Viisammat vastatkoon tuohon, itse luulisin että jos kuluneet kolot ei osu kevyjen kanssa kohdilleen, oireilun pitäisi mieluummin vähentyä. Levyjen määrän vaikutusta asiaan en kommentoi, kun ei ole mitään ajatusta miksi se aiheuttaisi naputusta...? Sorry
Mikäköhän olisi derbi drd prossa vikana kun ei lähde käyntiin, kaikki on aikalailla jo läpikäyty ja vikaa ei vaan löydy.. Eli kipinä tulee, kokeiltu 3 tulpalla. Kaasarin tiivistesarja uusittu ja samalla katsottu että näyttää hyvältä. Imukaula on uusittu ja läpät katsottu, eivät juurikaan väljät olleet. Testattu myös 3 bensahanalla. Saatiin kuitenkin hetkellisesti käyntiin kun tulpanreiästä heitettiin bensaa sisään ! Kasteli aluksi tulpan koska ryyppy hirtti, vaijeri kuitenkin otettu jo irti.. Sähköstartti ei ole helpottamassa käynnistys prosessia Kiitos jo etukäteen jos jotakin ratkaisuja keksitte !
notreal911 kirjoitti:Viisammat vastatkoon tuohon, itse luulisin että jos kuluneet kolot ei osu kevyjen kanssa kohdilleen, oireilun pitäisi mieluummin vähentyä. Levyjen määrän vaikutusta asiaan en kommentoi, kun ei ole mitään ajatusta miksi se aiheuttaisi naputusta...? Sorry
Niinhän sitä voisi luulla Outoa kyllä, vanhoilla levyillä ei tuota ääntä pitänyt ja kuitenkaan mitään muuta ei koneesta vaihtunut kun levypakka ja öljyt (castrol mtx).
Mikähän on 2010 vuoden gileras kun pätkii kaasu pohjassa paikallaa huudattaessa iha kun ois rajotin mut eihä ton vuoden gileroissa oo vielä? Tuntuu et välillä yrittää rueta kiertämään enemmän Kulkee kuitenki +70km/h. Vai onko se iha normaalia et pätkii vaikka ei oo rajottavaa cdi boksia? Kierroslukumittaria kun ei oo mut kiertää aika paljon mut en tiiä pitäskö kiertää enemmänkii Ajossa ei kuitenkaa huomaa mitään pätkimistä. Tulppa sun muut vaihettu jaa ei auttanu. Tehny tota koko ajan kun on mulla ollu et ei oo iha yhtä äkkiä tullu.
Mulla ainakin pätkii/röpöttää niin vietävästi jos suutin on liian iso. Eli veikkaan että sullakin saa liikaa bensaa = ilmanputsari likainen/tukossa ja/tai liian iso suutin.
Purkailin eilen kytkinposken irti kun kävi ihmetyttämään tuo omituinen nakutus joka alkoi kytkinlevyjen vaihdon jälkeen. Kuuluuko ton kytkinkruunun liikkua pikkasen sivuttais ja pystysuunnassa? Vähän huono selittää, mutta kun kytkinkruunusta ottaa kiinni ja kääntelee ni selvästi tunttuu että löytyy pikkasen välystä. Eli onko tuo ihan normaalia vai onko nyt joku laakeri hajalla?
Ei kuulu olla välystä. Tarkista ensitöikseen että kruunun pohjan alle on tullut kaikki tarvittavat prikat ja että mutteri on mennyt tiukalle ja pysynyt tiukalla. http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=23&t=6868
notreal911 kirjoitti:Ei kuulu olla välystä. Tarkista ensitöikseen että kruunun pohjan alle on tullut kaikki tarvittavat prikat ja että mutteri on mennyt tiukalle ja pysynyt tiukalla. http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=23&t=6868
Jeps, niin vähän epäilinkin. En itseasiassa sillon levyjen vaihdon aikaan ottanut kruunua irti ni vähän mysteeri homma miten se ei aikasemmin kolissut niillä vanhoilla levyillä jos sieltä joku puuttuisi. Mutterikin näytti olevan tiukalla.
No pitää viikonloppuna ruveta katselemaan tarkemmin mikä sieltä on hajalla.
Jaa a nyt on kyllä ideat loppu tän vehkeen kanssa. Purkailin kytkimen ni ei siinä akselin laakerissa kyllä tuntunut välystä/klappia olevan, sit ku pistin uudestaan kytkimen kasaan ni ei kyllä kruunussakaan klappia enää tuntunut. No laitoin sitten kaiken taas läjään ja silti kuuluu tuo samainen koliseva/nakuttava ääni kytkimen puolelta tyhjäkäynnillä joka loppuu samantien kun kytkimen painaa pohjaan. Eli kuuluisko tuo ääni nyt sit kumminkin vaihteistosta, vaikka korvakuulolla vaikuttaisi tulevan kytkimen kohdilta?
Anyway jos jollain on myydä hyväkuntoista UM rabasan alakertaa, tai miksei vaikka koko konetta ni nakkaskaa privaa. Mitään loppuunajettua romua turha tarjota.
Juu pistän sitten kyllä viestiä jos/kun selviää mistä tuo johtuu. Koska ei tuo nyt normaalia ole missään tapauksessa, sen verta erikoista ääntä pitää.
Otin itseasiassa äsken pikasen videon luurilla josta tuon "äänieron" kyllä huomaa kun kytkin on päällä/pois. Vaikka ei tuo nyt ihan samalta videolla kuulosta kun luonnossa.
Vaihdoin tuon lämpöanturin ja samalla jäähdytysnesteet. Kaaduin siihen min ja max rajan puoliväliin ja nyt parin päivän aikana se on laskenut alle min rajan. Vuotoja en löydä. Joten mikä olisi kyseessä?
Tomi-50 kirjoitti:Vaihdoin tuon lämpöanturin ja samalla jäähdytysnesteet. Kaaduin siihen min ja max rajan puoliväliin ja nyt parin päivän aikana se on laskenut alle min rajan. Vuotoja en löydä. Joten mikä olisi kyseessä?
Eikai tuossa ole kun pari vaihtoehtoa jos ulkoisia vuotoja ei näy. Eli joko kannentiiviste tai vesipumpun stefa vuotaa.
Jos et huomannut tarkkailla nestepinnan korkeutta heti ekan ajon jälkeen vaan vasta parin päivän päästä, voi syynä olla että syyläri on täyttynyt kunnolla ajossa ja siksi paisuntasäiliön nestepinta hieman laskenut. Täytä uudelleen ja tarkista muutaman päivän päästä onko pinta edelleen vajonnut, jos näin käy, on jossain vuoto. Haistele pakokaasuja, klygoli haisee imelälle jos palaa sylinterissä. Merkistä / mallista riippuen vesipumpun akselin kohdalla on pieni ( n. 4mm ) "vuotoreikä" lohkossa. Sen tulisi olla kuiva tai stefa vuotaa.