DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

jondee58
Pyörä:
Malaguti XSM 2010
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.4.2012 18:53
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jondee58 » 3.9.2012 21:46

Jepjep, vaihdoin männän ja pytyn hoonautin, uudet tiivisteet paikallaan, isompi suutin ja kasasin mopon. Lämmittelin siinä jonkun aikaa ja sitten lähdin ajamaan. Mopo tuntui lähtevän ihan hyvin sekunnin verran mutta kierrokset ei millään nouse yli 5000 ja mopo kulkee n. 10-20.. Mäntä on oikein ja männänrenkaat, tulppa ja tulpanhattu katsottu, saa bensaa.. Tyhjäkäynti on hyvä mutta kun liikkeelle lähtee niin kierrokset ei nouse..
Santtteri
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 -04, EX Yamaha DT 50X -07
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
8.11.2011 21:01
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Santtteri » 4.9.2012 18:17

onhan kaasari säädöissä?
jondee58
Pyörä:
Malaguti XSM 2010
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.4.2012 18:53
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jondee58 » 4.9.2012 18:22

Voiko olla vika siinä kun ihan pari milliä säädin seosruuvia? Voiko se saaha sen niin sekaisin :O
mik4el
Liittynyt:
6.8.2011 15:03
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mik4el » 4.9.2012 18:48

Kun dt:s tuloo staattorilta 4johtoa, kuuluuko kaikista tulla virta kun polkaisee? Kiitos vastauksesta :D
Qeltti
Pyörä:
Yamaha Dt
Liittynyt:
14.7.2010 23:43
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Qeltti » 4.9.2012 21:43

Kytkin ei pidä alhasilla kierroksilla, mut ku on jtn. +-4k niin toimmii iha hyvin, levyt vaihettu kevään loppupuolella. Onko vika siinä mutterissa joka on kytkinpakan keskellä vai muualla?
Aksuli96
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -10 (EX), Yamaha DT50X -11 (EX)
Liittynyt:
31.8.2011 0:07
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Aksuli96 » 4.9.2012 21:47

Semmosta vikaa DT:ssä että yhtäkkiä hävinny tehot ja joutuu suunnilleen kutos vaihteen laittaan jo silmään kun on vauhtia 40 km/h :s Ja sitten että ei lähde käyntiin ajon jälkeen kun lämpimänä yrittää käynnistää vaan pitää antaa mopon seistä jonku aikaa että saa sen käyntiin.
En tie voisko vika olla LED:issä kun on sellanen rajottamassa vai voisko olla sytytystulppa? Juuri alkanu myös moottorin vikavalo palaan jostain syystä?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 4.9.2012 21:59

Lämpänny, puristukset menny? Selvitä ny mitä se vikavalo vilkuttaa, kysy yamahakorjaamosta mitä vikakoodi meinaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jondee58
Pyörä:
Malaguti XSM 2010
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.4.2012 18:53
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jondee58 » 4.9.2012 22:36

Onko pohjaan hirttänyt vaijeriryyppy vaikea korjata? Miten tämä onnistuu? :D Yksinkertaista, mutta en halua rikkoa mitään..
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 4.9.2012 22:42

Purat sen verran että pääset ottamaan ryyppyluistin kaasarista irti ja sitten vetelet hetken vaijeria eestaas ja rasvaat vaijerin. Not big deal ja ei siittä helposti mitää muuta mee rikki ku kaasarista ryypyn kannen pultin kierteet jos liian tiukalle tai väärille kierteille vetää.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nooa10 » 4.9.2012 23:24

Joo siis apua kaivattaisiin taas. Aiemmin hain apua siihen putkesta öljyn/bensan tuloon, ja eikun tuumasta toimeen kun apua tuli (pahoittelut että kysyin sitä niin monta kertaa :s )

Mutta minulla on Yamaha Dt 2006 vuotinen, ja tässä tulee kaasarista kyselyä. Siis vaihdoimme pääsuuttimen koon 102:sta 95:n. Kun mopon laitoimme käyntiin, niin toimi ihan hyvin, eikä mistään tullut bensaa :) . Yön aikana oli lattialle tullut bensat tankista ulos. Ei muuta kun kaasari auki, ja tutkimaan mikä mättää. Kaasari irti, katsottiin onko kohokammiossa jotain jumissa, mutta mitään "vikaa" ei löytynyt. Ei muuta kun kaasarin putsaus paine ilmalla, ja kiinni mopoon. Noh, sama hommahan se ilmestyi uudelleen, kaasarissa on 2 tappia, joista tuli bensaa molemmista. Toinen oli kohokammiossa alhaalla kiinni, toinen oli sitten ylhäällä :s (ylivuoto letkuja??) Mutta olisiko joku vika että on kasaus virhe tai joku muu vastaava? Ei ole ennen tuommoista temppuillut.

Ja piti vielä kysyä tuota että onko olemassa Yamaha Dt:n kaasarin räjäytys kuvia?

Kiitokset etukäteen
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miiggael » 4.9.2012 23:47

Bensahana paskana? :s Ja ainakin easypartsilta näät räjäytyskuvia.

http://www.easyparts.nl/showdrawing/126 ... retor.html

Toisaalta löydät varmaan googlella parempia ku laitat hakusanaks dellorto 16.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.9.2012 8:31

Onko varma että neulaventtiili on kunnossa ja koho liikkuu kunnolla? Koska jos ne on kunnssa niin ei sen kaasarin pitäs tulvii, vaikka oliski alipainehana rikki.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Aksuli96
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -10 (EX), Yamaha DT50X -11 (EX)
Liittynyt:
31.8.2011 0:07
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Aksuli96 » 5.9.2012 10:40

Reetuhai2 kirjoitti:Lämpänny, puristukset menny? Selvitä ny mitä se vikavalo vilkuttaa, kysy yamahakorjaamosta mitä vikakoodi meinaa.

Jaa meinaat että vuoden vanha DT ois voinu lämpöleikata? :nolo: Jos näin on niin saa isoveli huutia koska tuo valo rupes hänen ajon aikana palamaan ja vika ilmeni sen jälkeen... Onneks on viä takuuta jäljellä...
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 5.9.2012 11:53

Kaikki on mahdollista... Ja jos sulla takuu on ni ei mitää hätää, kyllä ne sille jotai keksii.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista