Honda4Ever kirjoitti:Elikkäs, oisin tos talven aikana hommaamas 72cc pytyn tohon jinkkuun tuolt moposopist, joten mitä pitäs ottaa huomioon? Kaasaria minkälaista suosittelette? Ja sit että meneekö kurittomalla vakio putkella, tai jollain samurain tai muun kiinalaisen putkel mis omatekemä änkkä vai onko pakko ostaa gianelli? Kaikki mitä pitää ottaa huomioon niin vastatkaa, kiitos jo etukäteen
Joo pakko ostaa gianelli, muten ei toimi.
No ei tietysti. vanha yläkerta pois, uusi kansi ja pytty tilalle, uudet tiivisteet ja vielä vaikka 19mm kaasari. Öljyt kannattaisi samalla varmaan vaihtaa jos haluaa hifistellä.
Tässä nopea ohje.
Manki pukille.
Eturengas ja lokari irti.
Kaasari irti.
Avaat ne kannen päädyssä olevat neljä mutteria, irrota päätylevy.
Sitten kannen oikealtapuolelta se keskimmäinen pultti auki (se pitää nokkaketjun sitä suojalätkää paikallaan)
Sitten löysää sen viereiset pultit.
Nyt avaa nokkarattaassa olevat kolme pulttia. Kannattaa kiilata se ratas vaikka ruuvarilla paikalleen ja räikällä vääntää ne auki.
Nyt paina nokkaratasta jostain reunasta sisäänpäin, että se nousee pois paikaltaan toiselta laidalta.
sitten avaa tuon nokkarattaan vieressä oleva pultti joka pitää kantta ja sylinteriä yhdessä.
Sitten irrotat sylinteriä koneessa pitävän pultin ja sylinterin kyljessä olevan pultin joka pitää paikallaan nokkaketjun ohjuria (semmonen kumirulla).
Uutta mäntää kun laitat, niin katso että se tulee oikeinpäin ja männänrenkaat oikeaan järjestykseen. Tähäntapaan:
Kun laitat mäntää sylinteriin kasausvaiheessa, itse ainankin tein reikäraudasta sellaisen pyöreän männänkokoisen rinkulan jonka päissä kahvat joilla pystyin puristamaan renkaat kasaan.
Huhhu, tulipa pitkä posti, melkein tietopankkikamaa