DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Blackbiteh
Liittynyt:
5.7.2015 22:24
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Blackbiteh » 11.2.2016 20:49

.
Viimeksi muokannut Blackbiteh päivämäärä 17.3.2016 20:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 12.2.2016 12:43

sammuuko heti kun laitat vaihteen päälle vai vasta kun nostat kytkintä ja yrität lähteä ajamaan?
jamsku00
Liittynyt:
3.2.2016 1:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jamsku00 » 17.2.2016 19:32

Mikä ois vikana, kun tää pirulainen ei lähe käymään. Pelihän no Yamaha DT 2010. Viripuolelta löytyy 12/58 välit, arrowi putki, 110 suutin ja yksikertastetut sähköt. Se niinku väläyttää valoa ja ärähtää. Just vaihoin tulpan ja ei auttanu. Kiitos jo etukätee :D
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 18.2.2016 16:16

katopa nyt ihan ekana ne perus asiat: Saako ilmaa, bensaa ja kipinää?

ei tää rakettitiedettä ole
ylihessu
Pyörä:
70cc Yamaha dt -08, Derbi x-treme 09, Yamha bw's -98
Liittynyt:
14.9.2014 11:00
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ylihessu » 19.2.2016 17:20

Tuola sähköpuolella näköjää hiljasta nii kysympä tääl. Eli -08 dt ei lähde käyntii vaikka saa bensaa ja tulee hyvä kipinä. Itelle tuli mieleen että onkohan sytytysennakko oikein mutta sitä ei tietääkseni voi säätää moricin sähköissä?

No ideat loppu ni kokeilin vanhalla puolalla jolla lähti heti käyntiin, ajoin 100m sammu ajossa, sen jälkeen kun poljin käyntii niin putki alko paukkua ihan kun sytytys ois pielessä. Tuon sammumise jälkee en oo saanu käyntii.

Tässä nyt kaikki mitä on tehty: Tulpanhattu vaihettu, uusi puola, uusi cdi, virtalukko pois käytöstä, kaasari putsattu, liitokset käyty läpi, staattori purettu ja tarkistettu, muutama tulppa, kummankin cdin ja puolan kanssa kokeiltu bensaa tulpanreiästä mutta ei sano mitään vaikka kipinä on aina hyvä ja tulppa märkä. Tosiaan moottori ihan tikissä että siitä ei johdu

EDIT: Vika korjaantui patentti kiilalla. Eli vauhtipyörä oli väärässä asennossa huonon kiilan vuoksi
jamsku00
Liittynyt:
3.2.2016 1:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jamsku00 » 29.2.2016 18:44

Anteeks et näin myöhään vastaan, ei ollut aikaa :nolo: Mutta tosiaan kaverin kanssa sitä katottiin niin kipinää saa ja ilmanputsari on puhdas, eli ilma ja kipinä OK. Sen jälkeen poljin sitä hetken ryyppy auki ja katoin onko tulppa märkä. Tulppa "kiilsi" valossa ja oli hiukan kostea, mutta ei märkä. Huomenna putsaan kaasarin ja jos ei sekään auta niin missä vika voisi olla?
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 29.2.2016 20:12

no kaasarin putsauksen jälkeen onko väljä tai mitään? miten viimesen kerran sammu / onko seisonu kaua jossain enneku koitit ekan kerran käyntii :s
jamsku00
Liittynyt:
3.2.2016 1:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jamsku00 » 7.3.2016 20:04

Siis viimeks sammu kesken ajon (ei sillee jos leipois :D) sillai et alko kaasu pätkii korkeilla kierroksilla ja sit vaa simahti. Kaasarin puhistin ni ei lähtney käymää mut ei se mitenkää "väljä" ole. Puristuksia ei paljon paskaakaan oo ni vaihan viikonloppuna männän ja männän renkaat ja jos senkään jälkeen ei lähe käymään ni sit menee moti. :D Nyt ollu toiminnassa jo aika kauan, en oo vaan jaksanut laittaa tänne viestiä :s

EDIT: Jos jollakin on tälläista vikaa, katsokaa sytyksen johdot heti tulpan ja bensan jälkeen! Sieltä oli yksi piuha "kuoriutunut" ulos ja sen takia ei startannut.
Viimeksi muokannut jamsku00 päivämäärä 18.3.2016 17:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Fesheh
Liittynyt:
14.3.2016 20:36
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Fesheh » 14.3.2016 20:39

Eli mitä vois olla detsissä vika on vm 07 dt r ku välillä anta kipinä ja välillä ei kaikki muu toimi. Ei o muita ajo ongelmia
jonde00
Liittynyt:
4.12.2015 23:57
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonde00 » 15.3.2016 15:51

Elikkäs , pystyykö kampiakselin stefaa vaihtamaan kytkimen puolelta? :nörtti:
temppa.kk
Liittynyt:
12.7.2015 14:38
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut temppa.kk » 19.3.2016 14:04

appleispro kirjoitti:
temppa.kk kirjoitti:Moi!
Tietäiskö kukaan mistä sais ryyppyvaijerin 09 vuoden detsiin?
Edellinen omistaja jotenkin hajottanut ja uus tarvittas vaan ei taho mistään löytyä :|

Vähä myöhässä vastaus mutta, ite väsänny kaikki vaijerit ite sellasista sarjoista vissiin biltemasta saa halvalla semmose DIY vaijerin mis on erilaisia päitä sopii isompii pyörii mopoihi ja ite joskus väsänny siitä ryyppyvaijerinki. ;)

Joo serkun puolesta kyselin, mutta unohdin koko asian :lol:

Kiitti kummiskin!
jamsku00
Liittynyt:
3.2.2016 1:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jamsku00 » 24.3.2016 19:50

Kuis tää mun Yammu tekee tällästä, että kun yön jälkeen ottaa tallista ulos ei meinaa lähteä millään vaikka käyttäs ryyppyä. Sit, kun koneella on ajettu niin lähtee aina ykkösellä tai kakkosella käymään.

EDIT: Homma korjattu, oli se "käsiryyppyvipu" jotenkin huonossa kulmassa. Nykäsin yks aamu vähän voimalla sitä ja johan pelittää normaalisti aina, kun kylmilteen lähtee.
Viimeksi muokannut jamsku00 päivämäärä 28.3.2016 22:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detson11R » 25.3.2016 17:11

Miten sais sen tulpan yläosassa olevan pyöritettävän osan irti ku se ei tullut tulpan kanssa kiltisti pois vaan kierteet meni rikki. Se on nyt siellä jumissa ja tiukassa... :(
Kiitos jo etukäteen!
jamsku00
Liittynyt:
3.2.2016 1:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jamsku00 » 28.3.2016 22:16

Siis onko se tulpan yläosassa oleva "nuppi" rikki? Jos on, osta uus tulppa suoraan. Ei ne maksa, kun kolme-neljä euroa. :P
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 28.3.2016 22:40

Nyt varmaan tarkoitettiin että osa on jäänyt tulpanhattuun jumiin? Sen pitäisi kyllä irrota viimeistään pihtejä käyttämällä. Jos ei muuten, niin tulpanhatun uusimisella saa pelastettua päivän.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista