Monkey viritys ja tekniikka

5tr1pe
Liittynyt:
21.10.2009 14:52
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut 5tr1pe » 17.9.2011 22:51

[url_http://www.moposoppi.fi/eshop/categories/591/]Tosta[/url] esimerkiksi. Tosin kallis, mutta muita en Suomesta löytänyt. Ne käy suoraan jossa lukee '-86'
Välimallin m/v
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 20.9.2011 16:56

Mistähän löytyisi 72cc kannelle tiiviste? Periaatteessa tarvitsen ainoastaan sen tiivisteen jossa on se metallirinkula (kansipahvi?). Kiinacrossin tiivisteen luulisin käyvän.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 20.9.2011 19:12

Joillekin +140cc-koneille saa yksittäisiä kansipahveja, mutta 72cc:n kanssa joudut ostamaan koko yläkerran tiivistesatsin, maksaa muistaakseni 9 euroa.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 20.9.2011 19:24

MB93 kirjoitti:Joillekin +140cc-koneille saa yksittäisiä kansipahveja, mutta 72cc:n kanssa joudut ostamaan koko yläkerran tiivistesatsin, maksaa muistaakseni 9 euroa.

Mistä saa 9 eurolla? Itse löysin ainoastaan 110cc yksittäisiä, 50cc yksittäisiä ja noin 15-25euron hintaisia tiivistesarjoja 72cc.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 20.9.2011 19:32

No niin, Moposportilta löysin 50cc-tiivistesarjan 8,90€, 72cc:n sarja maksaa 13€.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 20.9.2011 19:34

MB93 kirjoitti:No niin, Moposportilta löysin 50cc-tiivistesarjan 8,90€, 72cc:n sarja maksaa 13€.

Kiitokset tästä :)
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
j0ne96
Pyörä:
Honda monkey EX: suzuki s1 -95
Liittynyt:
24.9.2009 16:45
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut j0ne96 » 22.9.2011 13:47

Laitoin samurai 110cc boksin mankiin ja liittimet oikein. Polkasin ja lähti ekalla käyntiin. Siinä hetken kierrättelin ja sitte sammui. Ei enää lähteny millään käyntiin. Annoin olla jonkun aikaa niin käynnistyi taas ja sammui. Onko boksissa vikaa koska ostin sen käytettynä ja boksin suojakuori oli aika hajalla ja hiekkaa täynnä.
Sksksk
Pyörä:
KTM 200 EXC (EX), DT 125X (EX), YCF 150(EX), Honda Monkey (EX), Beta RR (EX)
Paikkakunta:
Lehtimäki
Liittynyt:
23.6.2010 13:09
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Sksksk » 23.9.2011 0:10

Terve, oisin kiinnostunu siitä että paljonko olette pulittaneet koko koneen rempasta? Mäntä ja kankihan yhteensä on hyvin halpa verrattuna esim. am6, mutta entä vaihteisto ja kytkinpuolen rempat + laakerit? Osaisko joku kokeneempi arvioida "noin" hintaa niille ? :)
rablod
Liittynyt:
14.9.2011 21:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut rablod » 23.9.2011 23:33

__S1__ kirjoitti:Laitoin samurai 110cc boksin mankiin ja liittimet oikein. Polkasin ja lähti ekalla käyntiin. Siinä hetken kierrättelin ja sitte sammui. Ei enää lähteny millään käyntiin. Annoin olla jonkun aikaa niin käynnistyi taas ja sammui. Onko boksissa vikaa koska ostin sen käytettynä ja boksin suojakuori oli aika hajalla ja hiekkaa täynnä.
Kokeile toimiiko normaalisti toisella CDI:llä.
j0ne96
Pyörä:
Honda monkey EX: suzuki s1 -95
Liittynyt:
24.9.2009 16:45
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut j0ne96 » 24.9.2011 10:46

Joo vakio boksilla toimii niin siinä samurain boksis o vika
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 24.9.2011 19:03

jöötithemän kirjoitti:Terve, oisin kiinnostunu siitä että paljonko olette pulittaneet koko koneen rempasta? Mäntä ja kankihan yhteensä on hyvin halpa verrattuna esim. am6, mutta entä vaihteisto ja kytkinpuolen rempat + laakerit? Osaisko joku kokeneempi arvioida "noin" hintaa niille ? :)


Eipä tuota vaihteistoa tietääkseni pitäis huoltaa, kyllä se kestää. Kytkimestä levyt ja mahdollisesti jouset vaihtoon, ei paljoa maksa jos itse laittaa. Turha kankeakaan vaihtaa jossei välystä ole, mäntä taas ei montaa kymppiä maksa. Koneen sisältä laakerit, tiivisteet, stefat, kytkinlevyt ja jouset plus mäntä ei tietääkseni edes satasta maksa. Jos liikkeessä teettää niin kaverilla makso aivan törkeästi, useamman satasen tuo koko koneen remppa vaikkei sieltä tietääkseni mitään edes ollu paskana.
Oxdog
Liittynyt:
17.6.2010 13:38
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Oxdog » 25.9.2011 17:49

Juu,elikkä miten tapahtuu Mankin vakio putkesta, sieltä loppupillistä, kurien poistaminen? Tietopankissa jotn lukkee, mut en oikeen ymmärtäny sitä,kertokee ketkä tiiätte :s Ja onko äänenvaimentimessa muita kureja? Kiitoksia vastauksista... :)
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jarez » 29.9.2011 9:37

Jos jollakin tarvetta viritys / yleisosille. Pahoittelut etukäteen mainostamisessa, mut ajattelin jos jollakin tarvetta kyseisille osille.

http://www.motot.net/talli/osat/id7906/
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Jaska95
Pyörä:
Peugeot Speedfight 2, Honda Monkey
Paikkakunta:
Muhos
Liittynyt:
8.7.2011 20:00
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jaska95 » 30.9.2011 16:03

Passaako tällanen sylinteri vanhaan malliin vaikka onki tarkotettu uuteen malliin? Mitä joutus tekemään että passais?
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 2.10.2011 19:58

Sylinteri passaa mutta mäntä ei. Tartteet vanhanmallin 47mm männän.

Kuva

Siinä on vanhanmallin mäntä, päällä on "pattia" enemmän, venankolot ovat patista ns. poisleikattu ja helma on pitkä. Uudenmallisessa on lyhyt helma ja usein tasainen laki, venankolot on kaiverrettu päälaen sisään.

Tämä ero siksi että vanhanmallisen koneen isku on eripituinen kuin uuden, ja myös sylinterinkansi on erilainen.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista