Suzuki PV huolto/tekniikka

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 9.10.2012 17:52

Käy helvetin rikkaalla?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
heka96
Pyörä:
Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.4.2012 19:35
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut heka96 » 9.10.2012 18:28

ja jos kerta mäntä heiluu pytyn sisällä väljyyden takia voi myös olla vikana..
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 9.10.2012 20:08

Tai putsari aivan tukossa ?
Tsekkaa pv proju!
temezs
Pyörä:
Yamaha DT 50X ja Suzuki RM125
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.5.2012 23:35
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut temezs » 9.10.2012 21:21

Mikä on kun mun PV ei koskaan käynnisty kylmänä kun työntämällä käyntii. Tuntuu siltä kun ois pytty täynnä bensaa kun on seisonut pari tuntia ? Mistä tää johtuu ja hana on kiinni siinä se vika ei ainakaan ole kun muutenki uus hana?
Timppavaan
Pyörä:
Derbi X-Race SM -07
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
30.3.2010 17:08
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Timppavaan » 9.10.2012 22:19

Ei käy koska toi vika ei oo ollu aina, ja huomenna selviää auttaako uusi mäntä, ja powerfiltterin paska tuskin tukossa
Se mikä tehoissa hävitään, se taidoissa voitetaan
heka96
Pyörä:
Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.4.2012 19:35
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut heka96 » 10.10.2012 9:55

varmsita samalla onko tulppas kirkas vai tumma
Puijonperkele
Liittynyt:
10.8.2011 2:01
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Puijonperkele » 10.10.2012 16:13

Miten erotti vanhan mallin kannen? Ja kuinka siitä pystyy mittaamaan kuinka paljon sitä voi laskea?
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 10.10.2012 17:33

Vanhanmallin kannessa on tulppa vinossa.
Tsekkaa pv proju!
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut jake--- » 10.10.2012 21:03

Puijonperkele kirjoitti:Miten erotti vanhan mallin kannen? Ja kuinka siitä pystyy mittaamaan kuinka paljon sitä voi laskea?


Vanhanmallisessa on tosiaanki tulppa vinossa ja uudenmallisessa taas suorassa. Tiivistepinnassa on vanhanmallisessa tavallaan ''ylimääräiset reijät'', joita uudenmallisessa ei ole.
Kuvat.fi Galleria!
Timppavaan
Pyörä:
Derbi X-Race SM -07
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
30.3.2010 17:08
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Timppavaan » 11.10.2012 18:13

Vaihoin pevettiin uuden männän läpättömään vakiopyttyyn ja kantena laskematon vanhanmallin kansi, kipinä tulee ja bensaa saa mutta ei käynnisty hinaamallakaan,, mikä vikana?
Se mikä tehoissa hävitään, se taidoissa voitetaan
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 11.10.2012 18:53

Puristuksia ? Imuvuotoja ? Mikä kaasari/suutin/putsari?
Tsekkaa pv proju!
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 22.10.2012 20:00

Tietenkin alatiiviste ja yläpelti on massattu sikasil gasketilla kiinni? samoin kaasari ja mahdollisesti sen imukurkku on kunnon tiivisteillä ?

Sitten alat uusia tulppaa ja johtoo sekä hattua (edellyttää että tulee hyvä kipinä, heikko kipuna ei hyppää paineen alaisena) ja ruiskit piuhojen liitoksiin kontakt kliineriä.
Sitten jos ei toimi kokeilet ilman putkee.
Jos ei toimi otat läppärungon irti ja upotat bensaan ja meet vaikka eeässälle (n 10min odottelet siis ) ja katsot raottaako läpät.
Bensa turvottaa kumia ja ok näköset läpät voikin yhtäkkiä raottaa.
Jos raottaa niin hiot sitä kumia ja aina välillä dippaat bensaan ja taas hiot kunnes ei raota.

E: voi vittu huomasin että läpätön pytty kysessä.... :DD

Voit myös koittaa laittaa tulpan rööristä hiukkasen bensaa pyttyyn. tai kokeilla lykätä ja sulkea kaasarin reikää kädellä. Myös ilman putsaria kannattaa kokkeilla.

Useimmiten viat johtuu tulpasta tai aivan vituillaan olevista säädöistä...
2Fast4You
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 22.10.2012 21:11

Semmosta kyselisin, et kun on hiilikuitu läpät, niin paljonko niitä läppärajottimia uskaltaa avata että kestää ? ja passaakos sille läppärungolle tehdä minkä näkösiä avarruksia ? :)
Tsekkaa pv proju!
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 23.10.2012 17:53

Itse viilasin ainakin avarammaksi ja portaattomaksi muun imupuolen kanssa.
Sen vertahan sitä kannattaa viilata että jää nyt ihan järkevästi sitä kumia sinne läpän reunan alle, muuten vuotaa.
Sanoisn että se riittää kun pahimmat röpöset poistelet sieltä ja hiot sen tiivistekumin kuntoon aina bensassa turvotellen ( ohjeet ylhäällä)
Mielestäni peeveen pytyssä kannattaa keskittyä pakoaukkoon ja sen muotoiluun ja imuaukkoonsylinterin kyljessä sekä huhteluihin.

Esim dynossahan toi läppien viilaus ja portaattomaks tekeminen näkyy niin pieninä eroina että ei maksa vaivaa ja dremelein teriä, ennemmin sillä rahalla ostelet suuttimia ja littelet hyviin säätöihi.

Rajoitin läppiä voi ehkä maltilla taivuttaa auki mutta itse tappelin sellasen ongelman kanssa pitkään että ylhäältä pätki ja ei ollu hönkää..... no rajotin läpät oli liikaa auki.
Eli maks millin pari kannattaa avata eikä enempää, muuten ei hiilarit pysy vauhdissa ja peltisetkin katkeaa pidemmän päälle ja siitä tulee enempi remonttia...
2Fast4You
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 23.10.2012 18:33

Kiitos kattavasta vastauksesta! ;)
Tsekkaa pv proju!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista