gileramies2012 kirjoitti:moro, miten tuosta gilera smt 2012 moposta puhistetaan ilmanputsari? mopo ei meinaa lähtä +20 asteen helteessäkään käyntiin. tulppa on lämpöarvoa 9. mikä muu voi olla vikana, jos mopo ei meinaa käynnistyä, kuin se että ilmanputsari on tukossa?
Tankinkorkki ei hengitä? Eli painetta kertyy liikaa.. Toinen on tietysti, että kaasuttimessa voi olla roska.
Tsekkaappa kuminen imukaula, että on aivan ehjä. Se on ainakin ajosta sammumisia aiheuttanut.. Ilmanputsarin kansi näkyy oikeanpuoleisten sivukatteiden välissä tai edessä. Muovinen kansi, joka kolmella ruuvilla kiinni. Siellä sisällä pitäisi olla suodatin. Jotenkin en usko vaan, että ilmanputsari vaikuttaa asiaan noin paljon.
Tuskin 2012 malli on kerennyt vielä väljistyäkään. Mites tulppa, onko NGK:n BP9ES? Tarkista varulta kipinä ja kärkivälin mitta. (Voi olla karstapiikkikin tulpassa). Jos on paljon ajettu, varsinkin kurilla voi olla putkeen kerääntynyt karstaa. Männänvaihtokin voi olla tarpeellista, mutta et varmaan oo 10 000 lähelle ajanut?
effekti kirjoitti:mikä vikana jos saatana ei toimi kytkin kunnolla ei ota kierroksia kunnolla ja puristuksia ei oikein ole, eli ei lähde käyntiin kiksistä,mutta työntämällä lähtee (huonosti) ? leipo?
edit: ja pari päivää sitten mopo sihisi ajon jälkeen
joka loppui kun sammutti moottorin
Voi olla, että sulla jää kytkin päälle ? Eli on osittain päällä, jolloin niitä puristuksia ei ole paljoa? Tosin lämpöleikkaaminenkin on voinut sattua. Sammuiko mopo yhtäkkiä ja piti odottaa jonkun aikaa, että lähti käyntiin?