DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 10.11.2015 15:29

Antaa liian heikkoa jännitettä -> ei jaksa antaa kipinää polkemalla. Syitä?

Tulppa, tulpanhattu, tulpanjohto, staattorin johdot, puola, CDI, virtalukko jne.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Mankiboe
Liittynyt:
9.11.2015 20:04
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Mankiboe » 11.11.2015 23:32

Kiitos molemille.
JuhanaI
Liittynyt:
19.11.2015 17:13
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JuhanaI » 19.11.2015 17:16

Mikä on detsissä vikana kun lähtee pelkästää ryypyn kanssa käyntin ja sillonku lähtee ni hetken päästä sammuu, kaasuakaan ei voi antaa yhtään sammuu saman tien uudestaan? :|
temppa.kk
Liittynyt:
12.7.2015 14:38
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut temppa.kk » 19.11.2015 18:56

Moi!
Tietäiskö kukaan mistä sais ryyppyvaijerin 09 vuoden detsiin?
Edellinen omistaja jotenkin hajottanut ja uus tarvittas vaan ei taho mistään löytyä :|
OpZkU
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Liittynyt:
29.1.2014 18:09
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut OpZkU » 22.11.2015 1:16

JuhanaI kirjoitti:Mikä on detsissä vikana kun lähtee pelkästää ryypyn kanssa käyntin ja sillonku lähtee ni hetken päästä sammuu, kaasuakaan ei voi antaa yhtään sammuu saman tien uudestaan? :|

Itelläki teki ennen detsi välillä samaa, mut alko toimii ku anto vähä lämmetä tyhjäkäynnillä siinä ryyppy päällä, kaasua ei toki kestäny yhtää antaa heti booas ja sammu vastaku sitte ku oli hetken käyny. Eioo onkelmaa enää ollu ku vaihdoin pienemmän suuttimen, johtuko sitten siitä, en tiedä :lol:
JuhanaI
Liittynyt:
19.11.2015 17:13
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JuhanaI » 22.11.2015 20:26

OpZkU kirjoitti:
JuhanaI kirjoitti:Mikä on detsissä vikana kun lähtee pelkästää ryypyn kanssa käyntin ja sillonku lähtee ni hetken päästä sammuu, kaasuakaan ei voi antaa yhtään sammuu saman tien uudestaan? :|

Itelläki teki ennen detsi välillä samaa, mut alko toimii ku anto vähä lämmetä tyhjäkäynnillä siinä ryyppy päällä, kaasua ei toki kestäny yhtää antaa heti booas ja sammu vastaku sitte ku oli hetken käyny. Eioo onkelmaa enää ollu ku vaihdoin pienemmän suuttimen, johtuko sitten siitä, en tiedä :lol:

Mut ku se ei kestä ryypylläkään yhtään käynnissä vaan sammuu melkein suoraan :|
Rikuikv
Pyörä:
s670 midrace 09 DT
Liittynyt:
10.11.2015 21:17
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rikuikv » 13.12.2015 17:05

Kertokaas nyt ne ketkä on laittanu ducatin sytytyksen 07-> ja poistanut moricin kokonaan käytöstä niin miten ootte toteuttanu tämän? moricin rojut ulos ja ducaatti paikalleen? passaako nuo ducatin staattorin pohjalevyt JOTKA ON OTETTU RABASAN koneesta suoraan am6 lohkoihin ja onko siellä lohkoissa jotain syt. ennakko merkkiä jonka kanssa pohjalevyn nuolen pitäis täsmätä. ja onko ducatin sähköillä yleensäkkään väliä onko am6 vai rabasa eli siis passaako ne kumpaankin koneeseen? :D
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 14.12.2015 16:14

ei nyt oo detsi kyseessä mutta jos kirjottaisin soliferin keskusteluun, kukaan ei vastais varmaan kolmeen kuukauteen.. :roll:

Noh. Ongelmana se ku aikasemmin ollu +4 - (-1) lämpötila ja mopo on lähteny käyntiin ihan normaalisti ekalla tai tokalla ryypyn kanssa.
Tänään oli sitten -4-6 koko päivä ja aamulla olin kouluun lähössä ni vetäsin ryypyn ja polkasin niin ekalla käymään jotain 2-3k okein nätisti. Aattelin jo mielessä että sehän toimii hyvin, kun oon tarkotuksella jättäny pari numeroo liian ison suuttimen ja neula yhen pykälän rikkaamalla kun tarviis olla nimittäin talvee varten.

Noh sitte se päätti sammuu ku oli käyny just perus ryyppy kierroksia sen 5-10sekuntia. :paha: Sen ekan hyvän käynnin jälkeen se ei sitte enää käynykkää.. Ihan sama käyttikö ryyppyä vai ei, vaivalloista käyntiä ja niin pienillä kierroksilla kun vaan voi kone käyä ja aina sekunnin välein sammu. 4minuutin rankan rykimisen jälkeen sain sen ottamaan kaasua. :s :itku:

Tää sama toistu nyt kun tulin koulusta. -4 astetta pakkasta näyttäs olevan.

Niin mikähän helevetti tekee sen että eka ihan kylmällä koneella lähtee käymää nätisti mutta ei kestä vielä kierroksia ja sitten sammuu teki mitä hyvänsä ja sen jälkeen ei millään käyntiin..

Tulpan voisin vaihtaa mutta oisko tähä jotai muuta järkevämpää ideaa kun -1 ja siitä ylöspäin lähteny ekalla tai tokalla ja heti voinu antaa kaasua.. :itku:
anttijussi26
Pyörä:
Husqvarna sm 125 vm2009
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
10.2.2014 17:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut anttijussi26 » 14.12.2015 18:27

Sepät vois kertoo että mimmonen magneetti dt:n etujarrulevyssä on millä mittaa nopeuden? Nimittäin ei näytä nopeutta ja ei näyttäny minkäänlaista magneettia olevan jarrulevyssä (jos siihen siis edes kuuluu semmonen). Normaalilla magneetilla koitin ja ei näyttäny nopeutta. Kiitos jo etukäteen :)
JuhanaI
Liittynyt:
19.11.2015 17:13
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JuhanaI » 20.12.2015 17:06

Mikä on detsissä vikana, kun mittari ei lähe päälle vaikka sulake vaihdettu ja akussakin on virtaa. Mode napistakaan ei saa valittua sitä enduro vai supermoto asetusta. :|
appleispro
Liittynyt:
13.5.2014 0:06
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut appleispro » 16.1.2016 1:05

Ideoita miten sais detsin toimii kovemmillaki pakkasilla? Laatikossa 10w-40 castrollia mutta jossai alle -15 ku pakkanen menee nii jos ollu pihalla nii ei meinaa kone liikahtaakkaa polkimesta tai työntämällä ja sit pitää työntää himaa talliin lämpeemään... nyt vähän pienemmillä pakkasilla toiminut hyvin vaikka joutuu jättää ulos välillä yöksikin.

Sit toinen ongelma ostin uuden dicen takavalon ku vanhassa palo enää pari ledii... mutta ku laittaa virrat päälle nii jarruvalo toimii hyvin sitku laittaa käyntii nii sillonki valo palaa takana ihan hyvin vähä pätkii tietty tyhjäkäynnil mut mikäs siinä, mut sit ajaessa ei näyt jarruvalo ku ehkä ihan vähä joko se ei pala tai sit se syttyy nii himmeenä ettei wörki, mikä vikana? :lol:
appleispro
Liittynyt:
13.5.2014 0:06
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut appleispro » 16.1.2016 1:10

temppa.kk kirjoitti:Moi!
Tietäiskö kukaan mistä sais ryyppyvaijerin 09 vuoden detsiin?
Edellinen omistaja jotenkin hajottanut ja uus tarvittas vaan ei taho mistään löytyä :|

Vähä myöhässä vastaus mutta, ite väsänny kaikki vaijerit ite sellasista sarjoista vissiin biltemasta saa halvalla semmose DIY vaijerin mis on erilaisia päitä sopii isompii pyörii mopoihi ja ite joskus väsänny siitä ryyppyvaijerinki. ;)
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 16.1.2016 14:35

appleispro kirjoitti:Ideoita miten sais detsin toimii kovemmillaki pakkasilla? Laatikossa 10w-40 castrollia mutta jossai alle -15 ku pakkanen menee nii jos ollu pihalla nii ei meinaa kone liikahtaakkaa polkimesta tai työntämällä ja sit pitää työntää himaa talliin lämpeemään... nyt vähän pienemmillä pakkasilla toiminut hyvin vaikka joutuu jättää ulos välillä yöksikin.

Sit toinen ongelma ostin uuden dicen takavalon ku vanhassa palo enää pari ledii... mutta ku laittaa virrat päälle nii jarruvalo toimii hyvin sitku laittaa käyntii nii sillonki valo palaa takana ihan hyvin vähä pätkii tietty tyhjäkäynnil mut mikäs siinä, mut sit ajaessa ei näyt jarruvalo ku ehkä ihan vähä joko se ei pala tai sit se syttyy nii himmeenä ettei wörki, mikä vikana? :lol:


Itellä on perus Motul 10w-30 ja toimii helvetin hyvin -26kin 8) Kone pyörii herkästi ja tyhjäkäynnillä lämmittelyn jälkeen kun pumppailee vähän kytkintä niin alkaa kytkinkin irrottamaan ja voi lähteä liikkeelle. Toisaalta kaverilla tismalleen sama kone ainut ero on että hänellä 20tkm enemmän ajettu kone, josta alkuperäisenä kyllä enään kampura. Mutta eipä toimi hänellä kytkin pakkasilla.. Kaikki mopot taitaa aina olla niin yksilöitä kun vaan voi olla..

Mutta vaiha tuota öljyä ja kokkeileppa sitte uuestaa ;)
Sharppeni
Liittynyt:
7.11.2014 17:14
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Sharppeni » 1.2.2016 20:50

Eli tosiaan tarvitsisin apua tämän pikku pirulaisen korjaamiseen. Mutta asiaan eli viime syksynä alkoi tulla ongelmia mopon kanssa, ja sellaisia että alkoi pätkimään välillä toimi hyvin ja sitten hiipui ja taas hyvin ja hiipui. Uskoisin että kyseessä olisi jonkinsortin sähkövika kun aina kostealla kelillä teki tätä ja sateella ei toiminut ollenkaan. Jos jollain olisi tietoa niin olisin todella kiitollinen ja anteeksi jos tekstini on epäselvä mutta selvennän parhaani mukaan jos kysytään. kiitos jo etukäteen! :D
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 2.2.2016 10:36

Vaihda nyt tulppa ja häiriönpoistaja aluksi.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista