m-tuninki
- Liittynyt:
- 28.7.2011 22:37
Lrtsy kirjoitti:kysyn kaverin puolesta.Eile ajeltiin nii yhtäkkii sammu vaa.joutu oottelee 1h ja sit koitettii käyntii, ei lähe.. sitte mentii kaupan taakse asfaltti alueelle ja ei lähteny käyntii muute ku tosi kovaa pukkaamalla ja sitte kesti ajella joku aika ja taas sammu. uudestaa käyntii ja pääsi kotia asti mutta sitte ku mopoa pukkas vaihe päällä mut kytkin pohjassa nii kauhee nakutus kuulu.? missä vika
oisko kampura mutkalla?
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Lrtsy
- Pyörä:
- Derbi senda sm x-race 06
- Paikkakunta:
- Liminka
- Liittynyt:
- 24.3.2011 15:37
Pitää alkaa tutkiin asiaa:)
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 14.12.2011 23:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
falsen
- Pyörä:
- Husqvarna SM 2oo9
- Paikkakunta:
- Itä-Helsinki
- Liittynyt:
- 1.1.2011 18:44
trollol kirjoitti:m-tuninki kirjoitti:trollol kirjoitti:Mikä lienee vikana ku gilera rcr 2003 kierrokset leijailee??? En usko tämän johtuvan imuvuodosta koska on vasta vaihettu imukaulakumi ja vika on ollu niin kauan ku olen mopon omistanut eli imukaulakumin vaihto ei vaikuttanut mitenkään? Eli heti ku polkasee käyntii ni kierrokset kasvaa aika paljon ja mopo huutaa jonkunverran. Kiitos etukäteen jos joku jaksaa vastata!
saattaa olla että kaasuvaijeri on sisältä rispaantunut ja irtosäikeet hankaa ulkokuorta vasten. se selittäs että jää välillä huutaan ja kierrokset jää korkeeks ku päästää kaasun.
mulla oli aikoinaan peeveessä just sama vika ja korjaanui kaasuvaijerin vaihdolla... en tiedä meneekö gilerassa samallalailla, mutta kannattaa koittaa
No en usko et se johtuu ainakaan kaasuvaijerin rispaantuneisuudesta koska se on uusittu vähän aikaa sit ja ei oo paljoo ajeltu sen jälkee.
Kaasarin säädöt....
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 14.12.2011 23:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Lyhennetty lainausta.
Ostetaan shorty änkkä! esim. rino, fmf, pro circuit.
wasenkanKKu
- Liittynyt:
- 1.5.2011 21:22
Hei, tietääkö kukaan mikä ois gilerassa vikana kun syö tulppia, nyt 5 tulppaa mennyt jo kuukauden aikana. ja tulppana on muistaakseni 9 lämpöarvoltaan. Pitääkö talvella olla esim 7 arvoltaan? tarviin apua äkkiä
trollol
- Pyörä:
- Gilera SMT 2011
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 1.5.2011 15:26
Gilera rcr:ässäni on sellanen vika ettei sammu virta-avainta kääntämällä. Sellasta kysysin että voiskohan johonkin niistä staattorilta tulevista johdoista laittaa sellasen on-off kytkimen että se ottaisi maihin ku laittaa off/on asentoon? Jos joku tietää ni minkähän värinen johto ois kyseessä? Vuosimalli on 03
Honda12
- Liittynyt:
- 30.7.2009 11:38
Tässä ajattelin ostaa smoto vanteita gilera rcr:ään niin meneekö cpi sm:än vanteet gileraan
Kiitoksia vastauksista
niko--
- Pyörä:
- yamaha wr 125x, gilera smt 50, yamaha neos/mbk ovetto
- Liittynyt:
- 3.4.2010 19:03
laakereiden vaihdolla saattaa saada sopimaan. kannattaa mittailla vakio ja cpi sm vanteiden keskiöiden leveydet että mahtuuko ylipäätäänsä haarukkaan.
m-tuninki
- Liittynyt:
- 28.7.2011 22:37
Onko mitenkään huono juttu ajaa gilera smt:llä ku katalysaattori on irronnu ja helisee putken sisässä?
kuuluu semmonen matala kolina ku ottaa putken käteen ja pyörittelee ympäri.. onko parempi antaa sen vaa olla, vai aukasta putki ja ottaa se pois?
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
m-tuninki
- Liittynyt:
- 28.7.2011 22:37
Milloin kannattaa vaihtaa vaihteisto- öljyt kytkinnesteet ja muut? paljonko yksillä öljyillä voi ajaa ilman että tulee moottorille vahinkoa. kyseessä vuoden 2005 rabasa
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Kytkimelle ei ole erillistä voiteluöljyä, vaan sitä voidellaan vaihteistoöljyllä. Vaihteistoöljyn suositeltu vaihtoväli selviää huoltokirjasta tai maahantuojalta, mutta tyypillisesti sen vaihtoväliksi suositellaan 2500-4000km. Yksiselitteistä vastausta siihen koska vaihteistoöljy on viimeistään vaihdettava on hankala antaa, tietyillä wanhoilla mopoilla on ajettu kymmeniä vuosia samoilla vaihteistoöljyillä. Tietty ne valmistajan suosituksetkin perustuvat johonkin, joten en keksi mitään syytä olla vaihtamatta vaihteistoöljyjä ainakin kerran vuoden aikana.
m-tuninki
- Liittynyt:
- 28.7.2011 22:37
tämä selvä.
MUTTA ois yks toinenki kysymys, että miten vaikeeta ois kiillottaa gileran putki? kun se on semmone musta ja haalistunu, nii ois komiampi kiiltävänä. millä se kannattaa kiillotuksen jälkeen käsitellä? tarttuuko kura miten hyvin kiinni ja lähteekö se kura enää pesemälläkään?
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Lähteehän se pesemällä puhtaaksi. Kiillotuksen jälkeen voi vetää kuumankesto lakan päälle, mutta se samentaa pintaa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
m-tuninki
- Liittynyt:
- 28.7.2011 22:37
millä se kannattaa kiillottaa ja hioo? jollaki koneella vai käsipaperilla?
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Jollain tyyliin teräsharjalla ruosteet yms voi hinkata pois, sitten hioma paperilla esim 80-120-220-400-600-800-1000-2000-4000. Sitten viimeistely jollain metallin kiillotus aineella, tosin jos 4000 hinkkaa niin aika kiiltävä pitäisi jo tulla, oman maun mukaan. Joitain karkeuksia voi jättää välistä, mutta vähemmän hinkkausta kun tekee useammalla paperilla. Jos pinta hyvä, niin voi alottaa jo jollain 120/220, ei 80 ole pakko naarmuttaa putkea, vain jos todella huono pinta. 1000< ovat taas pelkkään kiillotukseen tarkoitettu. Kiilloituksellekkin löytyy oma topic
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
JJyrsin
- Liittynyt:
- 23.10.2009 11:04
Nyt on tulppa vaihettu, uusi bensahana, kaasari putsattu, ilmanputsari pesty ja läpät putsattu.
Mopossa 90 suutin(kesällä vähän turhan iso mutta nyt -10), metrakitin putki ja kaasarin reikälevy otettu pois.
Käy kun pistää tulpan reiästä bensaa ja sen jälkeen kun on ottanut läpät pois ja pistänyt takas(kuulostaa hullulta mut näin on) käy hetken mutta sit sammuu kun seinään.
E:Laskin neulaa sitten pysy ryypyn kanssa mut jos hipaskin kaasua niin sammu mut ku oli tarpeeks lämmittäny ja anto hanaa kaasari alko vuotaa ihan helvetisti jostain.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista