Tässä tänään tuli katottua yhtä mottia parempaan kuosiin.
Hyllyllä oli yks kyseenalaisessa kunnossa oleva motti, joten otin sen työn alle. Osiksi vaan ja tarkastelua. Tarpeen tullen sitten osalaatikosta parempikuntoista osaa tilalle jos tarvis. Hyvänä esimerkkinä sieltä löytyi parempikuntoinen kampiakseli..
Jokainen osa koki pesun Dieselissä, jonka jälkeen ilmanpainetta ja muutaman osan vielä kliinerillä suihkin läpi.
Mulla ei ollu uusia laakereita noihin lohkoihin, mutta yhdet toiset lohkot löytyi.. Tutkin vähän sen laakereita ja tuntuivat hyviltä, jotenka irrottelin ne, putsailin kliinerillä ja ilmanpaineella ja yllätyin kun mitään ylimääräisiä ääniä tai värinöitä ei laakereista lähtenyt. Laakerit uusiokäyttöön siis.
Stefasarja löytyi hyllystä joskus ostettuna, joten nekin pääsi uusimaan. Laakerit asenneltiin lohkoihin lämpösovitteella, elikkä kaasutoholla lohkoja kuumentamalla jolloin laakeri helposti vain putosi pesäänsä.
Sitten vain kasailua. Kytkinkoppa pisti mietityttämään; Miksi siinä ei ole ruuvin paikkaa lohkoissa olevan kierteen kohdalla? Vetoakselikin hieman erilainen, onko tämä Raisun kone edes?? Kaksi kytkinkoppaa multa löytyy ja molemmat samanlaisia..
Vaihdepolkimen stefan pesän on joskus paskonut mieltään osoittavat kettingit. Vanha stefa ainakin vielä pysyi tuossa melko jämptisti, jos uuden laittaisi kunnon myrkkyliiman kera kiinni.. Stefasarja oli Morinin koneille, joten siitä ei ollut tähän koneeseen sopivaa stefaa vaihdepolkimen akselille tai vetoakselille, ne pitää erikseen ostella.
Mutta kumminkin, kone rupeaa näyttämään jo siltä että siltä voisi odottaa jo jotain toimintaakin, kunhan muutamat osat iskee kylkeen.