Rieju MRT

Spechelle
Liittynyt:
28.12.2013 4:37
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Spechelle » 11.5.2014 13:48

Mikäs neuvoksi kun Rieju lähtee ihan normaalisti käyntiin ja pysyy käynnissä, mutta kun pistää vaihteen päälle niin kulkee pari metriä ja hyytyy? Lähtee kyllä ihan hyvin toimimaan jos tyhjäkäyttää n. 20-30min, mutta jotain muutosta pitäis saada kun ei oikeen aamulla oo aikaa niin kauaa lämmittää. Edellinen omistaja ajanu talvellakin ja kuulemma ongelmia ei ole ollut ja itelläkin aikasemmin toimi normaalisti o.o
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: MRT

ViestiKirjoittanut jawa123 » 11.5.2014 14:20

Kokeileppa isompaa suutinta.
Meriläinen
Liittynyt:
12.5.2014 15:03
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Meriläinen » 12.5.2014 15:09

Moro olis tällänen ongelma :D eli siis mulla on 2012 vm Rieju MRT ja vuotaa etuhaarukan stefat. Eli siis ne pitäs vaihtaa. En oo mistään löytäny et millaset siihe olis sopivat. :eek: Ohjekirjassa lukee vain, että halkaisija on 37mm mutta ei muita tietoja. Voisko joku auttaa tässä asiassa? :D Kiitos jo etukäteen! :)
jusanteri
Pyörä:
Rieju MRT -11 vanhat: aprilia rx -11,sym orbit 2 -12, rieju mrt -12, kymco super 9 -05,rieju mrt -10, kymco super 9 -09
Paikkakunta:
Viinijärvi
Liittynyt:
20.5.2011 22:54
Re: MRT

ViestiKirjoittanut jusanteri » 12.5.2014 16:56

http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... -5401.html

Tommoset ostin itelle ja hyvin kävi paikalleen. :)
Pidon rajat löytyy vain ylittämälle ne.
Mursu97
Pyörä:
Rieju Mrt -10
Paikkakunta:
Alavieska
Liittynyt:
1.7.2013 13:51
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Mursu97 » 13.5.2014 16:47

Onko toi step twon kiinalaiset kytkinlevyt mistään kotosin? Vai kannattaisko ostaa jotku muu merkkiset.
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: MRT

ViestiKirjoittanut jawa123 » 13.5.2014 17:01

Moro, osaiskos joku kertoa etupumppujen pölysuojien tarkat mitat? Oma mopo on siis mrx, mutta käsittääkseni näissä on ihan sama keula. Mittailemalla sain halkaisijoiksi n. 37x50, mutta olishan se hyvä saada varmistus näille.
Jani99
Pyörä:
Rieju mrt -11
Liittynyt:
1.5.2014 19:14
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Jani99 » 18.5.2014 20:52

Mitä virkaa hapetus järjestelmällä on ?
TheTaltsi
Pyörä:
Suzuki GSF 600 Bandit Exät: Rieju MRT, Gilera SMT, 2x Monkey, Masai DB, Husqvarna SM 125.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
14.6.2013 22:55
Re: MRT

ViestiKirjoittanut TheTaltsi » 18.5.2014 21:17

Vähentää päästöjä jotta pääsee E-testeistä läpi. Eli lisää puhdasta ilmaa pakokaasuihin, käytänössä ei mitään merkitystä
Ostelkaa pois: http://www.nettivaraosa.com/haku?io=UlVSoJippw

@Youtube: http://full.sc/1bDyYVg
@Twitter: https://twitter.com/TheTaltsi
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 18.5.2014 22:59

Ilmansyötöllä on tarkoitus tehostaa katalysaattorin toimintaa. Katalysaattorissahan muutetaan hiilimonoksidia ja palamattomia hiilivetyjä vähemmän haitalliseen muotoon (CO -> CO2, HC -> CO2 + H2O) ja tämä prosessi onnistuu paremmin kun mukana on mahdollisimman paljon ilman sisältämää happea. Käyttäjän kannalta järjestelmällä tai sen poistolla ei mitään havaittavaa merkitystä ole.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
-mrt-
Liittynyt:
10.5.2014 11:14
Re: MRT

ViestiKirjoittanut -mrt- » 20.5.2014 9:27

mitähä tää nyt on ku kallistan mopoo oikeelle nii alkaa hiljallee sammumaa ja sama ku laitan vaihtee päälle ni kierrokset pienenee? :D
aamojj_
Pyörä:
Rieju MRT '12
Liittynyt:
4.1.2013 9:22
Re: MRT

ViestiKirjoittanut aamojj_ » 21.5.2014 19:33

Kierrosten laskeminen vaihde päällä taitaa olla ihan normaalia toimintaa, mp-kytkimet kun ei ihan täysin irrota koskaan. Itellä ainakin käy samoin.

Asiasta puheenollen, tietäiskö joku että mistä johtuu riejun heikko tyhjäkäynti? Vaivaa siis lämpimällä koneella ja -kelillä, käyntiin lähtee hyvin ja kylmällä koneella käy tyhjäkäyntiä hyvin mutta varsinkin yli 20 asteen keleillä sammuu jos päästää kaasusta ja ykkönen on pesässä. Vapaalla jaksaa juuri ja juuri käydä mutta erittäin heikosti.

Koneella ajettu tasan kymppitonni ja vakiomäntä sisässä, kaasari on putsattu ja säädöissään, tuntuu joskus että pääsuutin olisi aivan hiukan liian pieni, mutta ei selvästi huomattavissa. Ajossa käy nätisti, ei booaa eikä röpötä. Putken kuri poistettu, suutin kokoa 100, tyhjäkäyntiruuvi tapissa ja seosruuvia kokeiltu joka asennossa. Ihan kiinni seosruuvi sammuttaa koneen ja noin 1kierros auki tai enemmän ei mitään vaikutusta.

Tänään kylmemmällä kelillä kävi taas semi korkeeta tyhjäkäyntiä mutta konekkaan ei ollu kunnolla lämmin eli en tiedä vaikuttaako se kelikään...

Eli siis jos joku tietäis mikä on vikana niin olis jees ettei tarviis kuumotella liikennevaloissa että sammuuko ja pitää koko ajan vähäsen kaasua :D
Ja niin, kaasuvaijeria ei saa kiristettyä enempää vaan on juuri sopivassa säädössä ruuvin ollessa tapissa. Eli siitäkään ei oikeen saa korkeemmalle.
TheTaltsi
Pyörä:
Suzuki GSF 600 Bandit Exät: Rieju MRT, Gilera SMT, 2x Monkey, Masai DB, Husqvarna SM 125.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
14.6.2013 22:55
Re: MRT

ViestiKirjoittanut TheTaltsi » 21.5.2014 21:51

TK-suutin?
Ostelkaa pois: http://www.nettivaraosa.com/haku?io=UlVSoJippw

@Youtube: http://full.sc/1bDyYVg
@Twitter: https://twitter.com/TheTaltsi
aamojj_
Pyörä:
Rieju MRT '12
Liittynyt:
4.1.2013 9:22
Re: MRT

ViestiKirjoittanut aamojj_ » 22.5.2014 11:00

Mitäs siitä? :D

Tk-suutin on vakiokokonen, jos en ihan väärin muista niin 45 (?) ja putsattu kaikin tavoin, myös sen kierteet ja paikka kaasarissa. Jos tk-ruuvi pohjassa ei käy tarpeeksi korkeilla kierroksilla, pitäskö tyhjäk. suutin olla isompi vai pienempi?
Jani99
Pyörä:
Rieju mrt -11
Liittynyt:
1.5.2014 19:14
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Jani99 » 22.5.2014 16:57

Mihin porukka on piilotellu rajottimia?
-mrt-
Liittynyt:
10.5.2014 11:14
Re: MRT

ViestiKirjoittanut -mrt- » 22.5.2014 23:57

itellä kuri pois ja 82 suutin ja käy loistavasti mutta voisko joku kertoo et miten tota öljyn saantia sais pikkasen pienemmälle :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista