jokin hetkellinen bensan saantiin tai johonkin muuhun pieneen ongelmaan liittyvää enkä sitten enää sen jälkeen kiinnittänyt asiaan huomiota. Kun myöhemmin lähdin ajamaan takaisin mopo oli seissyt paikoillaan reilun tunnin ja sitten n. 1km jälkeen alkoi pätkimään aivan hillittömästi eikä ottanut kierroksia kun ihan hiukan ja niitäkin vain harvoin kunnes olin jo melkein pysähtynyt. Sitten pääsi taas jatkamaan eteenpäin aivan normaalisti ja sama tapahtui taas 200m päässä, alamäessä oli erityisesti ongelmia ja kun pysähtyi ihan omatoimisesti niin ei pysynyt tyhjäkäynnillä hetkeäkään. Tätä samaa jatkui loppumatkan ja mitä pidemmälle päästiin sitä useammin vika tuli takaisin ja sitä pahempi se oli. viimeisellä 100m taisi mopo hyytyä neljä kertaa. Niin ja kun ajoin takaisin niin vettä satoi aivan kaatamalla. Bensan saannista se tuskin on kiinni koska ku laittoi ryypyn päälle niin ei ollut vaikutusta, tai jos oli niin huonompaan suuntaan. Mopo on siis Derbi drd racing sm 07
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nevssons » 16.10.2012 19:39

Jos ei syy ei ole bensan saannissa, se on sytytyksessä. Itellä oli vähän samanlaista selittämätöntä pätkimistä joka sitten selittyi yhteenpalaneilla virtalukonpohjan piuhoilla. Että katteleppa vaikka piuhoja läpi.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista