_Dr. Sykerö_
- Liittynyt:
- 2.10.2012 19:48
Jatkoa edellisseen...
Tällä viikolla pariinkin kertaan käynyt tuo kone atomeina ja nyt voi olla että sain sen siirtäjärummun oikeeseen asentoon. Käynnissä ei ole vielä käynyt johtuen siitä että kun kasasin pyttyä kiinni niin tuntui vähän "jäykältä" työntää mäntä sisään. Sentti pari väkisin kiinni ja sitte luovutin. Otin pytyn pois niin toinen m-rengas parin sentin matkalta pois urasta ja teki n.1cm pituisen vekin sylinteriputken alakulmaan. Käynnistys polkimessakin ilmeni pikku onkelma: kun pyörittää konetta niin poljin pyörii mukana. Sitä voi kyllä pitää kädellä paikallaan ja pyörittää konetta, mutta sitten taas pitää sitä ääntä mikä kuuluu kun se poljin "kelautuu" ylös...
No, m-renkaita ootellessa.
Viimenen kerta toden sanoo!
Jepperi
- Liittynyt:
- 14.10.2012 20:35
Mistäköhän tuohon AX:n sais cdi boksin?
_Dr. Sykerö_
- Liittynyt:
- 2.10.2012 19:48
Alan olee ylpeä itestäni. Kasasin tuon AX:n koneen ja sain vielä käyntiinkin. Sitten kun sain sen käyntiin niin tuli aika harvinainen onkelma...Sammutus! ketjuja ei ollu, sammutusnappi ei toimi ja bensahanakin olis voinu sulkea, mutta jälkikäteen helppo sanoa mitä olis voinu tehdä. No, tulpanhatusta kiinni ja: AI V**TU!!!
Antoikin paljon odotettua kovemman tällin joka tuntui tuossa olkapään kohalla asti. Oli muuten viimenen kerta kun sammutuan mopon nuin...
Viimenen kerta toden sanoo!
Hopperi
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 11.8.2003 10:57
Jos joku muuten tarvitsee uutta 50cc sylinteriä AX:ään, niin italian eBaylla on myynnissä 50cc Gilardoni "1" mallinen sylinteri vähän alle 50 eurolla posteineen. AX:ssä on alunperin Gilardoni "2" jossa pienempi imu- ja pakoaukko. Tässä italian versiossa on aika paljon korkeammat imu- ja pakoaukot mutta muuten meni suoraan vanhan tilalle. Vastaa siis aika paljon viilattua vakiopyttyä. Itselläni on tällainen italiasta tilattu käytössä, oikeasti siihen kuuluu myös ilmeisesti matalempi kansi mutta sitä minulla ei ole, vaan käytän vakiokantta ja vakiomäntää. Ottaa kierroksia ihan eri tavalla kuin vakio 50cc Gilardoni "2", ja ääntä tulee myös aika paljon enemmän, eli en ehkä suosittele tieliikennekäyttöön...
Linkki sylinteriin jos joku on kiinnostunut, 3kpl jäljellä:
http://www.ebay.it/itm/Cilindro-Gilardoni-Minarelli-RV6-/270959626713?pt=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item3f1673c9d9
takaraivo
- Liittynyt:
- 6.2.2013 13:44
Onko tää topic viellä elossa voisin postailla nimittäin omasta ax:sta kuvia tänne?
Sain projektin valmiiksi viime viikolla
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Suomimopothan ei koskaan kuole, ne vain välillä uinuu. Että kyyllähän periaatteessa kuviakin voit laittaa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
_Dr. Sykerö_
- Liittynyt:
- 2.10.2012 19:48
Joo, pistä ihmeessä kuvia. Kiva tietää että jollain muullakin vielä Ax
Viimenen kerta toden sanoo!
Valmeksi
- Pyörä:
- Yamaha wr 125x -13
- Liittynyt:
- 25.5.2012 16:18
On se AX täälläkin vielä,ei vaan voi talvisin ajella kun ei ole sopivaa suutinta talviajoon,
Ja laita vaan kuvia!
Valmeksi
- Pyörä:
- Yamaha wr 125x -13
- Liittynyt:
- 25.5.2012 16:18
Semmosta tässä oon miettiny että miten on mahollista että entisen omistajan laittamalla 15/53 ratastuksella menee 45km/h 7000rpm (ei kierrä enempää edes vapaalla) ja vakio välit on 12/53 niin miks ei mene sen kovempaakuin 45 ja kumpaa etu vai takaratasta pienennän että menee sen 50-55 kun ei kehtais 45 huudattaa 7000rpm kun vie aikalailla ainetta nuilla kierroksilla.
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
No eihän tuo kierräkkään mihinkään, kyllä sen nyt 8000-9000rpm pitäisi ottaa. Jotain muuta vikaa on kuin ratastukset.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Valmeksi
- Pyörä:
- Yamaha wr 125x -13
- Liittynyt:
- 25.5.2012 16:18
Siis ihan vakionako pitäisi kiertää 8000-9000?
Ja voiko johtua siitä että meni just eilen männänrenkaat paskaks ja nyt pitää vaihtaa mäntä ja uuret renkaat,pitäisikö korjaantua näin?
Ja eikös tolla ratastuksella pitäsi mennä juuri noin 55?
Slawi
- Pyörä:
- GSF1200, CRF230F
- Liittynyt:
- 19.5.2011 17:42
Terve, poijjjat!
Nyt käviki näin että Helkama ei menekään rekisteriin, ja on sen verran maalailtu runkoa katteita yms. etten enää viitsi edes yrittää museoida. Tarkotus viiä stunttipeliks/rälläyksen mökille Karjalan maille =) Aattelin tilata 65cc Airsalin, mut koska vakiopytyn kanssa hyrrää vielä niin hylkäsin idean toistaiseksi. Tällä hetkellä eturissa 15z ja todnäk. tyhjätty putki (en ole täysin varma). Oisko hyötyä Delloryo SHA 14.12 kaasarista ja meneekö vakioimukaulaan, mitä suuyinta yms? Ja millä väleillä jaksaa vetää mahollisesti hieman viilatun vakiokaasarin tai sitten 14.12 kanssa ? KIITOS
Hopperi
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 11.8.2003 10:57
Tietääkö joku muuten mistä kannattaisi ostaa uuden vakiomännän ja männänrenkaat AX:ään? Noin 40 eurolla löytyy ainakin mutta saakohan jostain halvemmalla, tai sopiiko jonkun muun mopon mäntä?
AXpärr
- Liittynyt:
- 19.8.2013 22:58
Joo eli tässä olis oma AX , jotain tolle pitäs alkaa tekemään. - EDIT: kertokaa mielipiteenne ja ehdotuksia saa antaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jessez
- Liittynyt:
- 30.7.2013 21:47
Mikä vois olla axussa vikana kun ei anna kipinää? Johdot oon kattonu ettei ota maahan. Puhalsin paineilmalla magneeton sisään että jos olisi jotain roskaa siellä jonka jälkeen lähti käyntiin ja pysyi käynnissä noin 5-10 sekuntia. Kun mopo sammui ja koitin polkaista uudestaan käyntiin niin kuului kova poksahdus jostain, epäilen, että magneetosta joten millaisella ulosvetimellä sen saisi auki tai voisiko vika olla jossain muualla?
Edit: ja poksahduksen jälkeen nousi savua koneesta ja haisi palaneelta
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista