joonasfin
- Pyörä:
- Kawasaki kxf 450 07
- Liittynyt:
- 29.8.2014 21:35
mimmosta suutin kokoa suosittelisitte 80cc ja 21mm kanssa. 70cc kansa oli 100 mutta tuntui että 110 olis ollu parempi
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Mikäs ilmanputsari sulla on?
joonasfin
- Pyörä:
- Kawasaki kxf 450 07
- Liittynyt:
- 29.8.2014 21:35
johnnyw kirjoitti:Mikäs ilmanputsari sulla on?
vaahtomuovinen
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Lähinnä tarkotin että onko sulla joku pipercross/muu vapaavirtaus suodatin val alkp putsari/kotelo.
Mikko hämeenaho
- Liittynyt:
- 22.9.2014 21:56
mikä on derbis vikana kun kylmänä kiertää hyvin mutta sit ku kone lämpee kunnolla n 10km ajon jälkeen niin alkaa pätkiin yläkierroksilla tulppa vaihdettu,cdi toimii,kaasari putsattu.
joonasfin
- Pyörä:
- Kawasaki kxf 450 07
- Liittynyt:
- 29.8.2014 21:35
johnnyw kirjoitti:Lähinnä tarkotin että onko sulla joku pipercross/muu vapaavirtaus suodatin val alkp putsari/kotelo.
vapaavirtaus suodatin
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
No varmaan kannattaa koittaa jotain 110-120 väliltä jos kerran 70cc:llä tuntui että 110 olis ollu suht sopiva. Suutinsarjat nyt ei älyttömästi maksa ni pääsee paljon helpommalla kun ostaa isomman satsin kerralla.
joonasfin
- Pyörä:
- Kawasaki kxf 450 07
- Liittynyt:
- 29.8.2014 21:35
itekki mietein siltä 110 ja 120 väliltä ni ostan varmaan sen sarjan
RektByShady
- Liittynyt:
- 21.5.2016 14:05
Moro sain derbin eilen kulkee 85-95km/h (derbi xrace 2008
virityksenä on turbokit (tehoalue täysin yläkierroksilla)
rajoittamaton cdi
vakiovälit
suutinta en muista
vakiokaasutin
niin onko kellään tietoa pitääkö vahvistaa alakertaa vai kestääkö ilman leipomista
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Kyllä se alakerta kestää teharia ihan mukavasti, enemmän kiinnittäisin huomiota voitelun riittävyyteen eli laadukkaan öljyn ja riittävän rikkaan voiteluseoksen käyttöön. Sekä tietty käyttöön, eli ei kuormiteta kylmää konetta ja rasituksen jälkeen annetaan moottorin lämpöjen tasoittua tyhjäkäynnillä ennen sammutusta.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Mitä ilmanputsaria suosittelisitte derbiin jossa seuraavat palikat? (Mielellään joku edes osittain koteloitu että toimisi sateellakin ok)
Metrakit 70cc HM
Dellorto PHBG Racing 21mm
Malossi 21mm imukaula ja Malossin läppärunko hiilari läpillä
Big One Tehari
Ei vaan tunnu saavan tolla vakio putsarilla/airboxilla minkäänlaisiin säätöihin vaikka just vaihdettu suodatinkin uuteen. Aluksi koitin 95 suuttimella ja on käytännössä ajokelvoton kun käy todella rikkaalla oikeastaan koko kierrosalueen, edes tyhjäkäyntiä ei meinannut saada kunnolliseksi vaan lämpöisellä koneella joutui tk ruuvin kääntämään melkein pohjaan että pysyy käynnissä, seosruuvilla ei juurikaan tuntunut olevan vaikutusta asiaan. Koittelin sit laittaa neulan ihan alaasentoon & 85 suuttimen ja siltikin rötäsi vielä suht reilusti, mikä kyllä tuntuu pikkasen erikoiselta kun noinkin pieni suutin.
Jos ilmanputsarista ottaa sen muovikannen kokonaan pois ni silloin toimii tolla 95 suuttimellakin suht hyvin ja tyhjäkäyntikin paljon normaalimpi. Jotenkin tuntuu että tossa mun airboxissa on jotain omituista, koska jo 50cc/17.5mm/tehari setillä joutui käyttämään huomattavasti "normaalia" pienempää suutinta kun vertaa mitä porukka on tuntunut käyttävän. Itellä toimi parhaiten 84 suuttimella kun normaali tuntuisi olevan lähempänä 90->.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Toimii
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Tuo DRD:n airboxi on melko erilainen x-racen omaan verrattuna. Ainakaan mitenkään kovin järkevästi tohon omaan ei saa tuollaisia suodatinlevyjä laitettua. Melkein ainut vaihtoehto olisi porailla reikiä tuohon kanteen, mutta ei kehtaisi ruveta tuota tuhoamaan jos/kun joskus haluaa laittaa takasin vakioksi.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Tuli tossa semmonen mieleen että voiko pielessä oleva sytkä ainakin osittain aiheuttaa/edesauttaa tollasta "rötäämistä"? Huomasin nimittäin tänään että randomisti käyntiin polkasta tuntuu ihan pikkiriikkisen jysäyttävän takasinpäin, joka viittaisi että olisi sytty pikkasen aikasella?
Ostin koneen kokonaisena & staattori/magneetto oli valmiiksi kiinni ni oletin että on kohdillaan. Otin äsken magneeton kopan irti ja koitin katella niitä staattorin & lohkon merkintöjä, mutta eipä niitä oikein nää kun putki on tiellä.eikä pääse yläviistosta kurkkimaan. Magneeton ulosvetäjäkin hävinnyt kun pieru saharaan ni tän päivän osalta magneeton irrottelut jäi sit tekemättä.
joonasfin
- Pyörä:
- Kawasaki kxf 450 07
- Liittynyt:
- 29.8.2014 21:35
osaisko joku sanoo mikä 70cc tää on kun ite en ainasakaan tunnista. Kaveri sano et ois metrakitin. männän halkasija 47.00mm ja valurauta ja 3 osanen pakoaukko ja 6 huuhtelu kanavaa. kattookaa kuvat linkistä
https://docs.google.com/document/d/1nYF ... sp=sharing
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista