Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
Onko CDI-boksi rajoittamatonta mallia? Aika outo että ei tuota enempää KURITTOMANA kierrä. Oireileeko mitenkään kun on kiertänyt "tappiin" asti?
Brääm Brääm ja baanalle :D
nevssons
- Pyörä:
- Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.1.2011 21:51
Eikä ole. Kurittomat kiertää vain sen 9,4 Krpm elikkä CDI ei kurittomassa tee muuta kuin suojelee huudatukselta.
On se täälläkin monesti mainittu, että tyhjällä vakioputkella kuriton CDI ei tuo lisää huippuja eikä tehua.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista -
Putkea väsäämässä?
Derbilaattori
- Liittynyt:
- 14.3.2013 22:27
Mitä 02'' derbi kulkis avaralla alkukäyrällä,tyhjällä putkella ja 12/70väleillä?
PV^
- Liittynyt:
- 22.3.2012 22:45
saisko derbiin mitenkään helposti lisäpotkua ettei tarvitsisi vakiosylinteriä vaihtaa pois?
Viriä on : turbokit lacada ,rajoittamaton boxi ja 15-65 välitykset, onko esim hiilikuituläppien vaihdolla tai ilmanputsarin vaihdolla merkitystä?
nevssons
- Pyörä:
- Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.1.2011 21:51
Jos on 14mm kaasarilla varustettu malli, niin sen vaihat isompaan.
Eniten lisäpotkua tuosta saa pyttyä vaihtamatta kun antaa pakoaukolle vähän viilaa.
Läpillä ei mitään maatajärisyttävää vaikutusta ole.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista -
Putkea väsäämässä?
PV^
- Liittynyt:
- 22.3.2012 22:45
Mopo on varuste 17.5 kaasarilla. Jos laittaisi suoraan tuon 70cc airsal sportti pytyn niin mistä suuttimesta olisi hyvä lähtä liikkeelle , nyt on 94 nuiten virien kanssa. Ja pitävätkö nuo italkitin jouset mitään ?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
No ite ostin airsal 73cc kaveriksi italkitin kytkinjouset ja voin kyl jo sanoa pelkän kahvatuntuman perusteella että aika helvetin löysät ne on, ainakin jos vertaa minarellin vastaavanlaisiin. Mut kaipa ne kuitenkin ajaa asiansa ainakin toivon mukaan, itel ei oo viel käyttökokemuksia niist ko mopo odottaa vielä uutta putkea hollannista. Pääsispä jo ajeleen
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
Jämäkät kannattaa olla, luisti velipuolella kytkin aivan hulluna ennenkuin vaihtoi sitten paremman kytkimen. Topsport 5-levyinen kevlar kytkin tai joku vastaava oli.
Brääm Brääm ja baanalle :D
(unknow)
- Pyörä:
- Derbi Senda
- Liittynyt:
- 14.10.2011 22:06
Nonii mitenkäs on et onko pakko ostaa isompaa kaasaria ku nyt o 14mm kaasari ja aattelin hommata ny 73cc pytyn? vaikka kulkeeha se nykki 15/52 väleillä ja metrakit throwerinkas 95 gepsiin.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Eihän se pakollista ole, mutta pytyn potentiaalista jää iso osa hyödyntämättä jos ruokit sitä vakiokaasarilla.
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
joo kannattaa hankkia 19mm-21mm kaasari jos vähänki ylimäärästä rahaa löytyy. Käytettynä niitä saa aika halvalla
Terpijonne
- Liittynyt:
- 27.7.2013 10:45
Mullon derbin drd racing vm.-05, jossa kiinni rajotettu cdi boksi(jostain syystä, vaikka vakio on rajottamaton?) ja 14mm Dellorto ja välit on 11-53. Vaihoin kaverilta rajottamattoman cdi boksin, mutta ku lähdin kokeilemaan nii ei anna kierroksia yhtään sen enempää kuin vanha boksilla? Alkaa "booaamaan".. Mikä ois vikana? Liian pieni/iso suutin? Suuttimen kokoa en muista. Toivottavasti osaisitte auttaa hieman
Gobizu
- Liittynyt:
- 3.9.2013 21:30
Nyt olisi tarve saada "Derbi Senda DRD Pro -07" kulkemaan hitaammin (poliisit vei kilvet katsastuskonttorille). Eli virityksen käänteinen tekeminen.
Derbissä on nyt 11h vakioratas edessä ja takana normaalia isompi (vakio 53 hampaisella takarattaalla kulki vieläkin lujempaa). Kaasuttimessa on 85-suutin eli hiukan isompi mutta sehän nyt ei ilmeisesti vaikuta kuin pari kilsaa nopeuteen. Ja prikalla voi tarvittaessa hiukan laskea neulaa.
Ihmettelen vain miten vauhtia on edelleen GPSn mukaan noin 55km/h 11h-53h rattailla ja vakioputkella (hukkaputki ainakin ulkoisesti paikoillaan).
En ole vielä repinut pakoputkea irti alkukäyrästä katsoakseni onko edellinen omistaja viilannut putken alkupäästä holkin/prikan pois. Sen poistaminenhan pitäisi ilmeisesti tehdä juuri about 10km/h vauhtiparannuksen (?).
Kysymys kuitenkin on onko kenelläkään valokuvaa Derbi Senda Pro -07 vakioputken alkupäästä? Minkä kokoinen "aukko" siinä holkissa tai prikassa on? Onko prikka vain litteä "mutteriprikka" vai onko se suppilon muotoinen joka pienenee putken suuntaisesti haluttuun kokoon? Onko se heti putken alkupäässä vai jonkin matkaa sen sisällä?
Jos jollain olisi autotallissa viilaamaton vakioputki, niin onnistuisiko zoom valokuva putken alkupäästä? Näiden tietojen avulla osaisin heti hahmottaa nykyisestä omasta putkesta onko sitä viilailtu tältä osin. Jos näin on, niin onko vinkkejä miten hitsata prikka/holkki tee-se-itse menetelmänä?
Toimiiko X millisellä aukolla oleva litteä prikka putkeen ja hitsisaumalla vain kiinni putken reunoihin? Vai voiko aukon tehdä paksulla hitsisaumalla ja viilata se siistin sileäksi?
Kukaan askarrellut viilattuun vakioputkeen takaisin prikka/holkkikuristusta? Hirvittää jo ajatella ettei putki olisikaan alkuholkin aukon osalta vakiokuristuksessa ja joutuisi ostamaan sikakalliin uuden ehjän vakioputken.
Olisin kiitollinen vinkeistä ja erityisesti vakioputken alkupään valokuvasta (saisin vertailupohjan oman putken "kuvaan").
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Eihän tuon takia kannata uutta vakioputkea hankkia vaikka kuristusta olisikin viilattu. Hitsaa vain uuden holkin alkukäyrään, näppärä kaveri selviää ilman hitsaamista leikkaamalla pellistä laipan joka ulottuu kiinnityskohtiin saakka.
Tietopankissa on kuva putken kuristuksesta, tosin en tiedä minkä mallin putki tuo on.
PS:käänteistä virittämistä kutsutaan yleensä kuristamiseksi.
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
Lyhyemmät välit niin välttää sen katsastuksen ajan. Kiersi mullakin kuristetulla putkella 55-60 km/h 14-65 väleillä.
Brääm Brääm ja baanalle :D
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista