Itelläni on Solifer STF 50 vuosimallia 2013. No näitä täällä pitkään luettuamme oli aika alkaa etsiä vääntöä lisää kun ylämäkeen aika laiska peli
. Eka etittiin kureja putkesta, nimenomaan tuolta alkukäyrästä ja loppujen lopuksi muualtakin. Loppu tuloksena huomattiin että koko pakosarja on ihan suoraa putkea ilman mitään outooksia jotka estäisivät pakokaasujen virtausta. No sittenhän oli aika tsekata toi imukaulan läppäventtiili/laippa. Sama loppu tulos, ei mitään mikä laskis tehoa
. No sittenhän luettiin täältä että vakio suutin 95 ja moni vaihtanu siihen 100. Motonettiin ja sieltä mukaan Dellorton suutin kokoa 100. Tuossa mopossa tosi kivassa paikassa kyllä kaasari joten senkin vaihtoon sai vähän aikaa varata, kun saatiin suutin paikalleen ja mopo ajokuntoon, niin eipä enää lähtenytkään kone käyntiin
Loppujen lopuksi saatiin mopo nipin napin käyntiin. No kun sit katottiin kaasaria niin sehän suorastaan tulvi. Kivasti solikka "röpötti", hyvä kun pysy käynnissä. Sit tultiin taas siihen tulokseen että avataan se kaasari ja kun alettiin vertaamaan vakio suutinta ja uutta 100 suutinta näki eron jo silmällä
. Sittenku alko tosi tarkkaan kattomaan ja lisävalojen kera sai himmeät numerot näkyviin ja nehän kerto sitte että siellä oli vakiona 62 suutin
. Siinä vaiheessa alko homma selkenee ja päätettiin jättää homma siltä päivältä siihen ku kellokin oli jo 19 pintaan. Mietittiin että kun missään ei mitää mekaanisia kureja ollut niin mahdollisesti tollanen pieni suutin voi tehoa rajoittaa. Huomenna motonetistä sitten 80 suutin ja katotaan mitä käy.
Kuva suuttimista vierekkäin mun galleriassa niin voin verrata.