GasGas EC50 Rookie

Juunas``
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Juunas`` » 5.9.2011 16:55

eikös tuo vakio sha 12 vai 14mm ? kannata korvata vaikka 16 phva kaasarilla jos meinaa vähä virii tunkee ko eikös toi ole aikast surkea kaasari toi sha
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7

ViestiKirjoittanut Topsa- » 5.9.2011 17:14

Niin..?
Ja kellehän mahdoit tarkoittaa tuon viestisi? :lol:
Täällä on aikalailla kaikki jo tietoisia että jo pelkästään teharillekkin kannattaa vaihtaa isompi kaasari jos meinaa vääntöjä otattaa :lol:
Ja kuka hullu jonkun ison pytyn kanssa pitäisi tuota 12mm kaasaria? :P
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
sploz
Pyörä:
tulee pian :)

ViestiKirjoittanut sploz » 5.9.2011 20:42

^^ :D Olisin ihan mielenkiinnosta kysellyt, että paljos tällasella txt80(eli noku) alakerralla noin yleensä on saatu ajettua esim. vaihderattaiden ja vaihteensiirtimien puolesta, onko alakerrassa jtn muuta suurta kuluvaa osaa?
Juunas``

ViestiKirjoittanut Juunas`` » 5.9.2011 22:32

ei kun sitä vaan että eikö minun kannataisi vaihtaa isompaa ko aattelin tehari hommat
TooByAas
Pyörä:
tön

ViestiKirjoittanut TooByAas » 5.9.2011 22:51

sploz kirjoitti:^^ :D Olisin ihan mielenkiinnosta kysellyt, että paljos tällasella txt80(eli noku) alakerralla noin yleensä on saatu ajettua esim. vaihderattaiden ja vaihteensiirtimien puolesta, onko alakerrassa jtn muuta suurta kuluvaa osaa?

Kilometrimääristä en osaa sanoa, mutta kampuran laakeripinnat tuppaa kulumaan väljiksi aika nopeaa.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
gäs gäs
Pyörä:
gas gas ec rookie 50

ViestiKirjoittanut gäs gäs » 6.9.2011 16:28

Paljonko jätkät on saanu veroja GG:lläsä?
kym5co2

ViestiKirjoittanut kym5co2 » 6.9.2011 17:25

Mistähän johtuu semmone että ku lähen ajamaan mu GG llä, ni ku painan kytkime pohjaa yli kaheks sekunniks ni sammuu?
kytkin ottaa kunnolla jote se ei johu sit siitä!
gäs gäs
Pyörä:
gas gas ec rookie 50

ViestiKirjoittanut gäs gäs » 6.9.2011 20:00

Voisko olla että kytkinkahva ottaa tappokatkaisin nappiin? itellä ainakin käyny muutaman kerra samall tavalla ja ku on valokatkaisin mööbeliä siirtäny ni hyvin pelittäny viimeset 3 vuotta
kym5co2

ViestiKirjoittanut kym5co2 » 6.9.2011 20:07

joo siitä se johtuki oli pyörähtäny se katkasija. kiitti avusta. :D
Lepuska94

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 10.9.2011 10:20

Miten tuon vauhtipyörän mutterin saa oikein irti? Koitin vääntää vaikka millä, mutta ei vain aukea.. :itku: Ja pulttipyssyyn mulla ei oo mahollisuutta, kun ei ole paineilmaa.

Enkä rupea pulttipyssyä ostamaan.
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7

ViestiKirjoittanut Topsa- » 10.9.2011 13:13

Ruuvari startin hammaskehän ja lohkon väliin.
Lepuska94

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 10.9.2011 21:06

Noniin, nyt on staattori vaihdettu..

Yksi aluslevyn ruuvi oli irronnut ja repinyt tämän mustan muovin auki ja tuonut aika paljon kuparilankaa esiin. Ja ruuvi oli vissiin kokoajan kosketuksissa niihin kuparilankoihin. Tässä kuva, punaisella ympyröity se repeämiskohta.. Kuvakulma on kylläkin huono eikä repeämä oikein näy. http://s1080.photobucket.com/albums/j338/Leksa94/?action=view&current=staattori2.jpg

Mutta vaihto ei todellakaan mennyt ongelmitta:

1. Staattori tipahti maahan kun istuin maassa, ja SIILI tuli tökkimään minua selkään! 8o Staattorin iskeytyessä maahan, ympyröidystä kohdasta lähti tuota mustaa kumia pois, ja tuli kuparilankaa esiin. Yksi kuparilankasäije meni poikki.. Kasasinko siis turhaan mopon loppuun, jos staattori hajosi siinä tipahduksessa? Vai hajosiko se edes siinä, kun niitä säikeitä näytti olevan aika paljon siellä.. Tässä kuva missä ympyröinti tehty punaisella: http://s1080.photobucket.com/albums/j338/Leksa94/?action=view&current=Staattori.jpg (Kuvassa se ei ole vielä repeytynyt, mutta keskeltä tuota ympyrää lähti palaa pois)

2. Johtoja on erimäärä kuin alkuperäisessä, vaikka samanlaiset staattorit ovatkin. Uudessa on erivärejä johdoissa, ja johtoja haarautuu useampaan paikkaan yms.. Eli en todellakaan osaa yhdistää oikeita johtoja oikeaan paikkaan.. Oisko jotain vinkkejä?

3. Viitsiskö joku oikeesti katsoa, että kun mopo on sammunut, ja poljet mopoa käyntiin niin pitäisikö jokaisesta johosta tulla virtaa jotka lähtee staattorista? Kun mulla tulee edelleen vain yhdestä johdosta virtaa, niinkuin aiemmassa staattorissakin.

Jos viitsisitte vastailla mun kysymyksiin, niin tiedän sitten pitääkö mun tilata jo toinen uusi staattori kun sen siilin takia hajotin ton uuden.. Kiitos!

ALKAA TOSIAAN KYRSIMÄÄN TUO GASGAS, EIKÖ SE VOIS VAAN TOIMIA. :paha:
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7

ViestiKirjoittanut Topsa- » 10.9.2011 21:18

Tuo vanha on paskana, samalla tavalla kävi mullekkin kun olin töihin menossa ja reipasta satkua ajelin ja sammu täysitlä kierroksilta :D Rupesin tulppaa katteleen mutta kun ei antanu kipinää niin ruvettiin kattomaan staattorin kuntoa että onko sieltä johto lähteny tinauksista irti, mutta tuo staattorin lukija olikin mennyt paskaksi, kun oli ruuvi irronnut aluslevystä ja sorvannut sitä.
Eli, ei staattorit hajoa jos ne putoavat matalalta korkeudelta maahan.
Lepuska94

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 10.9.2011 21:31

Topsa- kirjoitti:Tuo vanha on paskana, samalla tavalla kävi mullekkin kun olin töihin menossa ja reipasta satkua ajelin ja sammu täysitlä kierroksilta :D Rupesin tulppaa katteleen mutta kun ei antanu kipinää niin ruvettiin kattomaan staattorin kuntoa että onko sieltä johto lähteny tinauksista irti, mutta tuo staattorin lukija olikin mennyt paskaksi, kun oli ruuvi irronnut aluslevystä ja sorvannut sitä.
Eli, ei staattorit hajoa jos ne putoavat matalalta korkeudelta maahan.

Mutta kun siitä näkyy oikeasti ne kuparilangat, ja yksi niistä meni poikki? :lol: Vaikka matalalta tippuikin, katsos kun mulle tule pieni erehdys ja otin hiomalla sitä muovia pois, ja sen jälkeen tippu.. Ja kuparilangat tulivat esiin ja ainakin yksi säije meni poikki.. Ja tulihan sitä hakattua vasarallakin useaan kertaan "sisemmäs".. Katsos kun luulin että sen aluselvyn pitäisi olla samalla tasolla vauhtipyörän kanssa.. :paha:

Tuosta erehdyksestä ei sen enempään, hölmönä luulin että siitä pitää ottaa pois sitä pintaa, kun pistin sen staattorin vauhtipyörään ja se otti kiinni sinne kun painoin pohjaan -.-'' Huomaa taas mun moponrassaus taidot.. Ja siinä vaiheessa taisi jo kuparilangat tulla näkyviin, ja sitten tippui niin avot.

Ajattelin vaan, kun toimii IHAN samalla tavalla kuin vanhakin joka on rikki, kun siintäkin tuo muovi on revennyt.. JA Vain yhdessä johdossa on virtaa kun polkee..

E: Eikö joku nyt pliis voisi katsoa, että kun mopo ei ole päällä, ja alan polkea mopoa käyntiin niin kuuluuko jokaisesta johdosta tulla virta CDI :hin? Kun mulla tulee vihreästä johdosta virtaa kyllä CDI :hin, mutta CDI:stä eteenpäin ei tule mitään.. Ja ainoastaan vihreästä johdosta tulee virtaa.

Johtoja kokeilin yhdistellä varmaan joka tavalla, mutta KOSKAAN ei tule CDI :stä eteenpäin virtaa.

Polkemalla kyllä nyt kaikki valot pelaa, mittarinvalot yms. vapaavalot, mutta ei vaan tuu sitä vitun kipinää -.-

Ostakaa tuo paska pois.
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7

ViestiKirjoittanut Topsa- » 11.9.2011 14:56

Staattorista lukija paskana --> kaikki valopuolat yms laturit pelaa mutta se ei anna enää kipinää koska käämitys lukijasta paskana.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista