zimi954
- Pyörä:
- MIkilon m96-sbn125
- Paikkakunta:
- orivesi
- Liittynyt:
- 22.7.2012 22:45
joo, muuten voisin koittaa että kuumeneeko se mutta en viitti kasata sitä sen vertaa että saisin sen käyntiin, kun se kipinän tulo on kuitenkin aina niin satunnaista. ja kyllähän minä sen ducatin cdin saan siihen ite laitettua mutta helpoimmalla ois päässy jos joku olisi jo joskus laittanut kydeisen osan niin oisin vaan voinu laittaa johdot kiinni
. ja se vakio cdi on kyllä sen verran hintava kuitenkin mopon ostohintaan nähden että saan sen ducatin cdin halvemmalla.
TuplaBonus
- Paikkakunta:
- Kerava
- Liittynyt:
- 16.10.2010 13:33
Nyt olis neuvot paikallaa ku ongelmana on cpi sx:n takajarru, eli kun laitoin talviteloille tossa laahas takajarru vähäsen, no tässä menin eilen nyt kattelemaan miten pahasti ne männät siellä jumittaa, painoin vähän jarrua jotta männät tulis ulospäin ja sais puhisteltuu, mutta kun yrittää kampee takas sisään nii ei mene ei sitten millään.
Otin nyt koko satulan irti jotta saapi tutkiskeltua sitä, ja mopo olis siis tarkotus laittaa kevään aikana myyntiin nii ei viittis alkaa koko uutta satulaa ostaa.
Millähän niitä olis paras yrittää kampee sinne sisälle vai onkos jotain muuta mitä kannattas tehä sille?
Darian199
- Pyörä:
- Cpi SM PRO -08, Yamaha WR 125x, Yamaha Neo's 1998, Yamaha Dt 50 -10, Yamaha Dt Lc "125" -86
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 15.8.2010 10:20
suht isoilla papukaijapihdeillä on tapana noita mäntiä puristella sisälle.
"Kaikki on sallittua jossei jää kiinni"
TuplaBonus
- Paikkakunta:
- Kerava
- Liittynyt:
- 16.10.2010 13:33
Joo elikkäs sainhan mä niitä mäntiä painettua edestakasin, mutta on sen verta huonossa hapessa, että ei toi pelkkä herkistely auttanu, niin kysymys kuuluukin saako miten kotikonsteilla niitä mäntiä sieltä ulos että sais kunnolla hinkattuu ne puhtaaks?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
ota jarrupalat irti, paina jarrua niin että männät tulee about puoliks ulos, avaa jarrusatula ja vedä männät pihdeillä irti, mäntiä kuitenkaan naarmuttamatta ja kiillota ne ja pistä takas rasvattuina
http://i2.aijaa.com/b/00599/11713475.jpg
zimi954
- Pyörä:
- MIkilon m96-sbn125
- Paikkakunta:
- orivesi
- Liittynyt:
- 22.7.2012 22:45
tuli sitten oma cpi kuntoon, ei menny ku ehkä noin 60 tuntia tms
aluks oli ajatuksenaettä cdi ois ollu sökö mutta eipä olli... oli impulssikäämi jotenkin niin rikki että anto kipinää vaan ihan ylä- ja alakierroksilla eli aina välissä lopetti antamisen minkä jälkeen arvatusti sammu. ongelma tuli korjattua niin että ostin käytettynä uuden ducatin staattorin ja cdin, ja nyt pelaa
mutta jos joku tarttee tietoo miten ducatin cdi kytketään cpin vakio staattoriin ni voin opastaa vähän johtojen väreissä:
cpi/ducati
punavalkoinen=punainen
mustapunainen=vihreä
valkoinen=valkoinen
loput johdot voi kytkeä valoille paitsi musta maihin.
en sitten lupaaa mitään että noi oikein olis mutta ainakin antaa kipinän ja mulla toimi hyvin, niin hyvin ku se sillä rikkinäisellä impulssikäämillä oli mahdollista.
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Eikös se olis sit ollu sama pistää vaan impulssikäämi, nii varmaan pelais se laturiki (joka tod.näk nyt ei pelaa)
zimi954
- Pyörä:
- MIkilon m96-sbn125
- Paikkakunta:
- orivesi
- Liittynyt:
- 22.7.2012 22:45
Oishan se varmaa, muttakun joku Taiwanilainen insinööri oli niitannu sen kiinni ni en jaksanu alkaa porailee. Mutta en kyllä tiä että toimiiko laturi, ku ei mulla siinä oo akkuakaan,mut valot pelaa ja moottori käy
ei siinä paljon muuta olekkaan enää ku siinä vianetsinnän yhteydessä tuli karsittua kaikki turhat sähköt pois
zimi954
- Pyörä:
- MIkilon m96-sbn125
- Paikkakunta:
- orivesi
- Liittynyt:
- 22.7.2012 22:45
ja sain sen staattorin 25 eurolla ni se oli senkin takia kannattava sijoitus. cdin oisin joutunu kuitenkin uusimaa ku siinä alkuperäsessä oli menny se sammutttimen ja maadotuksen johto katki sieltä niin juuresta että sitä ei oikein ois pystyny cditä purkamatta korjaan.
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Sen cdi:n saa purettua.
Eikä kovin hankalaa olis ollu porata niitä niittejä.
Mitkä lukeutuu turhiin sähköihin? Älä nyt van sano että mm. vilkut, mittari jne. koska jälleenmyyntiarvo romahtaa tollasen "viritysoperaation" tekemisen jälkeen.
zimi954
- Pyörä:
- MIkilon m96-sbn125
- Paikkakunta:
- orivesi
- Liittynyt:
- 22.7.2012 22:45
siis tokihan sen cdin saa purettua, onhan sekin ihmisen tekemä. mutta kun sitä siinä silmällä kattelin niin tulin siihen tulokseen että helpoimmalla ja toimivimman ratkaisun saa tehtyä uusimalla sähköt. niittien poraus ois ollu tosi helppo homma mutta ois silloinkin täytyny se ehjä impulssikäämi jostain hommata, ja nyt ku sai koko staattorin niin halvalla niin ei ollut esteitä ettenkö olisi laittanu sitä kiinni.
Ja juu tarkoitin just niitä kaikkia: vilkkuja, sähköryyppyä,kaasarin lämmitystä jne.. koska ostin mopon rikkinäisenä 200 eurolla kaverilta, js siinä ei ollu villkuja kiinni kun sain sen ja sähköryypynym. toiminnasta ei ollut tietoa. Toki olisin voinut ostaa vilkut tai edes jättää johdot paikoilleen mutta mitä enemmän piuhaa, niin sitä enemmän mahdollisuuksia sähkövioille. tämä periaate pyöri päässä kun aloin mopoa korjaamaan ja en kadu kyllä yhtään, on paljon selkeämpi ja kuitenkin kaikki pakolliset löytyy, eli etu ja takavalo on kiinni, mittarina on sigma ja töötin piuhat on kiinni mutta tööttiä en oo kyenny hommaamaan. ja nyt kun mietin tota jälleenmyyntiarvoa niin ei se oikein voi kun nousta, jos mopo ehjänä pysyy. kuitenkin löytyy kilvet ja paperit ja kaikki, se on viellä todella mukava ajaa.
zimi954
- Pyörä:
- MIkilon m96-sbn125
- Paikkakunta:
- orivesi
- Liittynyt:
- 22.7.2012 22:45
ostin viel eilen uuden polisportin mmx maskin sen alkuperäisen tilalle kun on niin saakelin ruma, onhan se mmx:kin aika yleinen muttaon sentään tyylikäs, ostin myösuuden smoto lokarin eteen ja motulin transoilit laatikkoon. ku oli pakko kokeilla että onko siinä lisäaineellisessa öljyssä mitään eroa tavalliseen moottoriöljyyn verrattuna muutakun hinta. hintaa noille tuli kai jtn 80 € pintaa mutta onpahan vähän edellistä tyylikkäämpi.
mopo oli kuulemma myös seissy aika lailla minkä huomaa takakatteiden maalipinnasta, on nykyään harmaat vaikka on kai joskus alunperin ollu siniset
kulkee kurittomana gps:sään 72 ja sigmaa 71
zimi954
- Pyörä:
- MIkilon m96-sbn125
- Paikkakunta:
- orivesi
- Liittynyt:
- 22.7.2012 22:45
hintansa väärti
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Edellistä viestiä voi muokata, ei tarvitse postata kolmea viestiä peräkkäin. Pieni panostus viestien kirjoitusasuun ei myöskään olisi pahitteeksi. Selkeästi kirjoitettuja viestejä on mukavampi lukea ja niihin saa todennäköisemmin vastauksia.
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
motulin transoilit laatikkoon. ku oli pakko kokeilla että onko siinä lisäaineellisessa öljyssä mitään eroa tavalliseen moottoriöljyyn verrattuna muutakun hinta.
No huomasitko eroa
mutta mitä enemmän piuhaa, niin sitä enemmän mahdollisuuksia sähkövioille
Tämäkään ei pidä paikkaansa. Monasti se isompi sähkövian riski tulee siitä ku niitä ite sähelletään joko pois ja tuninki juttua tilalle, ja ne viat on usein joko akuisa, ite sähkölaitteisa (syttyosat) joihin esim. vilkunjohdoilla ei oo osaa eikä arpaa.
Mut kukin tekee tyylillään, eipä siinä
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista