Tervehdys! Tuttavani kaupitteli halvalla skygo 50 kinumankia. Kuulemma vaihteet reistaileva, esim eivät vältämättä kytkeydy tai saattaa heittää minkä sattuu vaihteen silmään. Tuttavani tosin ei tunne muita mopon huoltotoimenpiteitä kuin tankin täyttö, joten saattaako vika olla huonossa vaihteistoöljyssä, jota ei luultavasti koskaan ole vaihdettu. Itse en koskaan ole korjannut mopon vaihteistoa, joten en mielelläni alkaisi suinpäin sorkkimaan. Kyseessä siis puoliautomaatti.
Mopo ei ole koskaan ollut rekisterissä ja papereista ei yllättäen ole tietoa joten saisiko tuon rekisteröityä runkonumeron mukaan. Olisiko iso homma?
Vuosimalli on omistajalle myöskin arvoitus. Sattuisiko kukaan tietämään, että milloin kyseistä skygo sg50qgy-mopoa on tuotu suomeen? Google oli varsin kitsas tästä aiheessa.
Ja ylipäätään, kannattaako ostaa kiinanmankia? Olen kuullut jos jonkinlaista juttua näiden mopojen luotettavuudesta. Joutuuko kiristämään pultit ja ruuvit joka reissun jälkeen? Heitänkö rahani hukkaan jos hankin tällaisen mopon
Tulipa taasen tekstiä ja kysymyksiä, olen kiitollinen jos joku vaivautuu vastaamaan.