notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Pistähän viestiä mikä noiden läpistä löytyneiden reikien kohtaloksi tuli, ovatko tarkoituksella vai ei?
Hane!
- Pyörä:
- Gilera Smt
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 13.4.2014 19:12
Kertokaan derbien/ gileroitten omistajat, että paljon teillä kulkee tyhjennetyllä vakioputkiella ja 11-60 väleillä? Itselläni sellainen ongelma, että kulkee vain n. 60km/h vaikka luulis nyt menevän enemmän? Kiihtyykin aika laiskasti
Ajoin nimittäin pari päivää sitten serkun derbillä jossa oli ilmeisesti otettu vaan alkukäyrän kuri pois ja vaihettu välityksiä nii repi ihan saatanasti ja kulki 80km/h
Tässä derbissä oli 12-65 välit ja enska renkaat. Että liekköhän tuossa mun gilerassa sitten jotain vikaa kun ei oikee lähe? Omassa gilerassa siis tekniikkana: tyhjä vakiputki, 11-60 välit, 100 suutin, muokattu vakioputsari, malossin hiilikuituläpät. Siinä serkun derbissä oli alavääntö hieman huonompi mut sitten kun lähti nii tuntu että ottaa kunnon piikin mitä tuossa minun gilerassa ei ota
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
notreal911 kirjoitti:Pistähän viestiä mikä noiden läpistä löytyneiden reikien kohtaloksi tuli, ovatko tarkoituksella vai ei?
Juu laitoin eilen jo malossille viestiä, mutta melkein kyllä veikkaan että tuo on normaalia. Tai ainakin mitä googlella selailin ni tuntuu hiilariläpissä olevan aika yleisesti noita kohtia josta valo paistaa läpi. Ei nuo ilmeisesti oikestaan reikiä ole, vaan niissä kohdin on pelkkää hartsia.
Mutta alkaa kyllä epätoivo pukkaamaan päälle tän vekottimen kanssa. Kaverilta sain 45 kokoisen TK suuttimen testiin ja mainittavaa eroa ei kyllä ollut tohon vakio 50. Vieläkin tuntuu että käy älyttömän rikkaalla alakierroksilla. Lisäksi semmosen nyt huomannut kun vähän pidempiä lenkkejä ajellut vaihtelevilla teillä että jossain about 6-7k rpm kierroksilla on ihan älytön "tehokuoppa" jossa katoaa kaikki veto, esim jos 5-6 vaihteella antaa kierrosten tippua noille paikkeille ni ei jaksa enää vetää ollenkaan vaikka kuinka pitkään jurnuttaisi kaasu pohjassa tai koittaisi herkutella, ainut tapa saada uudestaan vauhtia on tiputtaa 1-2 pykälää pienemmälle että saa taas kierrokset tehoalueelle jolla kyllä vetää todella hyvin. On nimittäin suht ärsyttävää, tuntuu että sillä 50cc airsalillakin oli enemmän vääntöä keskirundeilla kun nyt tällä 70cc metralla. Koittanut kahdella eri putkellakin (Gianellin alakauttanen ja Big One) ja kummallakin tuo sama ongelma. En tiiä onko tässä nyt sit kuitenkin sähkövikaan kallistuttava, jotenkin vaan tuntuisi erikoiselta että sit kuitenkin yläkierroksilla toimii ihan ok, yleensä kun cdi tai staattori mopoissa renannu tai tulppa ollu rikki ni pätkintää on sit ollu koko kierrosalueella eikä vaan tietyllä kierrosalueella. Mutta pitää silti varmaan toisesta koneesta viikonloppuna staattori irrotella ja koittaa olisko sillä mitään eroa, varmaan samalla sit jostain koitettava saada ajoituslamppu lainaan ni saa senkin tarkistettua varmasti kohdilleen.
Tulpankin vaihdoin jo toiseen kertaan ja aika samalta näytti kun se ensimmäinenkin, eli ihan musta/nokinen mutta kuitenkin kuiva.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Tuo mainitsemasi tehokuoppa on ihan normaali tietyillä sylintereillä ja mitä rikkaammalla ajaa, sitä pahempi se on. Alakierosten rikkauteen ei minun mielestäni kauheesti pysty tk-suuttimella vaikuttamaan, kyllä se menee ps-suuttimen ja neulan tehtäväksi. Olemme tuon kertomasi tehokuopan kanssa "taistelleet" viimeksi kevarin kanssa ja sen saa kokonaan pois riittävän pienellä pääsuuttimella, mutta niin hävisi tehotkin ja lopuksi sulatti männän.
Eli koitan sanoa että sitä tehokuoppaa ei välttämättä saa kokonaan häivytettyä ilman että menee liian laihalle, mutta sellaiseksi kyllä, että kelpaa ajella.
Musta ja nokinen tulppa on rikkaalla käymisen merkki, tosin senhän jo tiesitkin.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Jotenkin alkaa tuntumaan että parempi varmaan suosiolla hommata joku toinen kaasari testiin josko saisi edes vähän järkevämpiin säätoihin. Koitellut nyt jos jonkunlaisia kombinaatioita suuttimien, neulan korkeuden ja putsarien osalta ja ei tuota vaan saa toimimaan edes välttävästi koko kierrosalueella. Tuon "tehokuopan" ja ala/keskikierrosten pätkimisen/röpöttämisen saa sidettäväksi ainoastaan neula alhaalla/ylimmässä lovessa, jolloin sit taas käy keskikierroksilla laihalla koska käy booaamaan jos vähänkään kauemmin ajaa pintakaasulla. Jos neula on esim toiseksi ylimmässä lovessa ni sit ei booaile mutta pätkii ihan älyttömästi keskikierroksilla juuri ennen piikkiä. Staattorin & magneeton vaihdoin toisesta koneesta jotka on varmasti toimivaksi todettuja ja ei kyllä muuttunut mihinkään.
Tekeekö noilla PWK kopiokaasareilla mitään, esim moposportin kentseillä? Lähinnä ajattelin että käykö noihin sit ihan tavalliset PWK:n suuttimet?
Pikkasen alkaa kiukuttamaan kun tuntuu että tuo 50cc airsal setuppi oli paljon toimivampi ratkaisu. Toki tässä 70cc:ssä on nyt huipputehoa/vääntöä tehoalueella reilusti enemmän, mutta eipä tuo paljon lohduta kun esim kaupungissa on ihan hirveä ajaa kun ei toimi käytännössä ollenkaan tehoalueen ulkopuolella. Putkistakaan ei luulisi olevan kiinni, tai ainakin Big One:lla oli ihan kohtuulliset alaväännöt 50cc pytylläkin ja toimi hyvin läpi koko kierrosalueen ilman rötailyjä/tehokuoppia. Toisaalta olis vielä kiva testata jollain vähän alakiertoisemmalla putkella miten se vaikuttaisi, mutta pari putkea nyt ostanut lyhyen ajan sisään ni ei viitsisi enää kolmatta hommata
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Missäs kaikkialla senda xtreme sm:ssä on kureja? Enox on kiinni ja tietääkseni cdi on rajoitettu. Onko muita?
Onko Enoxissakin alkukäyrässä kuria kun olen kuullu?
täyzii
- Liittynyt:
- 28.6.2016 12:54
Itellä tällä hetkellä
metrakit thrower
14mm kaasari
kantta vähän laskettu
pakoaukko kiillotettu
100 suutin
15/70
Kulkee 72 ja kiihtyy oikein hyvin.
Aattelin vielä jos pakoaukkoa hiukan viimeistelisi ja korottaisi. Välitkin voisi vähän raskaammaksi laittaa. Nyt jää jo 60cc pv 16mm kaasarilla ja 16/32 väleillä.
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Mistäs saisi derbiin rajoittamattoman CDI-boksin?
krzyy
- Liittynyt:
- 17.5.2016 14:04
Tomi-50 kirjoitti:Mistäs saisi derbiin rajoittamattoman CDI-boksin?
Vaikka mistä. Ducatin rajoittamaton cdi.
Hane!
- Pyörä:
- Gilera Smt
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 13.4.2014 19:12
Kertokaas ne jotka ootte ottanu hukkaputken pois et tuleeko paljonkii enemmän vääntöö ja tehoja? Putkesta otettu kurit ja katti jo pois.
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
krzyy kirjoitti:Tomi-50 kirjoitti:Mistäs saisi derbiin rajoittamattoman CDI-boksin?
Vaikka mistä. Ducatin rajoittamaton cdi.
Onko jotain halvempaa vaihtoehtoa?
Ovatko esim. Wandan CDI:t rajotettuja?
Hane! kirjoitti:Kertokaas ne jotka ootte ottanu hukkaputken pois et tuleeko paljonkii enemmän vääntöö ja tehoja? Putkesta otettu kurit ja katti jo pois.
Kyllä auttaa, kannattaa leikata tai tukkia. Voi myös tehoputkea miettiä jos rahaa on
krzyy
- Liittynyt:
- 17.5.2016 14:04
Tomi-50 kirjoitti:krzyy kirjoitti:Tomi-50 kirjoitti:Mistäs saisi derbiin rajoittamattoman CDI-boksin?
Vaikka mistä. Ducatin rajoittamaton cdi.
Onko jotain halvempaa vaihtoehtoa?
Ovatko esim. Wandan CDI:t rajotettuja?
Hane! kirjoitti:Kertokaas ne jotka ootte ottanu hukkaputken pois et tuleeko paljonkii enemmän vääntöö ja tehoja? Putkesta otettu kurit ja katti jo pois.
Kyllä auttaa, kannattaa leikata tai tukkia. Voi myös tehoputkea miettiä jos rahaa on
Jos derbissäsi on Ducatin sähköt niin luulen että Ducatin cdi on ainut joka toimii.
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Eli derbeissä puola ja cdi on samassa paketissa?
http://www.moposport.fi/sytytyspuola-cd ... lli-am6-07Tuollainen sitten voisi sopia?
Hane!
- Pyörä:
- Gilera Smt
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 13.4.2014 19:12
Onko kukaa laittanu vapari ilmanputsaria vakio ilmanputsarin kumikurkun päähän kiinni? Ajattelin vaihtaa vapari putsarin nii oisko parempi laittaa suoraan kiinni kaasariin vai kumikurkun päähän jolloin putsari olis vähän suojassa penkin alla
Ja vielä minkä kokosta suutinta ootte käyttäny vapariputsarilla? Putkena kurinton ja tyhjennetty vakioputki.
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Itelle se kumikurkun päälle laittamine ois ollu iha hyvä idea, ku nyt ottaa kiinni iskariin. Ei siitä ainakaan haittaa ole.
Suuttimen koko löytyy varmaa parhaiten kokeilemalla vaikka 5-10 kokoa isommilla.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista