420
- Pyörä:
- Gilera SMT 2010 | -07 Ankka
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 9.5.2015 1:14
johnnyw kirjoitti:Meneekö näihin derbin koneisiin tollanen 5 levyn kytkinsetti mukisematta ilman mitään patentteja? Ihmettelin vaan kun orkkis levyjä 4 massalevyä/kolme välilevyä. Motonetistä meinasin hakea uudet levyt mutta näyttäs tossa setissä olevan 5 massalevyä/4 välilevyä.
E: No ilmeisesti käy. Mutta kannattaako noita motonetin forten levyjä edes ostaa, vai olisko esim moposportista "kevlar kit jäykemmillä kytkinjousillä" järkevämpi vaihtoehto? Mieluummin maksaa parikymppiä enemmän jos ei sit taas tarvi vähänajan päästä olla uudestaan vaihtamassa
Kannattaa ostaa ihan suosiolla moposportista Malossin levyt ja jouset n.55€, kun noilla takaa paljon mukavemman ajotuntuman ja kestävyyden kuin forten kiinanihmeillä.
Ja sitten omiin ongelmiin. Ongelmien syiksi paljastui kiinalainen laadukas imukaula, joka aiheutti kunnon imuvudon ja tästä johtuen veti seokset laihalle. Nyt laitoin derbin 17,5mm imukaulan paikoilleen ja lämmötkin alkoi pysymään kurissa(n.40-80 astetta).
Gilera SMT[73cc Räkäsali leveemmällä pakoaukolla, Giannelli, 21mm PHBG Lortto, Malossi VL15 Läppärunko, Avarrettu imukaula, 13-52 Välit]
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
420 kirjoitti:johnnyw kirjoitti:Meneekö näihin derbin koneisiin tollanen 5 levyn kytkinsetti mukisematta ilman mitään patentteja? Ihmettelin vaan kun orkkis levyjä 4 massalevyä/kolme välilevyä. Motonetistä meinasin hakea uudet levyt mutta näyttäs tossa setissä olevan 5 massalevyä/4 välilevyä.
E: No ilmeisesti käy. Mutta kannattaako noita motonetin forten levyjä edes ostaa, vai olisko esim moposportista "kevlar kit jäykemmillä kytkinjousillä" järkevämpi vaihtoehto? Mieluummin maksaa parikymppiä enemmän jos ei sit taas tarvi vähänajan päästä olla uudestaan vaihtamassa
Kannattaa ostaa ihan suosiolla moposportista Malossin levyt ja jouset n.55€, kun noilla takaa paljon mukavemman ajotuntuman ja kestävyyden kuin forten kiinanihmeillä.
Itseasiassa tollasen malossin kitin pistin viime kesänä pikkuveljen SX ja ei se oikein vakuuttanut hintaan nähden. Kyllähän se ihan hyvin toimi luistamatta, mutta ne jouset ei kyllä ollu yhtään vakiota jäykemmät ja levytkin näytti melkolailla orkkista vastaavilta.
Viimeksi muokannut johnnyw päivämäärä 30.3.2016 22:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Derbiboy00
- Liittynyt:
- 3.7.2015 19:44
Mikäs jarruissa on nyt kun olen ilmannut ne vaikka kuinka monta kertaa ja silti kun painan poljinta/kahvaa niin ei tapahdu mitään. Kahva vain menee pohjaan ihan kevyesti.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Jotenkin vaikuttaa että tuo ilmausoperaatio ei ole mennyt ihan putkeen. Mitenkäs ne jarrut ovat toimineet heti tuon ilmauksen jälkeen?
Derbiboy00
- Liittynyt:
- 3.7.2015 19:44
notreal911 kirjoitti:Jotenkin vaikuttaa että tuo ilmausoperaatio ei ole mennyt ihan putkeen. Mitenkäs ne jarrut ovat toimineet heti tuon ilmauksen jälkeen?
Kun vaihdoin jarrupalat ja laitoin jarrusatulat takaisin kiinni niin sen jälkeen ei ole toiminut. Tuntuu siltä että jarrumännät eivät puristaisi jarrupaloja levyä vasten. Jarrunestettä on ja olen ilmannut ne aika monta kertaa ja ilmausruuvista tulee nestettä ilman mitään ilmakuplia. Ilmauksen jälkeen ei tulosta.
derbinmies
- Liittynyt:
- 15.10.2015 19:01
Derbi saa kipinän mutta ei tulpalle tuu bensaa missä vika?
metsienmies1
- Liittynyt:
- 14.2.2016 1:03
Osaako porukka sanoa että missä vika DRD Pro mallissa kun vaihdoin takajarrupalat ja vaihdon jälkeen poljin menee melkein joka kerta aivan pohjaan saakka kunnes jarruttaa tehokkaammin, mutta ei niin tehokkaasti kun pitäisi... pitääkö ilmata vai? Muutenkin poljin on puolet löysempi kun ennen
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Sanoisinpa, että, kun laitoit uudet palat, olet joutunut painamaan männät sylinteriin sisälle, muutoin uudet palat ei olisi mahtuneet paikalleen. Nyt kun painat poljinta, männät on het, asennuksen jälkeen niin kaukana, ettei palat purista vielä levyä kunnolla. Männät asettuu oikealle etäisyydelle kunhan pumppaat jarrua. Pumppaamisessa on tärkeää, että päästät polkimen nopeasti ihan ylös asti. Pumppaamista saatat joutua suorittamaan minuutin, ja hienosäätö syntyy sitten itekseen ajossa. Pelkkä levyjen vaihto ei edellytä ilmausta, ilmaus tarvitaan jos järjestelmään on päässyt ilmaa sisään.
metsienmies1
- Liittynyt:
- 14.2.2016 1:03
Oon pumpannut ihan reilusti ja ajanut palojen vaihdon jäljeen 50km, mutta ei ole parantunut yhtään siitä kun minkälaisiksi tuli 2min pumppaalisen jälkeen. Jouduin aukaista jarrusatulan "kahteen osaan", jolloin varmaan päässyt ilmaa menemään jarrujärjestelmään
Jos ilmaa on päässyt jarruihin niin voisiko tämä tehoton ja kevyt jarru johtua siitä?
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Nyt alkaa kyllä oikeasti loppumaan ideat tän värkin kanssa. Tarkistelin tänään vesipumpun kun ajattelin sen olevan rikki koska alkanut lämpenemään reilusti enemmän kun normaalisti. Impelleri näytti kuitenkin pyörivän ihan normaalisti polkiessa, mutta jo parin kilsan ajosta sylinteri on niin kuuma että polttaa koskiessa. Kannentiiviste tuskin on mennyt koska nesteet ihan normaalin väriset kun tyhjensin pumpun tarkistusta varten eikä kerää painetta paisariin. Termostaattiakaan ei tässä sylinterissä ole ni siitäkään ei voi johtua.
Kierrokset ei leijaile ja mopo toimii tuota kuumenemista lukuunottamatta ok ni alkaa menemään sormi suuhun.
Eli kellään ideoita?
ja mainitaan nyt sit ne speksitkin taas vaikka jo useampaan kertaan jo tässä threadissa tullut laitettua.
2010 X race
50cc airsal
17.5mm phva
Putkina nyt testattu Metrakit ja Big One
Samppa ☺
- Liittynyt:
- 15.3.2016 21:10
johnnyw kirjoitti:Nyt alkaa kyllä oikeasti loppumaan ideat tän värkin kanssa. Tarkistelin tänään vesipumpun kun ajattelin sen olevan rikki koska alkanut lämpenemään reilusti enemmän kun normaalisti. Impelleri näytti kuitenkin pyörivän ihan normaalisti polkiessa, mutta jo parin kilsan ajosta sylinteri on niin kuuma että polttaa koskiessa. Kannentiiviste tuskin on mennyt koska nesteet ihan normaalin väriset kun tyhjensin pumpun tarkistusta varten eikä kerää painetta paisariin. Termostaattiakaan ei tässä sylinterissä ole ni siitäkään ei voi johtua.
Kierrokset ei leijaile ja mopo toimii tuota kuumenemista lukuunottamatta ok ni alkaa menemään sormi suuhun.
Eli kellään ideoita?
ja mainitaan nyt sit ne speksitkin taas vaikka jo useampaan kertaan jo tässä threadissa tullut laitettua.
2010 X race
50cc airsal
17.5mm phva
Putkina nyt testattu Metrakit ja Big One
Eipä siinä kovin moni asia pielessä olla voi, jos syylärissä tai pumpussa ei ole kummallisempaa vikaa. Kyllä aika vahvasti laihalla käymiseen viittaa.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Samppa ☺ kirjoitti:johnnyw kirjoitti:Nyt alkaa kyllä oikeasti loppumaan ideat tän värkin kanssa. Tarkistelin tänään vesipumpun kun ajattelin sen olevan rikki koska alkanut lämpenemään reilusti enemmän kun normaalisti. Impelleri näytti kuitenkin pyörivän ihan normaalisti polkiessa, mutta jo parin kilsan ajosta sylinteri on niin kuuma että polttaa koskiessa. Kannentiiviste tuskin on mennyt koska nesteet ihan normaalin väriset kun tyhjensin pumpun tarkistusta varten eikä kerää painetta paisariin. Termostaattiakaan ei tässä sylinterissä ole ni siitäkään ei voi johtua.
Kierrokset ei leijaile ja mopo toimii tuota kuumenemista lukuunottamatta ok ni alkaa menemään sormi suuhun.
Eli kellään ideoita?
ja mainitaan nyt sit ne speksitkin taas vaikka jo useampaan kertaan jo tässä threadissa tullut laitettua.
2010 X race
50cc airsal
17.5mm phva
Putkina nyt testattu Metrakit ja Big One
Eipä siinä kovin moni asia pielessä olla voi, jos syylärissä tai pumpussa ei ole kummallisempaa vikaa. Kyllä aika vahvasti laihalla käymiseen viittaa.
Niinhan se kaikenjärjen mukaan olisi, mutta tulppa on kyllä enemmänkin sen näköinen että kävisi pikkasen rikkaalla kun laihalla. Melko mystistä taas.
Samppa ☺
- Liittynyt:
- 15.3.2016 21:10
johnnyw kirjoitti:Samppa ☺ kirjoitti:johnnyw kirjoitti:Nyt alkaa kyllä oikeasti loppumaan ideat tän värkin kanssa. Tarkistelin tänään vesipumpun kun ajattelin sen olevan rikki koska alkanut lämpenemään reilusti enemmän kun normaalisti. Impelleri näytti kuitenkin pyörivän ihan normaalisti polkiessa, mutta jo parin kilsan ajosta sylinteri on niin kuuma että polttaa koskiessa. Kannentiiviste tuskin on mennyt koska nesteet ihan normaalin väriset kun tyhjensin pumpun tarkistusta varten eikä kerää painetta paisariin. Termostaattiakaan ei tässä sylinterissä ole ni siitäkään ei voi johtua.
Kierrokset ei leijaile ja mopo toimii tuota kuumenemista lukuunottamatta ok ni alkaa menemään sormi suuhun.
Eli kellään ideoita?
ja mainitaan nyt sit ne speksitkin taas vaikka jo useampaan kertaan jo tässä threadissa tullut laitettua.
2010 X race
50cc airsal
17.5mm phva
Putkina nyt testattu Metrakit ja Big One
Eipä siinä kovin moni asia pielessä olla voi, jos syylärissä tai pumpussa ei ole kummallisempaa vikaa. Kyllä aika vahvasti laihalla käymiseen viittaa.
Niinhan se kaikenjärjen mukaan olisi, mutta tulppa on kyllä enemmänkin sen näköinen että kävisi pikkasen rikkaalla kun laihalla. Melko mystistä taas.
Tulpasta puheen ollen, onko tulpassa oikee lämpöarvo? Liian iso lämpöarvo aiheuttaa myöskin tollaisa oireita.
420
- Pyörä:
- Gilera SMT 2010 | -07 Ankka
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 9.5.2015 1:14
johnnyw kirjoitti:Nyt alkaa kyllä oikeasti loppumaan ideat tän värkin kanssa. Tarkistelin tänään vesipumpun kun ajattelin sen olevan rikki koska alkanut lämpenemään reilusti enemmän kun normaalisti. Impelleri näytti kuitenkin pyörivän ihan normaalisti polkiessa, mutta jo parin kilsan ajosta sylinteri on niin kuuma että polttaa koskiessa. Kannentiiviste tuskin on mennyt koska nesteet ihan normaalin väriset kun tyhjensin pumpun tarkistusta varten eikä kerää painetta paisariin. Termostaattiakaan ei tässä sylinterissä ole ni siitäkään ei voi johtua.
Kierrokset ei leijaile ja mopo toimii tuota kuumenemista lukuunottamatta ok ni alkaa menemään sormi suuhun.
Eli kellään ideoita?
ja mainitaan nyt sit ne speksitkin taas vaikka jo useampaan kertaan jo tässä threadissa tullut laitettua.
2010 X race
50cc airsal
17.5mm phva
Putkina nyt testattu Metrakit ja Big One
Ootko tutkinut imuvuodot suihkuttamalla breakcleaneria imukaulaan, kun mulla oli sama vika joka johtu viallisesta imukaulasta. Kannattaa myös mitata lämmöt lasermittarilla, niin tiedät kuinka paljon kone oikeasti lämpenee.
Gilera SMT[73cc Räkäsali leveemmällä pakoaukolla, Giannelli, 21mm PHBG Lortto, Malossi VL15 Läppärunko, Avarrettu imukaula, 13-52 Välit]
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Samppa ☺ kirjoitti:johnnyw kirjoitti:Samppa ☺ kirjoitti:johnnyw kirjoitti:Nyt alkaa kyllä oikeasti loppumaan ideat tän värkin kanssa. Tarkistelin tänään vesipumpun kun ajattelin sen olevan rikki koska alkanut lämpenemään reilusti enemmän kun normaalisti. Impelleri näytti kuitenkin pyörivän ihan normaalisti polkiessa, mutta jo parin kilsan ajosta sylinteri on niin kuuma että polttaa koskiessa. Kannentiiviste tuskin on mennyt koska nesteet ihan normaalin väriset kun tyhjensin pumpun tarkistusta varten eikä kerää painetta paisariin. Termostaattiakaan ei tässä sylinterissä ole ni siitäkään ei voi johtua.
Kierrokset ei leijaile ja mopo toimii tuota kuumenemista lukuunottamatta ok ni alkaa menemään sormi suuhun.
Eli kellään ideoita?
ja mainitaan nyt sit ne speksitkin taas vaikka jo useampaan kertaan jo tässä threadissa tullut laitettua.
2010 X race
50cc airsal
17.5mm phva
Putkina nyt testattu Metrakit ja Big One
Eipä siinä kovin moni asia pielessä olla voi, jos syylärissä tai pumpussa ei ole kummallisempaa vikaa. Kyllä aika vahvasti laihalla käymiseen viittaa.
Niinhan se kaikenjärjen mukaan olisi, mutta tulppa on kyllä enemmänkin sen näköinen että kävisi pikkasen rikkaalla kun laihalla. Melko mystistä taas.
Tulpasta puheen ollen, onko tulpassa oikee lämpöarvo? Liian iso lämpöarvo aiheuttaa myöskin tollaisa oireita.
BR8ES on tulppana, eli ihan se perus derbin tulppa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista