Derbien virittäminen

joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 26.4.2016 22:53

mimmosta suutin kokoa suosittelisitte 80cc ja 21mm kanssa. 70cc kansa oli 100 mutta tuntui että 110 olis ollu parempi
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 28.4.2016 19:06

Mikäs ilmanputsari sulla on?
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 28.4.2016 22:24

johnnyw kirjoitti:Mikäs ilmanputsari sulla on?

vaahtomuovinen
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 29.4.2016 6:51

Lähinnä tarkotin että onko sulla joku pipercross/muu vapaavirtaus suodatin val alkp putsari/kotelo.
Mikko hämeenaho
Liittynyt:
22.9.2014 21:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Mikko hämeenaho » 29.4.2016 22:35

mikä on derbis vikana kun kylmänä kiertää hyvin mutta sit ku kone lämpee kunnolla n 10km ajon jälkeen niin alkaa pätkiin yläkierroksilla tulppa vaihdettu,cdi toimii,kaasari putsattu.
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 29.4.2016 22:36

johnnyw kirjoitti:Lähinnä tarkotin että onko sulla joku pipercross/muu vapaavirtaus suodatin val alkp putsari/kotelo.

vapaavirtaus suodatin
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 30.4.2016 9:53

No varmaan kannattaa koittaa jotain 110-120 väliltä jos kerran 70cc:llä tuntui että 110 olis ollu suht sopiva. Suutinsarjat nyt ei älyttömästi maksa ni pääsee paljon helpommalla kun ostaa isomman satsin kerralla.
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 30.4.2016 11:20

itekki mietein siltä 110 ja 120 väliltä ni ostan varmaan sen sarjan
RektByShady
Liittynyt:
21.5.2016 14:05
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut RektByShady » 21.5.2016 14:09

Moro sain derbin eilen kulkee 85-95km/h (derbi xrace 2008
virityksenä on turbokit (tehoalue täysin yläkierroksilla)
rajoittamaton cdi
vakiovälit
suutinta en muista
vakiokaasutin

niin onko kellään tietoa pitääkö vahvistaa alakertaa vai kestääkö ilman leipomista
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 21.5.2016 15:30

Kyllä se alakerta kestää teharia ihan mukavasti, enemmän kiinnittäisin huomiota voitelun riittävyyteen eli laadukkaan öljyn ja riittävän rikkaan voiteluseoksen käyttöön. Sekä tietty käyttöön, eli ei kuormiteta kylmää konetta ja rasituksen jälkeen annetaan moottorin lämpöjen tasoittua tyhjäkäynnillä ennen sammutusta.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 24.5.2016 20:11

Mitä ilmanputsaria suosittelisitte derbiin jossa seuraavat palikat? (Mielellään joku edes osittain koteloitu että toimisi sateellakin ok)

Metrakit 70cc HM
Dellorto PHBG Racing 21mm
Malossi 21mm imukaula ja Malossin läppärunko hiilari läpillä
Big One Tehari

Ei vaan tunnu saavan tolla vakio putsarilla/airboxilla minkäänlaisiin säätöihin vaikka just vaihdettu suodatinkin uuteen. Aluksi koitin 95 suuttimella ja on käytännössä ajokelvoton kun käy todella rikkaalla oikeastaan koko kierrosalueen, edes tyhjäkäyntiä ei meinannut saada kunnolliseksi vaan lämpöisellä koneella joutui tk ruuvin kääntämään melkein pohjaan että pysyy käynnissä, seosruuvilla ei juurikaan tuntunut olevan vaikutusta asiaan. Koittelin sit laittaa neulan ihan alaasentoon & 85 suuttimen ja siltikin rötäsi vielä suht reilusti, mikä kyllä tuntuu pikkasen erikoiselta kun noinkin pieni suutin.

Jos ilmanputsarista ottaa sen muovikannen kokonaan pois ni silloin toimii tolla 95 suuttimellakin suht hyvin ja tyhjäkäyntikin paljon normaalimpi. Jotenkin tuntuu että tossa mun airboxissa on jotain omituista, koska jo 50cc/17.5mm/tehari setillä joutui käyttämään huomattavasti "normaalia" pienempää suutinta kun vertaa mitä porukka on tuntunut käyttävän. Itellä toimi parhaiten 84 suuttimella kun normaali tuntuisi olevan lähempänä 90->.
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut notreal911 » 24.5.2016 23:26

Toimii
Kuva
Kuva
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 25.5.2016 7:13

Tuo DRD:n airboxi on melko erilainen x-racen omaan verrattuna. Ainakaan mitenkään kovin järkevästi tohon omaan ei saa tuollaisia suodatinlevyjä laitettua. Melkein ainut vaihtoehto olisi porailla reikiä tuohon kanteen, mutta ei kehtaisi ruveta tuota tuhoamaan jos/kun joskus haluaa laittaa takasin vakioksi.
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 25.5.2016 21:16

Tuli tossa semmonen mieleen että voiko pielessä oleva sytkä ainakin osittain aiheuttaa/edesauttaa tollasta "rötäämistä"? Huomasin nimittäin tänään että randomisti käyntiin polkasta tuntuu ihan pikkiriikkisen jysäyttävän takasinpäin, joka viittaisi että olisi sytty pikkasen aikasella?

Ostin koneen kokonaisena & staattori/magneetto oli valmiiksi kiinni ni oletin että on kohdillaan. Otin äsken magneeton kopan irti ja koitin katella niitä staattorin & lohkon merkintöjä, mutta eipä niitä oikein nää kun putki on tiellä.eikä pääse yläviistosta kurkkimaan. Magneeton ulosvetäjäkin hävinnyt kun pieru saharaan ni tän päivän osalta magneeton irrottelut jäi sit tekemättä.
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 28.5.2016 0:49

osaisko joku sanoo mikä 70cc tää on kun ite en ainasakaan tunnista. Kaveri sano et ois metrakitin. männän halkasija 47.00mm ja valurauta ja 3 osanen pakoaukko ja 6 huuhtelu kanavaa. kattookaa kuvat linkistä
https://docs.google.com/document/d/1nYF ... sp=sharing

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista