M4tsku
- Liittynyt:
- 1.5.2023 13:57
Auttkkaa derbi poikkaa.
Derbi aloitti syksyllä oireilun ihan niinkuin olisi sähköinen rajoitin ja lähti huonosti käyntiin. Sen jälkeen vaihdettiin stefat molemmille puolille eikä ole sen jälkeen lähtenyt käyntiin. Kaikki on uusittu . Puola. Magneetto. Cdi. Tulppa. Kone laakerit stefat jne. Hyvä kipinä tulee ja bensaakin saa.
Ei auta vaikka laittaa tulpanreijästä bensaa. Ei edes hörähdä.
Kun koittaa hikihatussa työntää niin ” ampuuu” putkeen ja tekee vaivaisen tyhjäkäynti äänen.
Mikä voisi olla vikana?
derösendö
- Liittynyt:
- 1.5.2023 20:11
Derbin kytkin ei tosiJ palauta, kun painaa kytkimen pohjaan niin Kytkinvivun akselin kytkimen käyttövipu liikahtaa, mutta ei palauta takaisin.
kytkinpuolen kopan avasin ja kaikki näyttiolevan kunnossa?? Enkä moista ongelmaa ikään ole kellään nähnyt tai kuullut tämmöisestä.
Peetu XD
- Liittynyt:
- 17.4.2013 21:19
Mikähän ongelma kun tytärpuolen Derbi Senda Xtreme:ssä ei toimi takavalo eikä töötti?
Smies123
- Liittynyt:
- 3.6.2023 14:44
Hei,
Minulla sama ongelma, että kytkin ei palauta kytkinkopan purkamisen jäljiltä ja on siis jumissa.
A. Joko en osaa asentaa sitä pystyakselia oikein. Se tipahtaa alas ja kääntyy kellon suuntaan lukittuen. Ei heilu ylös eikä alas.
B. Jotain meni rikki. Kuuluuko sen tapin, joka on pystyssä kytkinpakan päällä liikkua sisään ja ulos noin puolisenttiä vai kuuluisiko sen olla sitä lukkosokkaa vasten kytkimen kannessa kiinni?
Kiitos jo etukäteen, jos joku tietää
Smies123
- Liittynyt:
- 3.6.2023 14:44
Vastaan itselleni. Syy miksi kytkimen pystyakseli ei toiminut on seuraava: Kytkimen painekannen nipukasta oli karannut lukkoprikka hieman liian ylös kolostaan ja tästä syystä kytkinvipu jumitti. Toivottavasti tämä auttaa jotakin, ettei tarvi ihmetellä yhtä pitkään kuin minä.
Terpimiäs22
- Liittynyt:
- 19.6.2023 14:22
Joo haluisko joku kertoo mikä mun derbis on ku ykkösvaihteel menee vrm 5sek et saa piikin ja 2 normaalisti kierrokset toimiimut 3 ei jaksa ees mennä piikille nyt asap apua tilanteesee
janikosk1
- Liittynyt:
- 9.4.2024 17:57
Kyselisin vähän neuvoja tuohon tyttären Derbin (Senda vm.06) tyhjäkäyntiin/cdi boksiin. Elikkäs moposta katosi kipinä ja ajattelin sitten kokeilla suoraan cdi boksin vaihtoa. Vaihdon jälkeen mopo lähti laakista käymään mutta tuntuu että ei ehkä kierrä niin kuin ennen. Eikä meinaa saada säädettyä tyhjäkäyntiä niin, että pysyisi käynnissä. Vanhalla cdi boksilla pysyi käynnissä ja otti kierroksia ihan hyvin. Mopossa oli aikaisemmin tällainen boksi:
https://moposport.fi/sytytyspuola-cdi-derbi-ducati-minarelli-am6-07-rajoittamaton/ja korvasin sen nyt tällä:
https://www.wandamotor.com/sytytyspuola-derbi-ducati-p-25227.htmlVanhassa boksissa oli valkoinen, punainen johto omissa liittimissään ja kaksi vihreää oli yhdistetty tuohon verde liittimeen. Stop liittimessä ei ollut mitään kiinni. Uudessa laitoin molemmat kaksi vihreää johtoa omille paikoilleen. (kokeilin myös molempia samassa liittimessä, mutta ei eroa lopputulokseen). Periaatteessa nuo kierrokset nyt riittää mutta tarviiko tässä nyt erilaista suutinta, pienempää/isompaa etsiä tuohon että saisi pysymään käynnissä vai mikä tuon aiheuttaa? Mopo on aikalailla vakio. Noiden kahden eri cdi:n hintaeroakin vähän ihmettelin.
Erkkipena31
- Pyörä:
- 72cc monkey ja 80cc derbi
- Liittynyt:
- 7.11.2019 22:06
cdi boksin värithän menee G R W mukaan (Green, Red, White) kokeile vaihtaa tulppa nyt ainakin ensalkujaan
janikosk1
- Liittynyt:
- 9.4.2024 17:57
janikosk1 kirjoitti:Kyselisin vähän neuvoja tuohon tyttären Derbin (Senda vm.06) tyhjäkäyntiin/cdi boksiin. Elikkäs moposta katosi kipinä ja ajattelin sitten kokeilla suoraan cdi boksin vaihtoa. Vaihdon jälkeen mopo lähti laakista käymään mutta tuntuu että ei ehkä kierrä niin kuin ennen. Eikä meinaa saada säädettyä tyhjäkäyntiä niin, että pysyisi käynnissä. Vanhalla cdi boksilla pysyi käynnissä ja otti kierroksia ihan hyvin. Mopossa oli aikaisemmin tällainen boksi:
https://moposport.fi/sytytyspuola-cdi-derbi-ducati-minarelli-am6-07-rajoittamaton/ja korvasin sen nyt tällä:
https://www.wandamotor.com/sytytyspuola-derbi-ducati-p-25227.htmlVanhassa boksissa oli valkoinen, punainen johto omissa liittimissään ja kaksi vihreää oli yhdistetty tuohon verde liittimeen. Stop liittimessä ei ollut mitään kiinni. Uudessa laitoin molemmat kaksi vihreää johtoa omille paikoilleen. (kokeilin myös molempia samassa liittimessä, mutta ei eroa lopputulokseen). Periaatteessa nuo kierrokset nyt riittää mutta tarviiko tässä nyt erilaista suutinta, pienempää/isompaa etsiä tuohon että saisi pysymään käynnissä vai mikä tuon aiheuttaa? Mopo on aikalailla vakio. Noiden kahden eri cdi:n hintaeroakin vähän ihmettelin.
Tämä ongelma ratkaistu. Vaihdoin iridium tulpan niin käynti muuttui normaaliksi.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista