Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

Jukkakivela
Pyörä:
varastettu...
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.5.2009 14:29

ViestiKirjoittanut Jukkakivela » 20.11.2010 23:25

Ton rattilukon saa irti sillee et ottaa sen suojaluukun pois ja sit vaa kääntää avaimel ja nyppäsee pois, sit vaa uus tilalle
hussen vakio paisari: http://www.motot.net/talli/osat/id32137/
ja vakio vaimennin http://www.motot.net/talli/osat/id32138/
sapuli
Pyörä:
Mbk X-Limit
Paikkakunta:
Peräseinäjoki
Liittynyt:
20.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut sapuli » 24.11.2010 20:59

Kannattaako ruveta säätämään öljypumppua ku tuntuu siltä että ottaa vähä liikaa öljyä ku savuttaa aika reippaasti?? ja eikös sitä säädetä siitä vaijerista joka menee öljypumppuun:D ??
Ernski
Pyörä:
peugeot jet force c-tech -06
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
21.12.2007 23:03

ViestiKirjoittanut Ernski » 24.11.2010 21:23

sapuli kirjoitti:Kannattaako ruveta säätämään öljypumppua ku tuntuu siltä että ottaa vähä liikaa öljyä ku savuttaa aika reippaasti?? ja eikös sitä säädetä siitä vaijerista joka menee öljypumppuun:D ??


ei välttämättä,ku mulki savuttaa iha vitusti jos antaa kunnol hanaa ;) ja mul on 2,5% seosbensat tankis eli tuorevoitelu pois
speedfight 2 LC -02 myytävänä osina,PILKKAHINTAAN LÄHTEE
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 24.11.2010 21:58

sapuli kirjoitti:Kannattaako ruveta säätämään öljypumppua ku tuntuu siltä että ottaa vähä liikaa öljyä ku savuttaa aika reippaasti?? ja eikös sitä säädetä siitä vaijerista joka menee öljypumppuun:D ??

Voit sä tarkistaa, että ne kohdistusviivat öljypumpus on kohdakkain. Tai tarvittaes säädät ne kohakkain.
Katso myynnissä olevat kohteet!
sapuli
Pyörä:
Mbk X-Limit
Paikkakunta:
Peräseinäjoki
Liittynyt:
20.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut sapuli » 24.11.2010 21:59

[TEIKKU] kirjoitti:
sapuli kirjoitti:Kannattaako ruveta säätämään öljypumppua ku tuntuu siltä että ottaa vähä liikaa öljyä ku savuttaa aika reippaasti?? ja eikös sitä säädetä siitä vaijerista joka menee öljypumppuun:D ??

Voit sä tarkistaa, että ne kohdistusviivat öljypumpus on kohdakkain. Tai tarvittaes säädät ne kohakkain.


Mistäs sieltä löytyy ne kohdistus viivat? :D
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 24.11.2010 23:46

Tuossa ohje:

Öljypumpun säätö

Jos epäilet öljypumppusi säätöjä niin ne kannattanee silloin tarkistaa. Öljypumppu löytyy mopon takaapäin katsottuna oikealta puolelta kytkinkopan oikeasta yläkulmasta, se on parilla 4mm kuusiokolopultilla kiinni. irroita pultit ja muovinen öljypumpun koppa lähtee irti. Nyt näät edessäsi öljypumpun ja ensin kannattaa tarkistaa että onko vaijeri rispaantunut, jos on niin se kannattaa ehdottomasti vaihtaa uuteen koska kone hajoaa mikäli vaijeri katkeaa ja ajat sillä. Seuraavaksi kannattaa tarkastaa ne öljypumpun säädöt. tässä on kuva avuksi. Elikkä punainen ympyrä tarkottaa tuota öljypumpun rungossa olevaa viivaa, ja sininen ja vihreä tarkoittavat viivoja missä öljypumpun pitäisi olla. Eli sinisen ja punaisen viivan pitäisi olla kohdakkain kaasu lepoasennossa, ja punaisen ja vihreän viivan pitäisi olla kohakkain kaasu täysillä. Öljypumppua säädetään vaijerista joka tulee öljypumppuun, kiristämällä saa enemmän öljyä ja löysäämällä tietenkin toisinpäin. Kun öljypumpun viivat ovat kohakkain ei muutakuin koppa kiinni ja baanalle. http://img23.imageshack.us/i/ljypumpunst11.jpg/

Ja voit sä vähä enemmän kiristää sitä vaijeria, siitä misä asennos viivat olis kohakkain. Niin saa vähä enemmän sitte öljyä.
Katso myynnissä olevat kohteet!
sapuli
Pyörä:
Mbk X-Limit
Paikkakunta:
Peräseinäjoki
Liittynyt:
20.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut sapuli » 25.11.2010 16:36

[TEIKKU] kirjoitti:Tuossa ohje:

Öljypumpun säätö

Jos epäilet öljypumppusi säätöjä niin ne kannattanee silloin tarkistaa. Öljypumppu löytyy mopon takaapäin katsottuna oikealta puolelta kytkinkopan oikeasta yläkulmasta, se on parilla 4mm kuusiokolopultilla kiinni. irroita pultit ja muovinen öljypumpun koppa lähtee irti. Nyt näät edessäsi öljypumpun ja ensin kannattaa tarkistaa että onko vaijeri rispaantunut, jos on niin se kannattaa ehdottomasti vaihtaa uuteen koska kone hajoaa mikäli vaijeri katkeaa ja ajat sillä. Seuraavaksi kannattaa tarkastaa ne öljypumpun säädöt. tässä on kuva avuksi. Elikkä punainen ympyrä tarkottaa tuota öljypumpun rungossa olevaa viivaa, ja sininen ja vihreä tarkoittavat viivoja missä öljypumpun pitäisi olla. Eli sinisen ja punaisen viivan pitäisi olla kohdakkain kaasu lepoasennossa, ja punaisen ja vihreän viivan pitäisi olla kohakkain kaasu täysillä. Öljypumppua säädetään vaijerista joka tulee öljypumppuun, kiristämällä saa enemmän öljyä ja löysäämällä tietenkin toisinpäin. Kun öljypumpun viivat ovat kohakkain ei muutakuin koppa kiinni ja baanalle. http://img23.imageshack.us/i/ljypumpunst11.jpg/

Ja voit sä vähä enemmän kiristää sitä vaijeria, siitä misä asennos viivat olis kohakkain. Niin saa vähä enemmän sitte öljyä.


Joo, enköhän nyt tiedä kuika ruveta säätämään :D
banaani-racing
Pyörä:
yamaha dt50r 02
Paikkakunta:
Inari
Liittynyt:
19.3.2010 1:11

ViestiKirjoittanut banaani-racing » 26.11.2010 0:05

Näissä wanhan mallin dt/xlimiteissä ei ole noita viivoja. Ainakaan niissä mitä olen nähny ja parissa aikasemmassa dt/xlimit topikissa on tullut sellanen käsitys, että ei muissakaan wanhan mallin detsonissa/limitissä ole moisia viivoja öljypumpussa.

Öljypumpun säätäminen
Suositeltavaa jos laittaa itse cdi:n ja teharin (huollossa ne kyllä säätää sitä jos siellä virittävät) . Eli avaat koneen oikealta puolelta kahdella kuusiokolo ruuvilla kiinni olevan muovisuojan jonka alla menee vaijeri öljypumppuun. Kun seuraat sitä vaijeria vähänmatkaa ylös päin niin näet mustan kumisen suojan jonka alla on kaksi mutteria jolla säädetään koneen öljynsaantia. Ensiksi katso että vaijeri on kireällä, ettei ole löysässä jos on löysässä niin kiristä vähän että se vaijeri on kireällä eli joku 1/4 kierrosta. Sitten sen jälkeen kiristät vielä niitä ruuveja joku 1/2-2 kierrosta. Toimenpide ei ole välttämätön mutta ei kone ainakaan leivo.
Kiitokset zanzzille tästä


^^lainaus tietopankista:http://www.motot.net/wiki/Yamaha_DT/_MBK_X-Limit_-2003
0,5 desinen oo hoo cee 2 venttiilinen vapari, manki jättää sen
Limit -03
Liittynyt:
5.11.2009 18:22
Tehoputket

ViestiKirjoittanut Limit -03 » 15.12.2010 16:19

Nii iha mielenkiinnosta kyselisin sulta banaani-racing, että paljon sulla kulkee milläkin putkella ja millä väleillä? Ja onko muuta viriä esim. isompi kaasutin? :)


EDIT: Nii ja onko nopeus mittarinopeus vai GPS?
Ernski
Pyörä:
peugeot jet force c-tech -06
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
21.12.2007 23:03

ViestiKirjoittanut Ernski » 15.12.2010 16:39

Limit -03 kirjoitti:Nii iha mielenkiinnosta kyselisin sulta banaani-racing, että paljon sulla kulkee milläkin putkella ja millä väleillä? Ja onko muuta viriä esim. isompi kaasutin? :)


EDIT: Nii ja onko nopeus mittarinopeus vai GPS?


ei kai ny kukaa nii hölmö oo et mittarinopeuksia rupeis näyttää :lol:
speedfight 2 LC -02 myytävänä osina,PILKKAHINTAAN LÄHTEE
Limit -03
Liittynyt:
5.11.2009 18:22

ViestiKirjoittanut Limit -03 » 15.12.2010 16:50

No sitäkin on sattunu et ilmoitetaa mittarinopeus ja sit liiotellaa siihe viel 5 päälle :lol:
sapuli
Pyörä:
Mbk X-Limit
Paikkakunta:
Peräseinäjoki
Liittynyt:
20.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut sapuli » 15.12.2010 16:58

Tietopankin mukaan näissä mopoissa ei mittarit heitä paljolla oikesta nopeuksista :D
Limit -03
Liittynyt:
5.11.2009 18:22

ViestiKirjoittanut Limit -03 » 15.12.2010 18:58

Joo ei ainakaa "pienemmissä vauhdeissa" tai ainaki ku ajelin joskus aikanaa suht tuoreella etukumilla (vaikuttaa siihe mitä se mittari näyttää) nii ku mittari näytti tasan 60, GPS näytti välillä 58 ja välillä 59 ;) En tiiä mitä sitte huijaa esim. 80km/h...
tuomask
Pyörä:
Mbk X-Limit '02
Liittynyt:
7.5.2009 18:03

ViestiKirjoittanut tuomask » 18.12.2010 14:21

Kukaan porannu vakio kaasaria siihe 14mm ?
banaani-racing
Pyörä:
yamaha dt50r 02
Paikkakunta:
Inari
Liittynyt:
19.3.2010 1:11

ViestiKirjoittanut banaani-racing » 18.12.2010 19:08

Ei sillä oikeestaan ole mitään vaikutusta jonka voi huomata. lyö suosiolla 16-17.5 bhbg kaasari. saat halvalla purkuosista ja mahdollisesti huomattavampaa vaikutusta.
0,5 desinen oo hoo cee 2 venttiilinen vapari, manki jättää sen

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista