Kierrosten laskeminen vaihde päällä taitaa olla ihan normaalia toimintaa, mp-kytkimet kun ei ihan täysin irrota koskaan. Itellä ainakin käy samoin.
Asiasta puheenollen, tietäiskö joku että mistä johtuu riejun heikko tyhjäkäynti? Vaivaa siis lämpimällä koneella ja -kelillä, käyntiin lähtee hyvin ja kylmällä koneella käy tyhjäkäyntiä hyvin mutta varsinkin yli 20 asteen keleillä sammuu jos päästää kaasusta ja ykkönen on pesässä. Vapaalla jaksaa juuri ja juuri käydä mutta erittäin heikosti.
Koneella ajettu tasan kymppitonni ja vakiomäntä sisässä, kaasari on putsattu ja säädöissään, tuntuu joskus että pääsuutin olisi aivan hiukan liian pieni, mutta ei selvästi huomattavissa. Ajossa käy nätisti, ei booaa eikä röpötä. Putken kuri poistettu, suutin kokoa 100, tyhjäkäyntiruuvi tapissa ja seosruuvia kokeiltu joka asennossa. Ihan kiinni seosruuvi sammuttaa koneen ja noin 1kierros auki tai enemmän ei mitään vaikutusta.
Tänään kylmemmällä kelillä kävi taas semi korkeeta tyhjäkäyntiä mutta konekkaan ei ollu kunnolla lämmin eli en tiedä vaikuttaako se kelikään...
Eli siis jos joku tietäis mikä on vikana niin olis jees ettei tarviis kuumotella liikennevaloissa että sammuuko ja pitää koko ajan vähäsen kaasua
Ja niin, kaasuvaijeria ei saa kiristettyä enempää vaan on juuri sopivassa säädössä ruuvin ollessa tapissa. Eli siitäkään ei oikeen saa korkeemmalle.